Това става ясно от съобщение на БЛС до медиите, по повод на
приетия на второ четене Закон
за здравното осигуряване.. Според съсловната
организация това създава предпоставки за напрежение между лекари и пациенти.
„С въвеждането на условия за санкции въз основа на
субективни усещания и налагане на термина "неудовлетвореност" като
условие за прекратяване на договорните отношения между изпълнители на
медицинска помощ и НЗОК, поставя закона в правото му да погазва договорния
процес по НРД“, смятат от БЛС. Те припомнят, че са изразили несъгласието си с
промяната, и добавят, че днес отново ще изпратят доводите си до парламентарната
здравна комисия и министър Петър Москов. "Текстът вменява задължение на
управителя на НЗОК да проучва удовлетвореността на пациентите от оказаната
медицинска помощ, от лекарствените продукти, даже и от медицинските изделия. По
нататък – в чл. 59, с императивна разпоредба, се задължава директорът на
съответната РЗОК да санкционира лечебно заведение, което е
"прегрешило", според субективното мнение на няколко пациенти, и това
прегрешение се е превърнало в " системна неудовлетвореност" - и то по
методика, която към момента не е известна и се предвижда да бъде приета с
подзаконов нормативен акт“, се казва в позицията на БЛС
Няма коментари:
Публикуване на коментар