Класацията може да
се счита за показателен за пазара, тъй като e базирана на продажбите на
над 20 милиона
продукта за последната финансова година (01 октомври 2015 г. – 30 септември
2016 г.).
Анна Драганова и Евелина Великова |
Най-широко застъпени в класацията са продукти за личната
хигиена като шампоани, пасти за зъби, душ гелове и др., които заемат 5 от 10-те
топ позиции.
Козметиката е представена от боя за коса, грим за очи и
лакове и продукти „Грижа за ноктите“.
Продуктите от рода
на грим за очи, лак за нокти и бебешки кърпички изместват дамските превръзки,
бебешките пюрета и кремовете за лице в новото издание на „dm топ 10“.
Най-често
купуваните продукти за лична хигиена са в ценовия диапазон 1-6
лева.Най-сериозни суми обаче харчат дамите за гримове - 9-15 лева и за
бои за коса. Победителят в тази категория е цвят „Много светло рус“ на цена 3-5
лева.
Статистиката на dm България показват, че дамите пазаруват предимно в
*дрогериите dm, но нараства постепенно и делът на господата.
*дрогериите dm, но нараства постепенно и делът на господата.
Най-новите продуктови линии за dm са био и натуралните продукти.
Развитието им е в отговор на все по-голямото търсене от
страна на хората, които искат да живеят по-здравословно.
Тази европейска тенденция е факт и за нашата страна, което
означава не само промяна в навиците на
хранене и търсенето на храни с доказан биологичен произход, но и по-добра грижа
за тялото чрез използването на натурална козметика и стремеж за опазване на
околната среда чрез употребата на щадящи природата препарати.
В 64-те магазина на dm България, в 24-те града в страната, присъстват около 270 био
и натурални продукта. Сред тях са сокове; напитки от ориз, кокос, овес, спелта
и други; био мляко, чай, ядки, захар, оцет, брашна, ориз, паста, сосове,
пастети, зърнени закуски, плодови пюрета, кафе, шоколад и така нататък.
Предлагат се и над 100 био бебешки пюрета. Над 50% от тях са
от собствените марки на концерна dmBio и babylove. dm България предлага и над
220 продукта натурална козметика. Те са както от собствената марка на компанията
alverde, така и от най-реномираните европейски производители на козметични
продукти.
При представянето на данните от новото издание на класацията
„dm топ 10“ Евелина
Великова, прокурист на dm
България, заяви: „Като лидер на пазара на дрогерийни стоки в България ние
разполагаме с много информация за търсенето на българите. Целта на класацията е
на базата на опита и предпочитанията на клиентите ни, да помогне на всеки да се
ориентира по-лесно в разнообразието от над 14 000 дрогерийни стоки, които
предлагаме в нашите магазини.“
Таблица 1: Класацията
„dm топ 10“ на най-купуваните категории стоки за 2015/2016 г. по
количество
Позиция по брой продадени артикули
|
Категория
|
Описание на най-продавания продукт от категорията
|
Средна цена
|
1
|
Шампоани
|
Шампоан с плодов аромат, 500 мл.
|
2-3
лв.
|
2
|
Бои за коса
|
Боя коса, цвят „Много светло рус“
|
3-5
лв.
|
3
|
Устна хигиена, пасти за зъби
|
Паста за зъби, 75 мл.
|
5-6 лв.
|
4
|
Грим за очи: спирали, моливи, сенки
|
Спирала за ветрилообразни мигли
|
9-15
лв.
|
5
|
Дезодоранти
|
Аерозолен дезодорант, 150 мл.
|
4-6
лв.
|
6
|
Душ-Гелове
|
Крем душ-гел с аромат на кокос и ванилия, 300мл
|
2-3
лв.
|
7
|
Бебешки кърпички
|
Бебешки влажни кърпички, пакет 20 броя
|
около 1 лв.
|
8
|
Лакове и грижа за ноктите
|
Лак за нокти, безцветен
|
около 2 лв.
|
9
|
Сапуни твърди
|
Крем-сапун за чувствителна кожа Sensitive, 150 гр.
|
около 1 лв
|
10
|
Готови напитки
|
Минерална вода
|
под 1 лв.
|
-----------
*Като „дрогерийни“ се определят продукти за лична хигиена,
козметика, за бебето, за домашните любимци, за почистване на дома, за
здравословен начин на живот като био храни, натурална козметика, хранителни
добавки и други.
Няма коментари:
Публикуване на коментар