Победителят
спечели 20 000 лв., които ще бъдат вложени в развитието на дигитална платформа
за финансова грамотност за тийнейджъри
Големият победител в деветото издание на най-голямата социално отговорна
инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява в партньорство с
фондация Reach for Change България, е
Investclub Kids.
Божидар Балевски и Емил Бенов са двамата младежи, които стоят зад инициативата,
спечелила доверието на детското и възрастното жури с визионерската си кауза да
обучат децата от пети до дванадесети клас във финансова грамотност.
Мисията на
Investclub Kids e чрез повишаване на финансовата грамотност на едно дете, то да
бъде подготвено за малките и големи финансови решения в живота си занапред.
Като резултат от инициативата, деца и младежи ще могат да взимат решение дали
дадена покупка е правилна за конкретен момент; да различават добра от лоша
инвестиция; ще имат създадена представа как да спестяват, както и да знаят как
и дали е подходящо да се вземе заем. Ще знаят, че трябва да мислят в
перспектива относно своите финанси и всички тези умения ще подобрят тяхната
конкурентоспособност и благополучие.
„Финансовата
грамотност е една основа, която трябва да се застъпи още в училищна възраст,
защото истинската промяна тръгва от младите поколения. Децата ще знаят как да
инвестират, как да си пестят парите и как да мислят в перспектива относно
своите финанси. Дали да взимат пари назаем и дали е удачно да го правят“, споделя
Емил Бенов.
Investclub Kids бе
избран сред 85 кандидатури от цялата страна след седем етапа на селекция. В
предпоследния етап – онлайн гласуване, публиката имаше възможност да подкрепи
своя фаворит сред петимата финалисти в конкурса – Академия "Атлантида",
Фондация "Радост за нашите деца", дигитална платформа
MedicalSpace.org и SportAnalytik България. На челните места се класираха Investclub
Kids, MedicalSpace.org и Академия "Атлантида". На 1 ноември тримата
социални предприемачи се явиха за финално оценяване пред възрастно и детско
жури, които избраха Investclub Kids да бъде големият победител в ПРОМЯНАТА
2022. Наградите бяха връчени по време на официална церемония от изпълнителния
продуцент на „Новини и актуални предавания“ на Нова Броудкастниг Груп Илия
Дафов, изпълнителния директор на Reach for Change България Димитър Димитров, както и директора
„Партньорства и развитие“ на Reach for Change Мари-Луиз Харитсо.
“За девети пореден път
общите ни усилия с фондация Reach for Change показват много добър резултат и
доказват, че социалното предприемачество има бъдеще у нас. Радвам се, че
успяхме да помогнем на финалистите в тазгодишното издание да достигнат до много
хора, както и да получат ценни съвети, с които да направят своите инициативи
устойчиви във времето”,
коментира Илия Дафов.
„Оказа се, че
наистина има причина за това Investclub Kids да са победители, защото някои от
децата в журито, които са осми клас, не знаеха какво е акция, какво е лихва или
кредит“, сподели Ани Салич, посланик на ПРОМЯНАТА и член журито, което излъчи
големия победител.
„Всички, които
стигнаха до финала, стават част от Инкубатора на ПРОМЯНАТА за шест месеца. Това
включва много интензивна обучителна програма, в която те придобиват шанса да
получат консултации от професионалисти в сферата на социалното
предприемачество“, каза Димитър Димитров.
„Кампанията на
ПРОМЯНАТА и партньорството на NOVA и Reach for Change доказа, че е от
съществено значение за разпространяването на каузите на социалните
предприемачи. Инициативата е подкрепила повече от 100 социални предприемачи,
които са подобрили живота на повече 200 хиляди деца в цяла България“, допълни
Мари-Луиз Харитсо.
Заедно с менторската
подкрепа, останалите двама финалисти от онлайн вота в ПРОМЯНАТА 2022 ще получат
безвъзмездно финансиране от 15 000 лв., а двамата останали финалисти
SportAnalytik България и фондация „Радост за нашите деца“ ще получат по 5 000
лева всеки, за да развият каузите си. Петимата социални предприемачи ще получат
и рекламна кампания на стойност 30 000 лв. в телевизионните канали на Нова
Броудкастинг Груп.
Няма коментари:
Публикуване на коментар