Навлизането на 5G мрежите доведе до ръст от 21% на цената на най-търсения смартфон, а смартчасовниците влязоха в топ 10. Броят на заявленията нарасна с 10,3%. Средната сума на заявките за топ 10 стоките е с 16,5% по-висока
Въпреки инфлацията и очакванията за икономическа рецесия, през 2022г. броят на заявките за стоки на изплащане нарасна с 10,3% в сравнение с 2021г. С 16,5% се увеличи и средната сума на заявленията за финансиране на покупката на стоки от 10-е най-търсени категории в класацията. Според експертите на БНП Париба Лични Финанси, България това повишение се обяснява от една страна с промяната на потребителските нагласи след пандемията и очакването на хората, че ще могат да обслужват редовно кредитите си. Вторият фактор е желанието на българите, които имат спестявания, да ги запазят, Затова те предпочитат да закупят нужните им стоки с потребителски кредит. Това им позволява да планират добре семейния си бюджет и в същото време да разполагат с ресурс за непредвидени разходи.
„Топ 10 на изплащане“ 2021 |
„Топ 10 на изплащане“ 2022 |
1. Смартфони: 1 500-1 550 лв.; 2. Телевизори: 950-1 000 лв.; 3. Климатици: 950-1 000 лв.; 4. Лаптопи: 1 200-1 250 лв.; 5. Перални: 550-600 лв.; 6. Дивани: 1 100 – 1 150 лв.; 7. Спално обзавеждане: 1 000-1 100 лв.; 8. Хладилници: 650-700 лв.; 9. Аксесоари за компютър: 150-200 лв.; 10. Готварски печки: 600-650 лв. |
1. Смартфони: 1850-1900 лв.; 2. Телевизори: 1100-1150 лв.; 3. Климатици: 1300-1350 лв.; 4. Дивани: 1250-1300 лв.; 5. Лаптопи: 1350-1400 лв.; 6. Перални: 700-750 лв.; 7. Спално обзавеждане: 1000-1100 лв.; 8. Хладилници: 850-900 лв.; 9. Смартчасовници: 700-750 лв.; 10. Готварски печки: 650-700 лв. |
Таблица 1: Сравнение между средните цени на най-търсените модели стоки в класациите „Топ 10 на изплащане“ за 2021 и 2022 година.
Данните от новото издание на класацията „Топ 10 на изплащане“ показват ръст на търсенето на бяла техника на изплащане. Например, броят на заявките за финансиране на покупките на перални нарасна с 5.5% в сравнение с 2021г., на хладилници – с 12%, а на готварски печки – с 6%. Спад на броя на заявките се наблюдава при две от категориите. През последните 12 месеца броят на заявките за покупка на изплащане на лаптопи намаля с 13% след отмяната на дистанционното обучение, а при обзавеждането за спалня – с 10% след завръщането към работата в офис и премахването на социалната дистанция.
Данните на БНП Париба Лични Финанси показват още, че много близо до влизане в класацията е категория „Лични средства за придвижване“. В нея влизат стоки като: велосипеди и тротинетки, електрически тротинетки, скутери и мотопеди, и триколки. През 2022г. броят на заявките за финансиране на покупки в тази категория отбеляза ръст от 74.5% и тя вече е на прага да попадне в топ 10.
Ръст от 14% се наблюдава и при средните цени на заявките в категорията. Интересно наблюдение е, че при средствата за придвижване на ток ръстът на средните суми на заявките е по-нисък в сравнение с „класическите“ велосипеди и тротинетки – 11% срещу 21%. Обяснението е, че технологичното развитие води до по-слаб ръст на цените при машините с двигател, който за 2022г. е под нивото на средногодишната инфлация. В същото време, хората търсят по-висок клас велосипеди и тротинетки, с по-добра изработка, с вложени по-модерни и олекотени материали. Причината е, че тези стоки все по-често се използват за спорт, а дори и когато са предназначени само за придвижване в града е добре да са по-леки и удобни за пренасяне. Увеличението на цените на горивата и цените за градски транспорт също променят нагласите на потребителите, които са все по-склонни да избират алтернативни средства за градска мобилност и придвижване.
БНП Париба Лични Финанси и търговските партньори на компанията дариха над 55 000 лева за социално значими каузи
Като един от двигателите на положителната промяна в България, в края на 2022г. БНП Париба Лични Финанси и шест от търговските партньори на банката проведоха кампанията „Петък с кауза“ и дариха над 55 000 лева в подкрепа на дейността на три неправителствени организации - Junior Achievement, България, Фондация „П.У.Л.С.“ и Фондация „Истински мед“. Каузите, за които работят тези организации, отговарят на три от целите за устойчиво развитие на ООН, към които банката се е ангажирала да допринася и да работи за тяхното постигане: „Качествено образование“, „Добро здраве“ и „Живот на земята“.
Дейността на избраните организации покрива и приоритетите в „Манифеста за устойчиво развитие“ на групата BNP Paribas Personal Finance – да бъде компания за пример, да разпространява експертизата си в полза на обществото и да интегрира партньорите в действия за положителна промяна. В отговор на третия приоритет, в кампанията се включиха шест от големите търговски партньори на банката – Ардес Информационни Технологии, Mr. Bricolage, JAR Computers, Технокомерс, Пласико Компютърс и Мебелмаг.
Няма коментари:
Публикуване на коментар