В регистъра ще се води дело в електронна форма за всяко
лице, подлежащо на вписване. Като
резултат от пълната електронизация на
регистъра заявления за вписване ще могат да се подават 24 часа, 7 дни в
седмицата, а тяхното разглеждане ще се извършва в определения от закона
еднодневен срок.
От Министерство на
правосъдието съобщиха, че основната цел на законопроекта е намаляването на
административната тежест върху гражданите и бизнеса. За тази цел регистърът ще
бъде изграден като единна централизирана, публично достъпна и безплатна база
данни, съдържаща подлежащите на вписване обстоятелства за всички регистрирани
субекти, с изключение на вписаните в специалния регистър по чл. 2, ал. 2 от
ЗРБ, чиито данни съдържат класифицирана информация.
Предвижда се отпадане
на изискването за издаване на идентификационни карти на регистрираните лица,
тъй като информацията за тях ще е публична и електронно достъпна на страниците
на регистъра.
Промените в Закона за
регистър БУЛСТАТ ще дадат възможност на всеки гражданин да извършва справка по
електронен път за наличието или липсата на вписано обстоятелство в регистъра.
Справки ще могат да се извършват по: Името или ЕИК, съответно ЕГН на субектите,
подлежащи на вписване; Фирмено дело/година/окръжен съд; По всяко вписано
обстоятелство, както и за свързаност на субектите.
Novinite.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар