Кампанията
по инициатива на българската марка очила KWIAT се провежда за четвърта поредна
година и през 2016-та се реализира с подкрепата на Министерство на
образованието
и науката, Министерство на младежта и спорта, Български съюз на
оптометристите и в партньорство с над 150 оптики и здравни центрове в България.
Националната кампания за профилактика на детското зрение имаше за цел да
популяризира необходимостта от редовна профилактика на детското зрение и да
даде възможност в рамките на два месеца (септември и октомври 2016 г.) на деца
и младежи на възраст от 6 до 18 г. да преминат безплатен скрининг на очите в оптики
и здравни центрове в цялата страна.Фокус на тазгодишната кампания на KWIAT беше връзката между спорта и доброто зрение. Каузата подкрепиха емблематични български спортисти като Йордан Йовчев и Тереза Маринова, новият Национален ансамбъл по художествена гимнастика, както и талантливи деца, които тренират спортна гимнастика и представят страната ни на престижни международни състезания. Всички те участваха в традиционното ревю с очила KWIAT в подкрепа на кампанията, в което се включиха също редица известни личности заедно със своите деца: Юлияна Дончева, Наталия Гуркова, Глория, София Борисова, Деси Банова, Стела Йорданова, Ирина Папазова, Ева Кикерезова, Румяна Маринова, Силвия Симова, Паолина Петракиева и Капка Амзина, Алфредо Торес, Георги Енчев и Ивайло Захариев.
По време на кампанията се проведоха различни инициативи - безплатен очен скрининг на над 100 деца от спортните училища в София, безплатен очен скрининг на деца от приемни семейства, които участваха в благотворителен мач с официалния фен клуб на Манчестър Юнайтед в България и очни прегледи на още над 200 деца от приемни семейства.
За тези от деца, които имат нужда от корекция на зрението ще бъдат изработени безплатни очила.
Недостатъчна е също и грижата за защита на очите от UV
лъчите
– само 13% от децата носят защитни слънчеви очила, като детските очи са изключително уязвими от
вредните лъчи. Относно натоварването на зрението резултатите не са
изненадващи – 80% от децата признават, че ежедневно прекарват по повече от 1 час
пред електронни устройства (компютри, смартфони, таблети и др.), а половината
от тях по 2,3 и повече часове. Тревожни са и
отговорите относно физическата активност на децата – 45% изобщо не се занимават
с никакъв спорт и физическа активност, или го правят по-рядко от веднъж в
седмицата.
„Благодаря
на всички институции, партньори, медии и известни личности, които подкрепиха
кампанията и допринесоха за нейното популяризиране и реализиране. Наблюденията
ни от тазгодишната кампания показват, че са все повече родителите, учителите и
като цяло хората, които обръщат внимание на нуждата от профилактика на детското
зрение. Все повече са и локалните самоинициативи по места, а като пример за рекордна активност
ще посоча районът на Силистра, където само при един от нашите партньори е
направен безплатен скрининг на очите на над 400 деца! Кампанията е изключително
мащабна и е трудно да се съберат данни за пълния брой на децата, преминали
скрининг. По данните, с които ние разполагаме от приблизително половината от
партньорите на кампанията, през безплатния скрининг са преминали над 5000 деца.
Реално за страната обаче броят им е в пъти повече. С радост мога да кажа, че надградихме постигнатото в сравнение с
миналата година в посока на това повече деца с регистрирани проблеми със
зрението, да получат нуждата им корекция с очила.“, споделя г-н Павел Цветков,
управител на KWIAT и инициатор на кампанията.
Националната
кампания за профилактика на детското зрение 2016 се превърна в традиция, с
която екипът на KWIAT ще продължава да развива своята социално ангажирана
дейност във връзка с очното здраве на децата в България.
Няма коментари:
Публикуване на коментар