Хeрo Муcтaфa и Атила
Йенисен, гл. изпълнителен директор на МЕТРО, официално откриха събитието и дадоха
старт и на Американските седмици на веригата.
„Метро“ ще предлага в
магазините си месото по специална програма, която е финансирана от Федерацията
на американските производители и износители на говеждо месо, подкрепяни от федералното
земеделието.
Посланикът на САЩ у нас сподели,
че за нея храната е един от любимите и начини за опознаване на местната култура
и че я смята за универсален език, който обединява представителите на различни
култури.
А Йенисен подчерта, че през
последните три години, с помощта и на министерството на земеделието, са положили
много усилия, за да подкрепят предлагането на местни продукти, автентични
вкусове и рецепти, които ще продължат и занапред.
„Знаем, че нашите клиенти
предпочитат това, но заедно с това търсят и международни продукти, за да
разнообразят своето меню, сред които е и говеждото месо, което е особено важно
за гастрономията,“ каза той.
Професионални готвачи,
ресторантьори и кулинарни блогъри имаха възможност да се запознаят с високото
качество на американското говеждо, на специална демонстрация в кулинарната
МЕТРО Академия, с участието на Джон Кадю - Световен посланик на американското
говеждо месо, който има над 30 год. опит в приготвянето му в САЩ, Англия,
Канада и Азия.
В своята кулинарната
презентация Кадю представи говеждо месо от автентичен произход, предлагано за
първи път от МЕТРО и все още недостатъчно познато на българския пазар. Акцент в
нея бяха артикулите -три тип, бол тип, фланк стек и чък рол, подходящи за
стекове, но от различни анатомични части на животното. Присъстващите се
запознаха с техники на транжиране, подготовка на месото и приготовлението му /рибай,
контрафиле /стриплойн/, ребра /шорт рибс/, ръмп стек, фланк стек и др./, даващи
възможност максимално и по най-ефективен начин да се използва качественият
продукт.
По думите на Кадю месото
е от порода „Ангъс“ – от скопени животни на възраст18-22 месеца, нетpетиpани c
xоpмони, но имащи специални импланти, благодарение на които натрупват минимум с
30 кг. повече тегло от останалите животни. Той сподели, че месото на животни третирани
по нехуманен начин има тъмни петна и не е препоръчително да се купува. То сподели
още, че говеждото месо се класифицира различно според плътност и прошареност.
Към момента американското
говеждо месо, което МЕТРО предлага е с произход от Айова, Небраска и Дакота.
--------
Джон Кадю |
САЩ е най-големият
производител на говеждо месо в целия свят. 90% от него е от малки семейни ферми,
в които се отглеждат до 100 глави добитък. От пасището до чинията, цялата
хранителна верига работи заедно, за да осигури висококачествено и здравословно
говеждо месо за потребителите. Месото, доставяно в МЕТРО, е от млади говеда на
възраст под 30 месеца, хранили се основно с фураж и зърно. То е чисто и
безопасно, според експертите по качество на МЕТРО, защото в САЩ е забранено
използването на стимулатори на растежа.
Голяма част от неговото
разнообразие МЕТРО ще представи по време по време на протичащите през февруари
Американски седмици в магазините на веригата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар