е социална кампания на 19-ия Международен София
Филм Фест и фондация „Заслушай се”, която цели да допринесе за социалното
включване на хората с увреден слух в българското общество.
На 4 април от 18,00 часа в Дома на киното -
„тихото общество” ще има възможността да обсъди с чуващи зрители и гости
действителността, в която живеят трудно чуващите в България и
предизвикателствата, пред които се изправят всеки ден.
Поводът е ексклузивната прожекция на филма
„Племето” - зашеметяващ дебют на украинския режисьор и сценарист Мирослав
Слабошпицки, един от акцентите в програмата на тазгодишния фестивал.
„Племето” е брутален разказ за взаимоотношенията
в пансион за подрастващи глухи, където действат жестоките природни закони,
задвижени в ситуация на оцеляване. Актьорите са непрофесионалисти и пресъздават
историята без думи, без диалог или дублаж, само с езика на жестовете.
Режисьорът предлага на зрителите завладяващо
пътуване, което ги връща към нямото кино и разчитайки на визуалната грамотност
и интуицията, им дава шанс да усетят силата на историята чрез езика на тялото и
чрез емоциите. Превърнал се в абсолютен фестивален фаворит за 2014 година и
определен като „свеж и революционен филм” на територията на съвременното кино,
„Племето” е истинско предизвикателство за публиката. Филмът е удостоен с
Голямата награда от Седмицата на критиката в Кан’14, носител на Европейската
филмова награда за Откритие на 2014, както и на приза за най-добър сценарий от
фестивала в Сан Пауло’14, за най-добър режисьор от МФФ Солун’14 и още 9 награди
от различни филмови форуми по света.
Дискусията за предизвикателствата пред хората с
увреден слух в нашето общество е повод да се представи и една благотворителна
кампания на фондация „Заслушай се”, чиято цел е да се създаде модерен
Национален център за жестови услуги в България. Центърът ще предоставя два
основни вида жестов превод на представителите на тихата общност – онлайн чрез видеовръзка
и чрез съдействие на място. По този начин ще се направи опит за преодоляване на
комуникационните бариери на хората с увреден слух в България.
Дарителската кампания е подкрепена до момента от
над 30 известни български личности, сред които Теодосий Спасов, Цветана Манева,
Мария Гроздева, Д2, Стефан Щерев, Миленита, Орлин Павлов, Нети, Ивайло
Захариев, Наталия Симеонова, Диана Алексиева, Рут Колева, Спенс и други.
Партньори на кампанията са Столична Община, Съюза на глухите в България, БТВ медия груп, София Ринг Мол, Оргахим, както и други публични и частни институции.Кампанията получи съдействие и от страна на Българския дарителски съюз с предоставяне на възможност за подкрепа чрез SMS на единен дарителски номер 17777 с текст DMS ZNAK за всички мобилни оператори с цена за SMS от 1 лв.
Партньори на кампанията са Столична Община, Съюза на глухите в България, БТВ медия груп, София Ринг Мол, Оргахим, както и други публични и частни институции.Кампанията получи съдействие и от страна на Българския дарителски съюз с предоставяне на възможност за подкрепа чрез SMS на единен дарителски номер 17777 с текст DMS ZNAK за всички мобилни оператори с цена за SMS от 1 лв.
Няма коментари:
Публикуване на коментар