Интерактивната изложба
„МАРС отблизо“ е част от глобален проект на National Geographic. Поводът е
премиерата на телевизионната продукция „МАРС”, която се излъчва по канала всяка
неделя. Тя е определена от критиците като „невероятно“, „интригуващо“, „сериозно
развлечение“.
Световното телевизионно
събитие „МАРС“ на National Geographic, чиято премиера
бе излъчена на 13 ноември, достигна
до над 15,5 милиона зрители по света.
Сред уникалните експонати
на изложбата „МАРС отблизо“ са българската разработка на космическата апаратура
„Люлин-МО“, за измерване на параметрите на йонизиращата космическа радиация по
пътя до Марс, и мостри на български лиофилизирани (космически) храни,
предоставени от Института за космически изследвания и технологии към
Българската академия на науките.
С помощта на очила
за виртуална реалност и специално разработено от National
Geographic VR съдържание,
посетителите на изложбаа могат да изживеят виртуално кацане на Червената
планета. За спомен от „разходката до Марс“, до момента над 500 гости на изложбата
си тръгнаха със своя фотография в астронавтски костюм на марсиански пейзаж.
Освен телевизионната
продукция, част от проекта са ексклузивни теми за Марс в списанията National
Geographic и National Geographic KIDS, както и творчески работилници за деца в детски
научен център „Музейко“, които продължават до 18 декември.
Няма коментари:
Публикуване на коментар