Ясната мисия,
стратегия и изпълнение носят на Lenovo трето поредно тримесечие на двуцифрен
растеж на приходите
Lenovo
Group обяви финансовите си резултати
за второто фискално тримесечие, което приключи на 30 септември 2018 година. За
трето поредно тримесечие Lenovo отчита силен двуцифрен растеж на приходите на
годишна база. Те достигат $13,4 млрд., което е растеж с 14% на годишна база
(18%, ако не се отчита влиянието на валутните колебания). Това е най-високият
приход за тримесечие от близо четири години. Компанията отчита и второ поредно
тримесечие на силна печалба преди облагане с данъци на стойност $213 млн. или
шест пъти повече в сравнение със същия период на миналата година (+$178 млн.)
на фона на увеличението на печалбата във всички бизнес дейности.
През
второто финансово тримесечие делът от печалбата, която Lenovo разпределя на
акционерите, нараства до $168 млн. или с $91 млн. над стойността ѝ през
предходното тримесечие и с $29 млн. над тази преди година. Базовата печалба на
акция през периода е в размер на 1,41 US цента или 11,06 HK цента. Бордът на
директорите на Lenovo разпредели междинен дивидент от 6,0 HK цента на акция.
През
второто тримесечие на финансовата 2018/19 г. Lenovo продължава да разширява
новата си фаза на растеж, базиран на "Интелигентна трансформация"
благодарение на финансовата дисциплина и отличното оперативно представяне.
Компанията увеличава и списъка си с технологични иновации във всички ключови
сфери на бизнеса си. Решителните стъпки за преструктуриране на дейностите и
осъществяването на нови ефективни подобрения, предприети през предходните
тримесечия, вече носят сериозни резултати. Всяко от ключовите бизнес поделения
на Lenovo отчита значителен растеж и силни пазарни позиции през периода:
Бизнесът
с интелигентни устройства (Intelligent Devices Group), стимулиран от синергията
на споделените платформи и ресурси, отчита силен растеж на приходите от 10% на
годишна база и е на стойност $11,84 милиарда.
- През тримесечието бизнесът за персонални компютри и смарт устройства (PC and Smart Devices/PCSD) като част от направлението с интелигентни устройства отчита приходи на стойност $10,2 млрд., което представлява увеличение с 18% на годишна база. Така за първи път той преминава психологическата граница от $10 милиарда. В момента Lenovo е не само безспорният световен лидер в продажбите на персонални компютри с рекорден пазарен дял от 23,7%, но и продължава да е номер едно по рентабилност в индустрията – 5%. През тримесечието продължава и силният двуцифрен растеж на бързоразвиващите се сегменти, включително гейминг устройствата Legion, работните станции ThinkStation и тънките и леки Yoga, ThinkPad и IdeaPad. Бизнесът продължава да изпълнява параметрите на своята визия за "Интелигентна трансформация" с пускането на иновациите в своите Smart IoT продукти (Lenovo Smart Home Essentials) след успешното излизане на Lenovo Smart Display по-рано тази година.
- Motorola продължава доброто си пазарно представяне и през второто тримесечие на фискалната 2018/2019 г. Компанията следва стриктно стратегическите си цели, а именно – намаляване на разходите, оптимизиране на продуктовото портфолио и фокус върху водещите печеливши пазари. Резултатът от това е постигането на ключова бизнес цел - намаляване на оперативните разходи със $175 млн. долара в сравнение със същото тримесечие на предходната година и излизане на печалба. Конкретни пазари отбелязват впечатляващ ръст. В Северна Америка доставките нарастват с 53,4% в сравнение със същото тримесечие на предишната година. Ръст има и при маржа. Компанията държи втората позиция на пазара в Латинска Америка. Бизнесът в Китай регистрира значителен ръст на приходите, обемите и рентабилността - съответно 84,6%, 279,4% и 25,2%.
Бизнесът
с центрове за данни (Data Center Group/DCG) отчита петото си поредно тримесечие
на растеж на печалбата (9,5% преди облагане с данъци на годишна база) и 58%
ръст на приходите до $1,5 милиарда. Lenovo е не само новатор в решенията, които
представя на потребителите – доказателство за това е силният растеж на
Hyperscale and Software Defined Infrastructure (SDI) – но и в начина, по който
въвежда тези технологии на пазара. Ключовите глобални стратегически
партньорства като това с NetApp, обявено през септември, значително разшириха
дела на Lenovo на пазара на устройства за съхранение и управление на данни.
Hyperscale продължава тенденцията на трицифрен растеж на годишна база за трето
поредно тримесечие; SDI отчита силен ръст на приходите от 150% и седмо поредно
тримесечие на растеж от над 100%+. Положителното представяне на поделението
през периода е подкрепено от трицифрения растеж в Северна Америка и двуцифрения
растеж в Европа, Близкия изток и Азия и в Тихоокеанския регион. Подобрение е
налице и при рентабилността на годишна база във всички региони.
Няма коментари:
Публикуване на коментар