Съюзът на пивоварите
в България насърчава семейните занимания чрез кампанията Спортът е по-добрият
начин децата да пораснат
Семейна
спортна инициатива събра деца и техните родители в Княжевската градина в София.
Събитието
бе организирано от Съюза на пивоварите в България (СПБ) и Столична
община (СО), като част от кампанията "Спортът е по-добрият начин
децата да пораснат. Родители, вие можете да повлияете".
Инициативата цели да популяризира и насърчава
спорта и общуването в семейството и подобряването на обществената среда като
превантивен подход тийнейджърите да не експериментират с алкохол.
С проявата
Съюзът на пивоварите отбеляза за първи път и Международния ден на социалната
отговорност на пивоварния сектор.
Общоевропейската кампания отразява усилията и ангажираността на индустрията
в подкрепа на политиките за намаляване злоупотребата с алкохол.
В спортния хепънинг се включи и известният волейболист и радетел на
семейния спорт Евгени Иванов – Пушката, както и квалифицирани спортни
инструктури и експерти, които ще насърчават всички желаещи посетители на
Княжевската градина да участват в:
-Демонстративни срещи по тенис на маса;
-Демонстрации и показни занимания по лечебно-изправителна гимнастика;
-Демонстрации и показни занимания по стрийт фитнес;
-Игри с въженца, домино, фрийзбита, федербал и топки;
-Консултативни дейности за родители и юноши от експерти по превенция на НПО
„Солидарност“ и ПИЦ по ПН, София;
-Раздаване на печатни материали, брошури и наръчници по превенция,
подготвени от МВР, ПИЦ по ПН – София и НПО „Солидарност“.
СО и СПБ бяха подготвили специални награди за най-активните участници.
Медали, грамоти, тениски са само част от изненадите, с които СПБ насърчи
включилите се в спортното събитие.
Хепънингът бе част от специалните дейности, организирани в столицата през
Европейската седмица на спорта.
--------
Допълнителна информация за
превантивната програма на СПБ:
От 2010 година Съюзът на пивоварите в България
осъществява дългосрочна програма за превенция експериментирането с алкохол от
лица под 18 година, която е в подкрепа на общоевропейските политики за
намаляване злоупотребата с алкохол. От 2012 г. в рамките на програмата стартира
инициативата «Спортът е по-добрият начин децата да пораснат». Кампанията се осъществява с институционалната
подкрепа и партньорство на СПБ със Столична
община (СО), Министерство на младежта и спорта, Главна дирекция „Национална полиция”, МВР,
Дневния консултативен център за деца, юноши и родители към ПИЦ-София, НПО „Солидарност”, сдружение
«Спорт, превенция и здраве», спортни федерации, сдружения и неправителствени
организации. Целта на кампанията е да се
промотира семейният спорт и физическото
възпитание като добра възможност за израстване, социализация, здравословно семейно общуване и превантивна
практика лица под 18 години да не експериментират с алкохол.
С устойчивото развитие на дейностите по инициативата Спортът е по-добрият начин децата да пораснат и успешно създадените
партньорства Съюзът на пивоварите в дългосрочен план съдейства и подпомага този
процес. През 2014 г. в кампанията са се
включили 5000 човека от София, Варна, Бургас, Монтана, Стара Загора, Русе.
Превантивната програма на Съюза на пивоварите се
осъществява с доброволчески труд и със 100% целево финансиране, осигурено от
пивоварните компании: ”Болярка - ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, “Загорка” АД,
“Каменица” АД, “Карлсберг България” АД,
“Ломско пиво” АД.
Няма коментари:
Публикуване на коментар