Вече взимаме
по-голям кредит за кола, отколкото за ремонт
С 34% ръст средната сума на заявките за кредити за обединяване на
задължения
достигна 13 469 лв., според данните на БНП Париба Лични Финанси, България за периода ноември 2022г. - април 2023г. Година по-рано тя беше 10 026 лв.
достигна 13 469 лв., според данните на БНП Париба Лични Финанси, България за периода ноември 2022г. - април 2023г. Година по-рано тя беше 10 026 лв.
Това показва, че след ограниченията заради пандемията, дори на фона на
инфлация, българите потребяват повече и финансират плановете си с потребителски
кредити, които консолидират с цел оптимизиране на личния си бюджет и
осигуряване на допълнителни средства за нови проекти. Засиленото желание за
потребление се доказва и от факта, че ръстът на средните суми на заявленията за
обединяване на задължения е почти двойно по-висок от средногодишната инфлация
за 2022г., което е ясен знак, че хората не са песимисти относно стабилността на
личното си финансово положение.
За посочения период хората кандидатстваха средно за 11 342 лв., а
година по-рано – за 9 627 лв.
За първи път средният размер на заявките за кредити за употребявани
коли е по-голям от този на молбите за заеми за ремонт. Хората са търсили
финансиране за автомобили „втора ръка“ средно за 12 329 лв., а за
обновяване на жилището – за 11 465 лв. Експертите на банката обясняват
този тренд със значителния ръст в цените на употребяваните коли. Той се дължи
както на покачването на цените на новите автомобили, така и на недостига им,
тъй като доставката отнема 3-5 месеца.
С 21% нарасна и размерът на онлайн заявленията за потребителски
кредити. Това ясно показва, че хората все повече
оценяват удобството и се доверяват за важните си проекти на този канал за
кандидатстване за кредит, с който пестят време и получават същото отлично
клиентско изживяване, както и при посещение в офис. Значителен ръст
от 29% се наблюдава и при кредитите за образование. През последните 6 месеца
средната сума на заявленията достигна 9 094 лв. и те са на 4-о място по този показател. Най-често за тази цел търсят финансиране
хора във възрастовите групи 20 – 29 и 40 – 49 години, което се обяснява и с
ключовите етапи и събития в стила на живот на хората.
Това са някои от основните новини от новото издание на обзора
„Потребителският кредит на българина“. Той се издава два пъти годишно – през
пролетта и есента. Неговата цел е да представи информация за потребителското
кредитиране в България, базирана на представителна извадка от заявленията за
кредит, получени от БНП Париба Лични Финанси. Обзорът може да се счита за
показателен за развитието на пазара в България, тъй като през последните 20
години БНП Париба Лични Финанси е един от лидерите в българския финансов сектор
с повече от 1,6 милиона клиенти, използвали потребителски кредити за
финансиране на различни проекти от цялостен ремонт на дома до покупка на стоки
на изплащане.
-Значителният ръст на средните суми на заявките за кредити за големи
проекти очертава две важни тенденции. Първата е, че хората потребяват повече и
не изпитват песимизъм за бъдещето. Втората е, че те възприемат БНП Париба Лични
Финанси ато доверен партньор за реализацията на своите планове и разчитат на
нашите прозрачни и персонализирани продукти и услуги и на приятелското
обслужване, което получават във всяка от нашите точки на контакт
Няма коментари:
Публикуване на коментар