Translate

петък, 13 ноември 2020 г.

„dm топ 10“: 2020 – в условията на световна пандемия здравето и хигиената придобиват значение,но красотата остава важна

За първи път бебешки и био храни влязоха в класацията „dm топ 10“. Компанията предложи на българките козметика от корейския бранд Missha

 

Здравето вече е толкова важно за българина, колкото и красотата. През изминалата година наред с тотални хитове в сектора на декоративната козметика като спирали за очи, сред най-продаваните продукти във водещата верига за търговия с дрогерийни стоки у нас – dm, бяха и био храни, храни за бебето, дезинфекциращи гелове и предпазни маски. Това показва новото издание на класацията „dm топ 10“ за периода 01 октомври 2019 г. – 30 септември 2020 г.

В една динамична година, която накара хората да променят навиците си на пазаруване, декоративната козметика за очи остана №1 при покупките на дрогерийни стоки. Най-купуваният продукт от категория „Декоративна козметика“ през 2020 г. е на цена 9-11 лева. Присъствието на спиралите за магнетичен поглед на 1-во /тя придава мега обем на миглите като ги повдига и ги разперва като криле на пеперуда, за да се създаде ефект на ветрило. Благодарение на специалната четка, спиралата не причинява излишно наслояване и сплъстяване, което прави погледа ефирен и омагьосващ/ и 8-мо място /тя създава ефект на изкуствени мигли като перфектно ги извива, придава им максимални обем и дължина и идеално разделя всяка мигла/ в рейтинга категорично показва, че независимо от предизвикателствата на времето, българката държи на външния си вид.

Днес, освен красотата, изключително важно е и здравето. Затова и в класацията сериозно присъствие имат дезинфекциращите гелове за ръце /обем 60 мл на цена 2,5-3,5 лв./, които са на 2-ро място, предпазните маски за лице /за лице за многократна употреба на цена 2-4 лв./ – на 3-та позиция и влажните кърпички Denkmit за дезинфекция на повърхности в опаковка от 40 броя на цена 2,5-3,5 лева, които са на 7-ма позиция.

Отново с грижата за здравето се обяснява и влизането в класацията на био храни, което се случва за първи път от създаването на популярния рейтинг на dm България. До сега тези продукти оставаха извън топ 10, но благодарение на постоянно растящия интерес към здравословния начин на живот, тази година на 9-та и 10-та позиция са био комбиотик мляко за кърмачета на цена 32-35 лева и био кокосово масло dmBio в разфасовка от 300 мл. на цена 7-9 лева.

Интересът към био и натуралните продукти непрекъснато расте и dm отчита ръст на оборота в тези категории.

С цел да отговори на промените в търсенето на хората, през миналата година dm разшири и асортимента си от био храни, основно от собствената марка dmBio, които са все по-търсени и харесвани. Продължи и обогатяването на линиите сертифицирана натурална козметика, най-вече от dm бранда alverde, който е все по-популярен сред модерните хора.

В резултат на устойчивата си политика за подкрепа и популяризиране на здравословния начин на живот, към момента dm предлага в България повече от 1000 продукта био храни и сертифицирана натурална козметика. За още по-голямо удобство при пазаруването, във всички магазини са обособени специални сектори за био храни, а където е възможно – и за натурална козметика. В този сегмент най-търсени са продуктите от dm марката alverde като хората оценяват доброто съотношение цена-качество при собствените брандове на компанията. Срещу разумен бюджет те получават продукти от висок клас, които са произведени основно в Германия. Освен това, dm марките се тестват от независими сертификационни институти, производството им е щадящо околната среда и не се изпитват върху животни. Тези предимства са високо ценени навсякъде, където dm има магазини и неслучайно alverde е най-продаваната марка сертифицирана натурална козметика в Германия.

Класацията „dm топ 10“ се изготвя за пета поредна година по показателя оборот от водещата верига за търговия с дрогерийни стоки у нас, която има 87 магазина в 27 града в България към дата 30.09.2020. Целта на „dm топ 10“ е да информира клиентите кои са най-популярните продукти и каква е тяхната средна продажна стойност. Затова и в класацията не се споменават марки, а само основни характеристики на победителите в отделните категории.

Като отговорна компания, която подкрепя устойчивото развитие и потребление, през 2020 година dm разшири асортимента си с продукти, помагащи опазването на природата като четки за грим и гребени от бамбук, бамбукови сламки за пиене и еко самобръсначки. dm прекрати и използването на найлонови торбички, като ги замени с хартиени и вискозни за многократна употреба, и активно въвежда рециклируеми опаковки при собствените си марки.

dm обогати асортимента си и с хитовата корейска козметика Missha, която повече от 20 години покорява дамите в целия свят с безкомпромисното си качество. Тайната на продуктите Missha се крие в техния състав - освен уникални растения и билкови екстракти, в производството се прилагат и нетрадиционни съставки като плодови киселини, активен въглен, женшен, природни масла или екстракти от морски растения.

Таблица 1: Класацията „dm топ 10“ на най-купуваните категории стоки за 2019/2020 г. по оборот

Категория

Топ артикул

Ценови диапазон

1

Декоративна козметика

Спирала за обем и удължаване на миглите

9-11 лв.

2

Дезинфекция

Дезинфекциращ гел за ръце, 60 мл

2,5-3,5 лв.

3

Средства за лична хигиена

Предпазна маска за многократна употреба

2-4 лв.

4

Хартия

Sanft&Sicher Тоалетна хартия 3-пластова, 10 броя

6-8 лв.

5

Универсални перилни препарати

Гел за цветно пране, 3 л за 60 пранета

16-18 лв.

6

Устна хигиена

Вода за уста Coolmint, 1 л

8-10 лв.

7

Почистване на дома

Denkmit Влажни кърпи за дезинфекция на повърхности, 40 бр.

2,5-3,5 лв.

8

Декоративна козметика

Спирала за обем и удължаване на миглите

18-20 лв.

9

Бебешки храни

Био комбиотик мляко за кърмачета, 800 г

32-35 лв.

10

Био храни

dmBio Кокосово масло, 300 мл

7-9 лв.

През изминалата година основен фокус в дейността на dm беше „зелената“ промяна и подкрепата за устойчивото развитие на асортимента. При надграждането на асортимента dm се фокусира все повече върху устойчиви съставки и опаковки, щадящи природните ресурси като прилага това първо при продуктите от собствените dm марки. Например, при новите серии за грижа на dm марката Balea се залага на съставки с естествен произход, без съдържание на микропластмаса и без водоразтворими чисто синтетични полимери, парабени и силикони. При опаковките на шампоаните и душ геловете се преминава постепенно към производство на 100% от рециклиран материал. Продукти без съдържание на пластмаса като твърд душ гел или твърд шампоан присъстват все повече като алтернатива в асортимента.

Възможността за рециклиране на материалите е също важна тема при продуктовото развитие. Затова и опаковките  за кремовете, шампоаните и душ геловете се изработват с все по-голямо съдържание на рециклирани материали и самите те са рециклируеми. Целта на компанията е до 2025 г. 90% от опаковките да бъдат годни за рециклиране, а поне 70% да се рециклират до материал със същите качества. Бяха въведени и редица алтернативи на продукти, изискващи пластмасова опаковка като твърд душ гел или твърд шампоан, които могат да бъдат опаковани в хартия или друг щадящ природата материал.

От август 2020 г. dm въведе стратегия на дълготрайни цени за всички свои магазини „Трайно изгодно“, с която поема ангажимент да не увеличава цените на стоките за период от минимум 4 месеца. Така, вместо при краткотрайни намаления, клиентите на dm пазаруват на трайно изгодни цени при чудесно съотношение цена - качество. В центъра на ценовата стратегия на трайно изгодните цени стои интересът на потребителите, техните потребности и нужди, като така те пазаруват любимите си продукти достъпно и за дълго време. Тази ценова стратегия се прилага успешно от години в 9 държави, сред които Германия, Австрия, Унгария, Чехия и Словакия. Концепцията е създадена от Гьотц Вернер, основателят на dm, съвместно с потребителското сдружение „Инициатива на критичните потребителите” в Германия“ – една от най-големите организации за защита на потребителя в Европа.

Във връзка с новото издание на класацията „dm топ 10“ и разширяването на асортимента на компанията Цонка Иванова-Терзиева, управител на dm България, заяви: „Новото издание на класацията ни „dm топ

10“ показва, че за българите здравето вече е толкова важно, колкото и красотата. Ние сме щастливи, че хората разчитат на нас не само за покупка на любимата си декоративна козметика, но и приемат магазините на dm като място, където могат да открият огромно разнообразие от био храни, сертифицирана натурална козметика и щадящи планетата стоки. За нас е много важно и че в тези, изпълнени с предизвикателства времена, успяхме бързо да отговорим на търсенето на хората, осигурихме продукти за дезинфекция и така помогнахме на милиони българи да защитят себе си и близките си.“

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар