Translate

сряда, 24 юни 2015 г.

Журналистка размаха пръст на здравния министър



ДО ПЕТЪР МОСКОВ (МИНИСТЪР НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО ) НЕ ПО ВОЛЯТА НА ИЗБИРАТЕЛЯ, А ПО ДРУГИ ЛИНИИ Уважаеми господине, Симпатизирах ви, бяхте ми симпатичен и вярвах във Вас. Започнахте някак искрено и със замах..., но до там и стигнахте!
Всъщност едва ли мнението на един бг гражданин, различно от вашето, ви интерисува за това по същество. Извинете ме, не ви се представих – Димитрина Пандурова се казвам, 38 годишна, с две специалности – журналист по професия (и по душа), дипломиран политолог. Говоря (не е като да не знам) два езика, без родния ми. Пиша ви, защото приех твърде лично призива ви да спра кафето и цигарите, за да си платя здравните вноски! Приех го, защото от този месец това засяга персонално и мен. Безработна съм от 1 юли 2014 година. Срамувам се от този факт и до сега публично не съм го признавала никога! Обидно ми е..., но да оставим сантиментите на страна. За тази една година откакто съм от другата страна на барикадата държавата не ми предложи нито едно работно място. Самата аз не чакам на нея – пуснала съм десетки автобиографии и една дузина мотивационни писма. Какъв беше резултатът ли, г-н Москов – няколко обаждания... едно, от които ме потресе – предложението беше да работя по 12 часа на ден, 6 дни в седмицата за забележителното заплащане от 400 лв. (Не ми уточниха бруто или нето, ама това са детайли...) Ще кажете – ами по-добре от нищо... Вие, г-н Москов, дали щяхте да приемете да работите в Бърза помощ, например, ако нямахте политическата си линия зад гърба и не разчитахте на кариерното израстване не по можене, а по други фактори? Бихте ли се хванал на работа в някоя общинска или държавна болница, в която заплатите не достигат дори нивото на една санитарка в произволно взета държава от 27-те? Не ми отговаряйте – то се вижда! Но да се върнем към вашия съвет-препоръка или просто спонтанно хрумване – да спрем кафето и цигарите, за да си платим здравните вноски. Не пуша, г-н Москов! Не пия и кафе – друга идея имате ли от какво да се лиша, за да внеса в хазната? И ако аз направя тази жертва, какво да очаквам в замяна? Плащала съм си години наред. Плащах си и вноските, плащам си и за профилактичните прегледи, защото сигурно не знаете, но да ви кажа, че те не са безплатни както е в нормалния свят. Искам да си плащам и сега, но не в България, а някъде, където ще получа загриженост и адекватната помощ! Останете си със здраве и чакам с нетърпение следващата ви идея ние, непушещите и непиещи, как да ви намерим месечно по 16.80! Та всъщност простете, но пропуснах най-важното - преди да ме съветвате от какво да се лиша, ме посъветвайте как да си намеря работа. Ще е от полза и за др. стотици българи... После на драго сърце ще ви давам и за второ здравно осигуряване  Бел.ред. - Димитрина Пандурова е добре позната на пловдивчани. Започва журналистическата си работа в Пловдивска обществена телевизия, после в първото студио на МСАТ под тепетата, тя е сред първите лица на ТВ Европа (там остава повече от 12 години и половина). Точно с тази медия я свързват и повечето зрители.

Няма коментари:

Публикуване на коментар