Поредната
инициатива на компанията, следваща стратегическия й ангажимент за устойчивост и
подкрепа на кръговата икономика, беше представена от Нели Ангелова, мениджър Комуникации Нестле
Югоизточен пазар, в панела „ESG Стратегии“ на тазгодишното издание на престижния форум „Шумът на парите“
На едно от най-големите икономически събития в страната – форума „Шумът на
парите“, организиран от Profit.bg, – Нестле България представи своя локално разработен бизнес модел за рециклирането на кафе капсули Nescafe Dolce Gusto. В контекста на корпоративните ESG стратегии, дискутирани на конференцията, Нели Ангелова, мениджър Комуникации Нестле Югоизточен пазар, подчерта ангажимента на Нестле като глобален лидер в производството на храни и напитки към постигането на въглеродна неутралност – от работата с фермерите, произвеждащи основните суровини, през логистика и производство до финалната дестинация – рециклиране на опаковките.
парите“, организиран от Profit.bg, – Нестле България представи своя локално разработен бизнес модел за рециклирането на кафе капсули Nescafe Dolce Gusto. В контекста на корпоративните ESG стратегии, дискутирани на конференцията, Нели Ангелова, мениджър Комуникации Нестле Югоизточен пазар, подчерта ангажимента на Нестле като глобален лидер в производството на храни и напитки към постигането на въглеродна неутралност – от работата с фермерите, произвеждащи основните суровини, през логистика и производство до финалната дестинация – рециклиране на опаковките.
Според нея успешните инициативи за устойчивост и подкрепа на кръговата
икономика стъпват върху отговорността към храната и нейното добро влияние към
човека, но и към природата. Пример за това е програмата за рециклиране на кафе капсули
на Nescafe Dolce Gusto. Докато 60% от
българите пият кафе и капсулите стават все по-популярни, у нас, удобно и
достъпно решение за тяхното рециклиране на практика доскоро не съществува. Ето
защо преди по-малко от година Нестле в България разработва и създава локален
бизнес модел, обединяващ усилията на екипа на компанията и присъединили се
бизнес партньори, благодарение на който в момента в страната вече има 35
специализирани пункта за рециклиране на трикомпонентните кафе капсули. По този
начин специфичното рециклиране, разделящо пластмаса, алуминий и биомаса, вече е
достъпно за потребителите, като всеки от тези материали получава втори живот.
Визията, процесите и технологията на Нестле стимулират екологичния избор на
консуматорите на кафе капсули, създават добри практики за устойчивост и пътна
карта за развиването на отговорния бизнес.
„Макар и само с 35 места за събиране на кафе капсули в страната, в търговските
локации на нашите партньори, даваме решение на всички тези които не само обичат
своята чаша кафе, но и искат да имат едно отговорно отношение към природата с рециклирането на тази специфичен трикомпонентна
опаковка. Вярваме, че повече партньори ще се включат и ще увеличим бройката
локации в страната и така все повече хора ще имат възможност да оставят своите капсули за
рециклиране. Сега за нас това е една малка стъпка, но
всяко голямо пътуване, започва именно с нея“ каза Нели Ангелова, мениджър Комуникации за
Нестле Югоизточен пазар.
Програмата за рециклиране на кафе капсули на Nescafe Dolce Gusto стартира на 13 юли 2022г. и събираемостта им расте
с по-големи темпове на седмична база спрямо очакванията на екипа на компанията.
Няма коментари:
Публикуване на коментар