Translate

четвъртък, 4 юни 2015 г.

Кабинетът реши от 1 януари 2016 г. регистър БУЛСТАТ да стане изцяло електронен



В регистъра ще се води дело в електронна форма за всяко лице, подлежащо на вписване. Като
резултат от пълната електронизация на регистъра заявления за вписване ще могат да се подават 24 часа, 7 дни в седмицата, а тяхното разглеждане ще се извършва в определения от закона еднодневен срок.
От Министерство на правосъдието съобщиха, че основната цел на законопроекта е намаляването на административната тежест върху гражданите и бизнеса. За тази цел регистърът ще бъде изграден като единна централизирана, публично достъпна и безплатна база данни, съдържаща подлежащите на вписване обстоятелства за всички регистрирани субекти, с изключение на вписаните в специалния регистър по чл. 2, ал. 2 от ЗРБ, чиито данни съдържат класифицирана информация.
Предвижда се отпадане на изискването за издаване на идентификационни карти на регистрираните лица, тъй като информацията за тях ще е публична и електронно достъпна на страниците на регистъра.
Промените в Закона за регистър БУЛСТАТ ще дадат възможност на всеки гражданин да извършва справка по електронен път за наличието или липсата на вписано обстоятелство в регистъра. Справки ще могат да се извършват по: Името или ЕИК, съответно ЕГН на субектите, подлежащи на вписване; Фирмено дело/година/окръжен съд; По всяко вписано обстоятелство, както и за свързаност на субектите.
 

Novinite.bg



Няма коментари:

Публикуване на коментар