Тази година
фермерски пазари на Lidl са подкрепили 62% повече родни производители в
сравнение с 2021г. За 14-те си издания през 2022г. пазарите са дали възможност
на 120 фермера от 58 населени места да представят своята продукция, а на
десетки хиляди посетители да опитат голямо разнообразие от традиционни и
интересни вкусове. За сравнение през 2021г. взелите участие фермери са били 74
от 27 населени места.
Посетителите също са
се увеличили двойно - през 2022г. средно 2915 души са присъствали на един пазар
в сравнение с 2021г., когато са били 1430.
„Организираме фермерските пазари в подкрепа на малките местни
производители и затова те са изцяло за сметка на Lidl. От 2020г. до момента сме
провели 35 пазара, в които са се включили над 120 регионални производители.
Така даваме възможност тяхната продукция, създадена с много труд и любов, да
достигне до повече хора. Радваме се, че резултатите показват с всяка година
по-голям интерес, както от страна на производителите, така и от страна на
клиентите, затова ще продължим с изданията и през следващата година. Това
показва отношението на Лидл България за подкрепа на българските производители,
както в обичайния формат за разширяване на асортимента ни чрез качествени
продукти с необходимите сертификати и в нужните обеми, така и в подхода за
подкрепа на малките регионални производители с техните уникални продукти“, каза
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
През настоящата
година се проведоха общо четиринадесет пазара - 10 в София и 4 в морските
курорти – „Св. Св. Константин и Елена“, Несебър, Созопол и Царево. По време на
събитията през тези 14 уикенда клиентите имаха възможност да намерят широка
палитра от качествени продукти и да преоткрият автентичния вкус на българската
продукция. Те избираха сред многообразие от млечни, месни и хлебни изделия,
биосертифицирани плодове и зеленчуци, разядки, мед, билкови тинктури, вино,
сладка и зимнина и др.
В изданията на
пазарите участваха също занаятчии и пчелари, които споделяха с клиентите
интересни факти за своята професия. Основните посетители на пазарите са
семейства с деца, за които беше изключително ценно да научат как се плете с
ракита, как изглежда току-що извадената от кошера медна пита и каква е тайната
на красивия занаят – дърворезбарството. Предаването на традициите на младите
поколения и опазването им е и сред основните цели на Лидл България, като
компанията се стреми да помага на хората в различните региони от страната да
водят по-качествен и пълноценен начин на живот.
Няма коментари:
Публикуване на коментар