Billa, dm, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage и T MARKET са вложили
16,5 милиона лева в екологична устойчивости са дарили над 1 милион лева за
повече от 50 социални инициативи
През последната година шест
от най-големите търговски вериги в България - Billa, dm, Kaufland, Lidl, Mr.
Bricolage и T MARKET, са инвестирали 16,5 милиона лева в
екологична устойчивост и са дарили над 1 милион лева в подкрепа на над 50
социални инициативи. Реализацията на всички тези проекти е резултат от стремежа
големите компании, като отговорни корпоративни граждани, да развиват средата и
да помогнат за подобряването на живота на хората в България.
През изминалата година
търговските вериги са вложили почти 16,5 милиона лева в намаляване на екологичното
въздействие и въглеродния отпечатък от дейността си, стимулиране на устойчиво
потребление и подкрепа на инициативи за намаляване на замърсяването на
планетата. Това е постигнато чрез намаляване на потреблението на електроенергия
с използване на последно поколение осветителни, хладилни и климатични системи;
замяна на служебните автомобили с по-чисти, хибридни коли, инсталиране на фотоволтаични
панели с цел използване на „зелена“ енергия; замяна на пластмасови изделия за
еднократна употреба с биоразградими продукти; инсталиране на станции за
безплатно зареждане на електромобили и инициативи за събиране на пластмасови
капачки за рециклиране.
Шестте големи компании са
дарили и над 1 милион лева за реализация на повече от 50 обществено значими
проекти, които промениха живота на много хора. Сред тях са „Ти и Lidl за по-добър живот“, инициативите под мотото
„За по-добър свят заедно“ на dm, подкрепа за успелите деца на България от страна на Kaufland, помощ за фондация „Искам бебе“ от Billa, подпомагане на локални инициативи от T MARKET и Mr. Bricolage.
Това показват данните от
анкета, проведена сред членовете на Сдружението за модерна търговия /СМТ/ Billa,
dm, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage и T MARKET за периода 01 юли 2018 година – 30
юни 2019 година. Участниците в анкетата са сред най-големите ритейл компании у
нас с общ пазарен дял от над 30% в сектора на търговията с бързооборотни стоки.
Повечето големи и
отговорни компании в света инвестират в устойчивото си развитие и опазването на
околната среда. Следвайки тази тенденция, участниците в анкетата са инвестирали
16,5 милиона лева в проекти за намаляване на въглеродния отпечатък от дейността
си.
Kaufland България е
първата компания в ритейл сектора на глобално ниво, която сертифицира всеки свой
хипермаркет по EDGE стандарта на Световната банка, стимулиращ изграждането на
енергийно ефективни сгради. Всеки новоизграден или модернизиран обект от
веригата разполага със система за комбинирано отопление и охлаждане, модерна
енергийноефективна хладилна инсталация, както и изцяло енергийноефективно
осветление. Освен това, в новите филиали се инсталират и станции за безплатно
зареждане на електромобили.
През 2019 Системата за
управление на енергията на Kaufland беше сертифицирана по международния
стандарт ISO 50001, който определя рамка за непрекъснато подобряване на
използването и потреблението на енергия. От 2017 г. до момента Kaufland е
инвестирала близо 12 милиона лева в енергийна ефективност и проекти за опазване
на околната среда.
Зелено строителство и енергийна ефективност от Lidl
Към момента всички 99
филиала и 2 складови бази на Lidl са сертифицирани по ISO 50001 и EDGE
за енергийна ефективност и зелено строителство. Освен това всички
новопостроени филиали са оборудвани със сградни инсталации BMS /Building Management System/. Те консумират до 30%
по-малко енергия. Първият от тях беше сертифициран с най-високото възможно
ниво, “Изключително“ по британския стандарт BREEM за оценка на сградите според
принципите на устойчиво развитие, екологични и енергийни характеристики,
прилаган в световен мащаб.
Компанията намали и
консумацията на електричество като подмени осветителните тела с високоефективни
LED осветителни системи и въведе поделектромери за контрол на главните
електромери в магазините си. Lidl подкрепя и „зелената“ мобилност с поставянето на зарядни станции за
безплатно зареждане на електромобили във филиалите си.
над 80% от магазините са
оборудвани с BMS
системи за управление на сградите.
В хладилниците използват естествени хладилни агенти. Постигната е 30% по-висока
енергийна ефективност, чрез дистанционен мониторинг на консумираната енергия.
В летния сезон натовареността
на камионите е над 97-99% особено в обслужването на източната част на страната.
Рециклирането на
отпадъците /вторични и транспортни опаковки/ надхвърля 98%.
С 20% е намалена използваната
пластмаса, при опаковките собствена марка, като основната цел е – 100% до 2025
г.
Минимум 50% от опаковките
са произведени от рециклирана пластмаса.
Така напр. 630 кг. пластмаса
годишно се спестяват само от замяната на единичните опаковки с бандерол при био
бананите, а годишно до 37 т. от намаляване дебелината на тарелките за прясно
месо и т. н., съобщи Милена Драгийска Денчева, главен изпълнителен директор на
Lidl България.
Т MARKET смени автомобилите с хибриди
В началото на 2019 година
T MARKET замени служебните леки автомобили с хибридни. Цялостната подмяна на
автопарка бе стъпка в посока прилагане на все повече устойчиви екологични
решения в дейността на компанията. Новите автомобили са пълнохибридни и за
разлика от непълните хибриди могат да се придвижват безшумно и изцяло в
електрически режим до 45 км/ч, без вредни емисии и с минимален разход на
гориво. През изминалата година в магазините на T MARKET в цялата страна бяха
инсталирани и специални преси за хартия, с помощта на които отпадъкът от
транспортните опаковки на стоките се утилизира оптимално. Компанията постепенно
внедрява и автоматизирана система за контрол на изразходваната електроенергия,
а в новите супермаркети от веригата се инсталира и енергийно ефективно
осветление.
BILLA предава биоразградимите отпадъци за производство на ток
С цел намаляване на
въглеродния отпечатък от дейността си, BILLA България оползотворява над 50% от биоразградимите отпадъци. Няколко пъти
седмично те се транспортират от всички магазини на веригата в София до
инсталацията „Хан Богров“, където се оползотворяват и превръщат в компост и
биогаз, използван за производство на електроенергия. Компанията обучи над
1 000 свои служители как ефективно да отделят и сортират биоразградимите
отпадъци. В резултат на инвестициите си в енергийна ефективност, BILLA е сертифицирана по стандарт ISO 50001 за отговорно управление на
енергията.В магазините им се осъществява мониторинг за потреблението на енергия на всеки 15 мин.
dm разшири асортимента от щадящи природата продукти
Устойчивото развитие и
опазването на околната среда са основен принцип в политиката на dm България. В
синхрон с това от 1989 г. dm предлага собствената
марка сертифицирана натурална козметика alverde, а от 2015 г. сертифицираните био храни dmBio, които са създадени
съгласно принципите на биодинамичното земеделие. В допълнение на стремежа за
опазване на природата, от 2014 г. във всички dm марки, най-голямата от които е
Balea, не се съдържа микропаластмаса, която е един от основните замърсители на
реките и океаните.
dm България активно
подкрепя устойчивото потребление като разширява асортимента си с продукти,
щадящи околната среда. Компанията предлага алтернативи на традиционните
продукти за устна хигиена като четки за зъби с бамбукови или дъбови дръжки,
конец за зъби от царевично нишесте и паста за зъби на таблетки. В асортимента
присъстват още клечки за уши с хартиени дръжки, бамбукови сламки и по-щадящи
природата перилни и почистващи препарати.
dm България за втора
година провежда и кампанията „Капачки за усмивки“, в рамките на която във
всички обекти на dm се събират пластмасови капачки - един от петте най-големи
замърсители на световните океани и се предават за рециклиране. С цел намаляване
на въглеродния отпечатък от дейността си, компанията внедри енергоспестяващи
системи за осветление, а техниката в централния склад е с щадящи околната среда
и здравето на служителите гел батерии.
В началото на октомври
компанията ще предложи на клиентите си чанта, която чрез специален баркод в нея
ще им позволи 9 м. да се възползват от различни отстъпки, подчерта Цонка
Иванова-Терзиева, управител на dm България.
Mr.
Bricolage опазва природата с по-ефективни осветление и климатизация
Mr.
Bricolage инсталира ново поколение
осветление, климатизация и изолация на магазините си, с което намали въздействието
на дейността си върху околната среда .Компанията стимулира и хората
да потребяват устойчиво като непрекъснато разширява асортимента от енергийно
ефективни решения за домашния майстор.Освен това акцентира и върху разделното събиране на отпадъци в 13 различни групи, в подмяна фреона в по-старите системи, изолации и др. свързано с енергийната ефективност, каза Александър
Колчаков, директор „Продажби“ на Mr. Bricolage България.
Членовете на Сдружение за модерна търговия /СМТ/ са единодушни, че инвестициите в околната среда са инвестиции в бъдещето ,в промяна на средата и подобряване животът на хората и затова дейността им в тази насока ще продължи.
Над 1 милион лева за социални проекти, които промениха живота на много хора
Членовете на Сдружение за модерна търговия /СМТ/ са единодушни, че инвестициите в околната среда са инвестиции в бъдещето ,в промяна на средата и подобряване животът на хората и затова дейността им в тази насока ще продължи.
Над 1 милион лева за социални проекти, които промениха живота на много хора
През изминалата година
участниците в анкетата са дарили над 1 милион лева в подкрепа на повече от 50 социални
инициативи за подкрепа на важни за обществото проекти. Това бяха както
национални кампании, така и инициативи на местни общности, които получиха
парична и материална помощ за реализация на своите идеи за подобряване на
средата на живот.
Над 350 000 лева за социални проекти от Kaufland
За изминалата година
Kaufland България дари повече от 350 000 лева за проекти в подкрепа на
талантливи деца и в помощ на уязвими групи. Над 250 000 лева бяха дарени на
фондация „Димитър Бербатов“ за развитието на даровити българчета. Компанията и
нейните служители подпомогнаха също социално-слаби групи, като дариха средства
и хранителни продукти чрез редица собствени проекти и в партньорски инициативи
като социални кухни, благотворителни базари, включване в асортимента на
продукти с кауза /продажба на диск с детски песни, от който вс. средства отидат директно по предназначение/ и други. Компанията участва в инициативи като "Топла кухня за зимните месеци" , "Българската Коледа" , .
Всички служители на компанията в света са облечени с облекла от био памук, каза Михаил Петров, директор „Финансово административна дирекция“ на Kaufland България.
Всички служители на компанията в света са облечени с облекла от био памук, каза Михаил Петров, директор „Финансово административна дирекция“ на Kaufland България.
Кампанията „Ти и Lidl за по-добър живот“
подкрепя локални НПО
Lidl провежда за трета
поредна година инициативата „Ти и Lidl за по-добър живот“, в рамките на която
финансира проекти на локални НПО със суми до 10 000 лева и така допринесе за подобряването на
средата на живот. До момента са финансирани 51 проекта в цялата страна в 4-ри области - образование, околна среда, култура и историческо наследсто, здравословен начин на живот. След
приключване на третото издание през тази година, общият събран фонд е над 543
000 лв.
През 2019 г. УНИЦЕФ и
Лидл България обединиха усилия в подкрепа на родителите в грижата за техните
деца като част от програмата за ранно детско развитие на организацията.
Програмата за ранно детско развитие на УНИЦЕФ има за цел да развива уменията,
знанията и ресурсите на хората, които полагат грижи за малките деца, така че да
способстват за оптималния им растеж и правилното социално, емоционално и
умствено развитие. В рамките на партньорството част от средствата от продажби
на продукти от детската серия на Lidl с марка Lupilu бяха дарени в полза на
тази програма на УНИЦЕФ за 2019 г. Стойността на дарението е 150 хил. лв.
Компанията продължава и
проекта „Дай шанс на Балканката“ /инициатива за запазване на биологическото разнообразие в нашите реки/ с който за последните години в 31 реки бяха
пуснати повече от 350 000 малки пъстърви /почистени са 25 хил. км.реки/. Освен това осигури и безплатен
транспорт до Витоша със своята „Зелена линия“, а най-малките се докосват до
науката с инициативата „Lidl неделя в Музейко“. Общо за периода 01 юли 2018-30
юни 2019 година даренията на Lidl възлизат на повече от 300 000 лева.
Следващите стъпки на компанията са инициативи за семействата с деца и инициативи в плза на обществото. В тази връзка бе издадена кулинарната книга за деца "Малки рецепти от големи готвачи" с експертното участие на проф. В. Дулева, наръчник за мед. сестри, консултиращи родители на деца до 3 год. възраст, пуснати са в продажда бебешки дрехи от био памук и т. н.
Следващите стъпки на компанията са инициативи за семействата с деца и инициативи в плза на обществото. В тази връзка бе издадена кулинарната книга за деца "Малки рецепти от големи готвачи" с експертното участие на проф. В. Дулева, наръчник за мед. сестри, консултиращи родители на деца до 3 год. възраст, пуснати са в продажда бебешки дрехи от био памук и т. н.
Billa дарява за инвитро процедури и дава работа на хора в неравностойно
положение
Billa проведе 6 социални
инициативи, за които дари над 150 000 лева. Две от тях са в подкрепа на фондация „Искам бебе“,
като с тях през 2018 г. бяха подпомогнати 9 двойки с репродуктивни проблеми.
Компанията е партньор и на Съюза на слепите в България, като от 2015 година
предлага асистирано пазаруване за хора с увредено зрение, от 2017 година направи
информацията от брошурите си достъпни за незрящи граждани. Освен това си партнира със Съюза на глухите в България
като предлага възможности за работа на хора с увреден слух на подходящи
позиции."Ние
обичаме България" /над 200 хил. лв.са дарени за паметника на връх
Шипка, Мадарския конник и Панорамата в Плевен/, а чрез дарения на
касите до момента са родени 12 бебета инвитро, съобщи Албена
Георгиева, главен оперативен директор на Billa България.
dm допринася за подобряване качеството на живот под
мотото „ За по-добър свят заедно“
Чрез множеството социални кампании, обединени под мотото „За по-добър свят заедно“ dm България се стреми както да подпомогне деца и родители в неравностойно положение, така и чрез обучителни инициативи да допринесе за подобряване качеството на живот на българското семейство. В първата кампания "Капачки за усмивки" са събрани над 17 т. като само за периода юли 2018 – юни 2019 компанията е дарила: апаратура на специализираната болница за лечение на детски болести „Проф. Иван Митев“, гр. София; 10 шатри за игра на сянка на избрани детски градини в страната; както и финансови средства /над 17 хил. лв./ на фондация „Живот със синдром на Даун“ и проект „Оле, мале“ към фондация „Майко Мила“ в помощ на майки на деца с увреждания. Допълнително в рамките на кампаниите „Весели зъбки 2018“ и „Слънчеви деца 2019“ са раздадени общо над 80 000 обучителни материала за правилна устна хигиена и за защита на детската кожа от слънчево изгаряне. По време на тези две инициативи в партньорство със Сдружението на българските зъболекари 50 000 деца са получили талон за безплатен стоматологичен преглед, а в няколко града са проведени безплатни консултации с дерматолози. За последната година компанията е дарила повече от 150 000 лева за реализацията на своите CSR инициативи.
С поглед напред на 01
септември dm България стартира и кампания за събиране на средства за SOS Детски
селища България в подкрепа на Звено „Майка и бебе“ в гр. Габрово . За периода
01.09.2019 – 31.01.2020 компанията ще дари по 30 стотинки от всяка покупка на
бебешки пелени с марка babylove на фондацията.
10 проекта за здравословен живот бяха подкрепени от T MARKET
Т MARKET беше партньор на 10 проекта насочени към
здравословния начин на живот и младежкото лидерство като оказа подкрепа на
инициативи като Маратон Пловдив 2019 и младежкия проект Приключението „От мен
зависи“. Освен това подпомогна реализацията на 7 каузи в Казанлък, Своге,
Велико Търново, Ямбол, Несебър и Пловдив, насочени към запазване на местните
културни и фолклорни традиции, както и популяризиране на традиционни български
ястия и рецепти от регионите.
Mr.
Bricolage също подкрепи локални
инициативи. Компанията дари стоки и средства за реализацията на 12 проекта на местни
общности и детски градини и за провеждането на младежки фестивали и други благотворителни
инициативи.
Във връзка с резултатите
от анкетата Йордан Матеев, изпълнителен директор на СМТ, заяви:
- За отговорните компании най-важен е човекът,
независимо дали той е клиент, служител, партньор или съсед. Ето защо членовете
на СМТ не спират да инвестират в развитието на средата и да помагат за
подобряването на живота на хората в България.
Няма коментари:
Публикуване на коментар