Translate

петък, 9 юли 2021 г.

БНП Париба Лични Финанси: По време на втория и третия локдаун хората подобряваха домовете си и се лекуваха – сумите на заявките за такива кредити нараснаха с над 25%

В периода ноември 2020г.-май 2021г. средната сума на заявките за потребителски кредити нарасна с 14,2%, делът на онлайн заявленията надхвърли 50%

 

 

Жозе Салойо, управител на БНП Париба Лични Финанси в България: В периодите на локдаун българите
действаха гъвкаво, бързо адаптираха поведението си към новата ситуация и близо 75% от клиентите ни заявиха кредит дистанционно. Те се възползваха от решенията ни за персонализирана и дистанционна комуникация, като чат-бота и уеб сайта ни, и финансираха проектите си
по разумен, прозрачен и отговорен начин.

В периода ноември 2020г.-май 2021г., който включва двата най-дълги локдауна от началото на епидемията, българите преструктурираха семейните си бюджети и разходите. Средствата, които бяха спестени от ресторанти, пътувания и транспортни разходи, бяха пренасочени към реализацията на проекти като ремонт на дома, покупка на по-висок клас употребявани автомобили и медицинско лечение. Българите най-често търсеха финансиране за реализация на проекти като ремонт на дома 33,1% от заявките, обединяване на задължения - 28,4% и покупка на употребявани автомобили - 16,3%. Този извод се базира на данните от новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“, подготвен от един от лидерите на пазара на потребителско кредитиране у нас – БНП Париба Лични Финанси.

Преструктурирането на разходите и стремежът за реализация на по-големи проекти доведоха до ръст на средния размер на заявките за потребителски кредити, подадени към БНП Париба Лични Финанси в България от 14,2% в периода ноември 2020г.-май 2021г. в сравнение с май-октомври 2020г. Според експертите на банката, дългото време, прекарано вкъщи, доведе до повишено желание за подобрение на жизнената среда и стандарт чрез покупка на ново обзавеждане, на по-скъпи коли и чрез различни подобрения на дома. Също така, много хора трябваше да покрият и увеличени разходи за медицинско лечение и възстановителни терапии след прекаран Ковид или поради други здравословни причини.

Цифрите показват, че средната сума на заявките за потребителски кредити за ремонт на дома нарасна с 24,9% в сравнение с май-октомври 2020 г и достигна 8 460 лв. Средният размер на заявленията за покупка на употребяван автомобил нарасна с 19,7% до 8 596 лв. Молбите за кредити за покупка на обзавеждане отбелязват ръст от 33% до 5 616 лв., а за лечение – от 27,5% до 5 067 лв.

Локдауните доведоха и до промяна на поведението на хората при заявяване на кредит. В периода ноември 2020г.- май 2021г. делът на заявките подадени онлайн надхвърли 50%. Това показва, че българинът бързо се адаптира към новата среда при кандидатстване за потребителски кредит и активно използва дистанционни и онлайн канали.

Това са някои от основните новини от новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“. Той се издава два пъти годишно – през пролетта и есента. Неговата цел е да представи информация за потребителското кредитиране в България, базирана на представителна извадка от заявленията за кредит, получени от БНП Париба Лични Финанси. Обзорът може да се счита за показателен за развитието на пазара в България, тъй като през последните 20 години БНП Париба Лични Финанси е един от лидерите в българския финансов сектор с повече от 1,5 милиона клиенти, използвали потребителски кредити за финансиране на различни проекти от цялостен ремонт на дома до покупка на стоки на изплащане.

В периода ноември 2020г. - май 202 г. 50% от исканията за потребителски кредити бяха подадени от хора на възраст 30-49 години. В същото време заявките с най-висок среден размер - 9 932 лв., бяха подадени от хора на възраст 50-59 години. Например те кандидатстваха за най-големи кредити за обединяване на задължения - 11 796 лв., което е с 25% по-високо от средната заявка за такива проекти.

Данните на БНП Париба Лични Финанси показват, че мъжете са подали 54% от заявките за кредит, а жените - 46%. Най-често господата искат заеми за покупки на автомобили втора ръка - 68,2% от заявленията за подобни проекти и ремонти на автомобили - 77,9% от заявките. Дамите финансират с потребителски заеми лечение - 59% от заявките за тази цел и семейни тържества - 60,5% от заявленията

за кредит за сватби, рождени дни, абитуриентски балове и така нататък.

БНП Париба Лични Финанси в България подкрепя реализирането на плановете на хората като им предоставя потребителски заеми с максимална размер от 80 000 лева и дълъг срок на изплащане до 96 месеца. Хората се възползват от фиксираните и прозрачни условия на кредита и персонализирания подход на банката и затова препоръчват нейните продукти и услуги на приятели и роднини.

 

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар