Тенденциите в развитието на хранителната индустрия и
опазването на околната среда бяха обсъдени на дискусионен форум по време на
международните изложения FoodTech 2020 и
АГРА 2020 в Пловдив. Събитието бе част от
инициативата, провеждана под мотото „Бизнесът информира – потребителят избира“, а организатори - Асоциацията на
месопреработвателите, Съюзът
на пивоварите в България, Сдружението
на производителите на растителни масла и маслопродукти, Асоциацията на
производителите на безалкохолни напитки в България и Съюзът на преработвателите
на плодове и зеленчуци. Като
партньори се включиха и Университета по хранителни технологии /УХТ/–
Пловдив, списанията Progressive и
Храната на XXI век.
Специално
приветствие към присъстващите /представители на
научните среди, експерти на Министерство на земеделието, храните и горите,
Българската агенция по безопасност на храните, Българска стопанска камара, студенти и представители на бизнеса/ отправи ректорът на УХТ проф. д-р Пламен
Моллов.
Браншовите сдружения
представиха основните тенденции в развитието на хранителната промишленост и
най-актуалните иновативни
производствени практики за по-здравословно
хранене, отговорно
информиране на потребителите и
опазване на околната среда. Влаганите от бизнеса усилия за по-устойчиво бъдеще с по-силни
връзки между храната, хората и планетата бяха подкрепени с редица примери за
добри практики и резултати, които предизвикаха интересна дискусия. Участниците във Форума заявиха своята готовност за активен
диалог с потребителите, безусловно
спазване на етичните норми на комуникация и продължаване на зелените инициативи
с грижа за околната среда.
В презентацията на Съюза
на пивоварите, изпълнителният директор на сдружението Ивана Радомирова подчерта силната динамика в развитието на бирената категория и ролята
на прозрачните комуникации в тези процеси както на национално, така и на
европейско ниво. И коментира:
-В България вече се
произвеждат над 150 марки и видове пиво, а на пазара се предлагат стотици бири
от цял свят. Проучванията показват, че всеки втори българин пие бира поне веднъж
седмично. 60% от тези консуматори определят пивото като подходящото за тях
питие, а 44% считат, че при умерена консумация пивото може да е част от
здравословния начин на живот. Интересът на потребителите към категорията
изисква още по-висока степен на прозрачност и отговорност в комуникациите на
производителите. В тази връзка българските пивовари сме едни от първенците в ЕС
по доброволно етикетиране на всички бири със списък на съставките и енергийната
стойност.
Няма коментари:
Публикуване на коментар