Translate

четвъртък, 9 февруари 2023 г.

Проучване на Lidl: Българинът е стабилен и прагматичен в условия на криза

 

Според данните, от проучване на „Прогрес консулт” по поръчка на Lidl, здравето и семейството /отношенията с близки, с деца/ са водещите фактори и високопоставени ценности, които българинът определя като най-важни, за да се чувства пълноценно.

Това е единственото по рода си изследване в България, което измерва индекса на пълноценния живот. Сред по-интересните изводи от него е този, че важността на финансите за пълноценния живот нараства през годините.

Така напр. през 2022г. 51% от българите посочват парите като изключително важни, в сравнение с 45% през 2020г. Финансовото обезпечение също затвърждава позицията си в Топ 10 фактора за пълноценния живот.

Положителна тенденция е, че два фактора методично увеличават значението си за финансовия успех – интелектът и всекидневните навици. Това показва, че българинът ясно осъзнава, че за да е финансово успешен трябва да полага ежедневни усилия, за своето образователно развитие.

„Резултатите от проучването за 2022 г. сочат, че индексът на пълноценния живот,  който показва доколко реалността се покрива с нашите очаквания, се е върнал към

нивата си от преди Covid пандемията. Това означава, че въпреки кризата, в която живеем в последната една година, българинът е стабилен, има реалистични очаквания и е здраво стъпил на земята”, каза Росен Кутелов, управител на „Прогрес консулт“.

Ролята на семейството като изконна ценност за българина изпъква в различни фактори, които той определя като ключови за своя живот – да има деца, да общува пълноценно с тях, да има добри взаимоотношения с близките си

Друго интересно наблюдение е, че важността на приятелите и социалните контакти за българина значително се увеличава. Факторът „да имам приятели и социални контакти“ се изкачва с близо 10 позиции до 20-о място в приоритетите за пълноценен живот. Това означава, че двете години социална изолация продължават да оказват влияние, поради което общуването с приятели става все по-важно за българина.

„Проучването за пълноценния живот винаги ни е помагало да разбираме кои са важните неща за българина, така че да сме адекватни в действията, с които го подкрепяме. В сегашната динамична среда за нас е още по-важно да помагаме на хората да водят по-пълноценен начин на живот – да ги подкрепяме като наши клиенти с предлагането на качествени продукти на изгодни цени, да осигуряваме стабилност на служители ни като отговорен работодател, да останем предвидими за нашите партньори и да продължим приноса си за цялото общество чрез социално отговорни инициативи“, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

За първи път Lidl прави това проучване през 2017г. През годините то проследява как се променят факторите за пълноценен живот в различни ситуации - от спокойните 2017-2018г., през ситуацията на пандемия през 2020г., до днес в условията на война и предизвикателна

-----
За проучването
Маркетинговото проучване за пълноценния начин на живот е национално представително за населението на България. То е проведено сред 1000 респонденти, през ноември 2022 г., от „Прогрес консулт“. И цели да измери и предостави информация за това какво представлява пълноценният живот, кои са факторите, които го определят и каква е тяхната тежест. Включва 82 показателя, групирани в 7 ключови категории /с общо 87 под фактора в тях/: здраве, отдих /свободно време, хобита, интереси, почивка/, отношения /социална среда и отношения с хората/, пари, професия, образование, цели /неща, към които се стремим, увереност, удовлетвореност/. На базата на резултатите методологията на проучването включва изчислението на Индекс на пълноценния живот, който показва доколко качеството на живот на българина отговаря на неговите очаквания.

Няма коментари:

Публикуване на коментар