Translate

петък, 2 юни 2023 г.

Нов сезон на „МОЖЕЩИТЕ“ срещу тютюнопушенето супергероите отново се изправят срещу силите на злото

 
Една от най-атрактивните и смели кампании срещу употребата на тютюневи изделия навлиза в своята решаваща фаза. В продължение на вече 3 години „МОЖЕЩИТЕ“ достигат до някои от най-отдалечените кътчета на България в опит да разкрият силите на своите връстници и да ги вдъхновят да преследват мечтите си. Защото основа на всички бъдещи успехи е здравето, а един от най-могъщите противници – тютюнопушенето. По данни на Евробарометър на ЕК за 2021г. 38% от българите над 15-годишна възраст са пушачи.
Кои са „МОЖЕЩИТЕ“?
„МОЖЕЩИТЕ“ са група талантливи младежи, които се изправят срещу тютюнопушенето в името на здравето. Двукратната олимпийска шампионка по акробатика Мариела Костадинова /20 г./, водачът в световната ранглиста по олимпийско таекуондо Денис Димитров /18 г./, световната шампионка по шахмат Нургюл Салимова /19 г./, талантливият танцьор Мартин Борисов /15 г./, шампионката по конен спорт Ивана Ангелова /17 г./ и плувецът Калин Михайлов /18 г./ влизат в отбора на супергероите. В поредица от видео материали, те разкриват своите сили в търсене на нови попълнения, които да се присъединят към каузата.
През настоящата година кампанията се реализира в партньорство между сдружение „Асоциация Родители“ и AstraZeneca, като част от глобалната й инициатива “Young Health Programme” , насочена към превенция и ограничаване на хроничните заболявания сред младите хора по света.
„Силата на кампанията е, че провокира дискусии между ученици, учители и родители. „МОЖЕЩИТЕ“ са онзи добър пример, от който младите хора имат нужда, за да им напомня, че здравето е безценно, а пушенето не е път към успеха. Чрез набор от обучителни материали осигуряваме методология за учителите, за да проведат пълноценно „Час на класа“ по темата. Имаме и съдържание за родителите, улесняващо разговор с децата им по този въпрос. Чрез интерактивните видеа с героите от тази година ще достигнем и директно до още повече младежи,споделя Яна Алексиева, психолог и изпълнителен директор на Асоциация Родители.
„Заедно с талантливите младежи и нашите партньори в тази инициатива ние инвестираме в нещо изключително важно за всяко общество – създаването на здравословни навици при младите хора. И това всъщност е инвестиция в бъдещето, защото здравословния избор днес, води до по- здрав живот и по-здраво общество утре. Именно концепцията за устойчивост и ефективно влияние върху нагласите е ключово за успеха на кампанията. Вече трета година се стремим да повишим информираността на младежите в България за вредите от тютюнопушенето по различен и достъпен за тях начин, както и чрез диалог с техните родители и учители.“, допълва Деян Лаковски, Директор клъстер Балкани, AstraZeneca.
Tретият сезон на кампанията стартира неслучайно на 31 май, който е Световният ден за борба с тютюнопушенето и който AstraZeneca отбелязва всяка година с редица активности. Те имат за цел да повишат осведомеността за вредните и смъртоносни последици от тютюнопушенето и вдишването на дим като тази година в унисон с посланията на „Можещите“ комуникацията е насочена към родителите и учителите.
Конкурсът
Освен ценни послания, героите на кампанията отправят и едно вече традиционно предизвикателство към своите връстници – да станат част от отбора на супергероите. Това се случва чрез конкурса „Разкрий силата си“, който тази година ще даде възможност на деца от цялата страна да покажат своите умения чрез кратко видео. Наградата за победителите в това съревнование е превръщането им в нови герои на кампанията. 
Повече за конкурса, видеа, дискусия с психолозите Камелия Тодорова и Яна Алексиева с полезни съвети как да водим разговор с децата си, обучителни материали и др., можете да намерите на сайта: mojeshtite.bg, както и на страниците Azcare.bg, astrazeneca.bg. Историите на героите и новини за кампанията можете да следите и на Instagram страницата: mojeshtite
 
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар