Повишава се информираността и разпознаваемостта на качествата на пивото от
българския консуматор. Това показва национално представително проучване на IPSOS
България, реализирано през м. септември тази година сред граждани на възраст
между 18 и 69 години от регионите София, Благоевград, Пловдив, Стара Загора,
Варна, Бургас, Русе, Плевен и Монтана.
Резултатите от него показват, че 20 % от анкетираните разпознават бирата
като натурален продукт, съдържащ изцяло естествени съставки – малц, хмел,
бирена мая и вода.
55 % от анкетираните са консумирали бира поне веднъж седмично, като
средната консумация при мъжете е 3.1 пъти седмично, а при жените – веднъж
седмично.
34 % определят пивото като продукт с високо качество, а 43 % считат, че при
умерена консумация бирата е част от здравословния начин на живот и хранене. 66
% от редовните консуматори на бира считат, че кехлибарената напитка се съчетава
добре с храни и се използва като важен елемент в кулинарията.
Проучването на IPSOS проследява и каква е честотата на месечна консумация
на пиво през м.септември сред пълнолетното население в деветте града. По този
показател морските региони Варна и Бургас се намират в челната тройка заедно с
Плевен. За сравнение Бургас беше на първо място по честота на консумация на
бира и през месец юни.
Проучването на IPSOS показва още, че в разгара на летния сезон пълнолетните
българи пият бира средно 10 пъти месечно, а през м. септември – средно 8 пъти.
Според маркетолози от бранша, през лятото голяма популярност, особено сред
консуматорите на възраст 20 – 38 години, са имали новите за пазара ни бирени
миксове - комбинация от фруктов сок и пиво. Около 7% от обемите, реализирани
през горещите месеци, се дължат именно на тях.
„В България биреният пазар има потенциал да расте. Консумацията на пивото
заема 32% от общия пазар на алкохолни напитки в страната (измерен в % чист
алкохол). По този индикатор сме на 22
място в страните от ЕС. Вярвам, че високото
качество на българската бира и разширяващото се всеки сезон портфолио на пивоварните компании с нови
производства и асортименти е печеливш подход за преодоляване на негативите от
икономическата криза. В тази връзка през зимните месеци продажбите на вече
традиционните за сезона тъмни бири е вероятно да достигнат 10-12% и категорията
като цяло да има ръст. Още повече, че консуматорите вече познават този тип пиво
и го търсят заради специфичните му и подходящи за сезона характеристики.” -
коментира Ивана Радомирова, главен секретар на Съюза на пивоварите в България.
--------
Членове на Съюза на пивоварите са
компаниите за производство на бира: ”Болярка - ВТ” АД, “Загорка” АД, “Каменица”
АД, “Карлсберг България” АД, “Ломско пиво” АД и техните доставчици на суровини,
материали и оборудване.
Няма коментари:
Публикуване на коментар