Според данните, от проучване на „Прогрес консулт” по поръчка на Lidl, здравето и семейството /отношенията с близки, с деца/ са водещите фактори и високопоставени ценности, които българинът определя като най-важни, за да се чувства пълноценно.
Това е единственото по рода си изследване в България, което измерва индекса на пълноценния живот. Сред по-интересните изводи от него е този, че важността на финансите за пълноценния живот нараства през годините.
Така напр. през 2022г. 51% от българите посочват парите като изключително важни, в сравнение с 45% през 2020г. Финансовото обезпечение също затвърждава позицията си в Топ 10 фактора за пълноценния живот.
Положителна тенденция е, че два фактора методично увеличават значението си за финансовия успех – интелектът и всекидневните навици. Това показва, че българинът ясно осъзнава, че за да е финансово успешен трябва да полага ежедневни усилия, за своето образователно развитие.
„Резултатите от проучването за 2022 г. сочат, че индексът на пълноценния живот, който показва доколко реалността се покрива с нашите очаквания, се е върнал към
нивата си от преди Covid пандемията. Това означава, че въпреки кризата, в която живеем в последната една година, българинът е стабилен, има реалистични очаквания и е здраво стъпил на земята”, каза Росен Кутелов, управител на „Прогрес консулт“.Ролята на семейството като изконна ценност за българина изпъква в различни фактори, които той определя като ключови за своя живот – да има деца, да общува пълноценно с тях, да има добри взаимоотношения с близките си
Друго интересно наблюдение е, че важността на приятелите и социалните контакти за българина значително се увеличава. Факторът „да имам приятели и социални контакти“ се изкачва с близо 10 позиции до 20-о място в приоритетите за пълноценен живот. Това означава, че двете години социална изолация продължават да оказват влияние, поради което общуването с приятели става все по-важно за българина.
„Проучването за пълноценния живот винаги ни е помагало да разбираме кои са важните неща за българина, така че да сме адекватни в действията, с които го подкрепяме. В сегашната динамична среда за нас е още по-важно да помагаме на хората да водят по-пълноценен начин на живот – да ги подкрепяме като наши клиенти с предлагането на качествени продукти на изгодни цени, да осигуряваме стабилност на служители ни като отговорен работодател, да останем предвидими за нашите партньори и да продължим приноса си за цялото общество чрез социално отговорни инициативи“, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
Няма коментари:
Публикуване на коментар