Живото излъчване на
хитовата за Ню Йорк постановка „Марни“ е тази събота от 19.55 часа в Синема сити
Програмата
“Метрополитън опера: на живо от Ню Йорк”, която ще се осъществи у нас за пета
поредна година от фондация “Америка за България” и фондация “Виа Фест”
представя премиерно втората опера на композитора Нико Мюли с очарователната
звезда Изабел Ленард в главната роля
Съвременната
опера „Марни“ е втора за младия композитор Нико Мюли, който познаваме от
работата му със световни музикални знаменитости като Бьорк и Филип Глас, както
и от музиката му за театрални постановки и филми, сред които „Четецът“ (2008) и
„Имението Хауърдс Енд“ (2017).
Заплетеният
сюжет на „Марни“, създаден от писателя Уинстън Греъм пленява Алфред Хичкок,
който през 1964 г. го превръща във филм с участието на Типи Хедрен и Шон
Конъри.
Историята проследява живота на загадъчната фатална красавица, която измъква пари от своите работодатели и сменя различни идентичности, но постепенно сама се превръща в жертва и е принудена да се изправи пред травмите на собственото си минало. Главната роля е поверена на очарователния мецосопран Изабел Ленард. На сцената тя си партнира с баритонът Кристофър Молтман в ролята на агресивния Марк Рутланд и контратенорът Йестин Дейвис като неговия брат Тери. Мюли решава да дублира всеки герой в тази опера с определен музикален инструмент. Хорът също има значимо участие в драматургичното развитие – на моменти решен в ренесансов стил, а в други – наподобяващ оратория. Пред оркестъра застава един от най-уважаваните американски диригенти – Робърт Спано.
Историята проследява живота на загадъчната фатална красавица, която измъква пари от своите работодатели и сменя различни идентичности, но постепенно сама се превръща в жертва и е принудена да се изправи пред травмите на собственото си минало. Главната роля е поверена на очарователния мецосопран Изабел Ленард. На сцената тя си партнира с баритонът Кристофър Молтман в ролята на агресивния Марк Рутланд и контратенорът Йестин Дейвис като неговия брат Тери. Мюли решава да дублира всеки герой в тази опера с определен музикален инструмент. Хорът също има значимо участие в драматургичното развитие – на моменти решен в ренесансов стил, а в други – наподобяващ оратория. Пред оркестъра застава един от най-уважаваните американски диригенти – Робърт Спано.
Няма коментари:
Публикуване на коментар