Тази година Caffè
Vergnano празнува своята 140-годишнина. В продължение на
години, компанията гради история, която съчетава в себе си наследството на едно семейство, четирите му поколения, силата на интуицията и чашата кафе – превърнала се в константа във времето.
години, компанията гради история, която съчетава в себе си наследството на едно семейство, четирите му поколения, силата на интуицията и чашата кафе – превърнала се в константа във времето.
Историята на Caffè
Vergnano започва през далечната 1882г. с откриването на малък магазин за
хранителни стоки, за който Доменико Верняно винаги е мечтал и където страстта му към кафето не след дълго
се превръща в култ, но преди всичко – в бизнес. Магазинът, наситен с аромати, с
много мечти и труд – се превръща в място, на което не само са се разказвали
легенди и се е обсъждала красотата, но и се изграждали трайни човешки
взаимоотношения.
Интуицията на фамилията рядко греши и пореден пример за
това е Енрико Верняно - син на Доменико, който през 1930г. решава да придобие
първата ферма за производство на кафе, намираща се в Кения, което в последствие
се превръща в повратната точка за семейния бизнес. Близо век по-късно, през
1970г., Карло и Франческо - внуци на Доменико, които пазят спомена от детството
за щастливите моменти в хранителния магазин на дядо си, поемат компанията и
успешно водят Caffè Vergnano по пътя към началото на новата ера.
Придобиването на
Casa del Caffé през 1986г. в град Торино бележи утвърждаването ѝ в света на
ХоРеКа сектора. През 1996 г. границите на Caffé Vergnano достигат до външния
пазар чрез процеса на интернационализация и развитие, който позволява на
марката да добие популярност в 90 страни. В продължение на няколко години Caffé Vergnano преобразява изцяло кафе
културата в житейската си философия, благодарение на отличното си ноу-хау –
качество, което се отличава от търговските политики на водещите конкуренти. С
поемането на ръководството от страна на четвъртото поколение - Каролина, Енрико
и Петро Верняно, стремежът да не спират да подкрепят и затвърждават семейните
ценности продължава. Въпреки нарастващата модернизация и най-вече
консолидирането на бизнеса и нововъзникващите и разрастващи се пазари, това се
оказва ключов елемент за успеха на компанията, която тази година празнува своя
140-годишен юбилей.
Сред приятели, представители
на международната преса, клиенти и дистрибутори от цял свят, както и в
компанията на партньора си – Кока-Кола ХБК, Caffè Vergnano отпразнува своята
140-годишнина във Валфенера, Италия. Този малък град в северния регион на
Пиемонт може да не е добре познат в цял свят, но всъщност е дом на бизнеса,
поставил свой собствен отличителен стил в културата на кафето. През следващите
дни компанията ще открие своето трето производствено звено именно във
Валфенера. Целта на проекта е да се обнови местната зона и да се гарантира, че
бъдещият ѝ растеж се управлява по начин, който опазва околната среда във всеки
възможен аспект. Този малък град, на по-малко от час от Торино, не само
представлява бъдещето на Caffè Vergnano, но и неговото минало и корени. Връзката
е трайна, продължила 140 години, и обещава да продължи още много.
На събитието по
повод годишнината, присъстваха главният изпълнителен директор Каролина Верняно,
цялата фамилия Верняно, включително петото поколение на семейството. Юбилеят бе
отпразнуван с много емоции, спомени и увлекателни истории. Освен това,
събитието отбеляза пускането в продажба на книгата „Il Fuoco sotto al Caffè“ /„Пламъкът
за кафето“/, написана от журналиста на Corriere della Sera Лука Якарино и
издадена от Mondadori. Книгата представлява искреното желание на Caffè Vergnano
да благодари на всички, които са били част от неговото пътуване и е почит към
историята на едно необикновено семейство и страстта към ритуала на кафето,
предавана през поколенията.
Устойчивото развитие
и социалната отговорност винаги са били в основата на Caffè Vergnano,
откроявайки компанията от конкурентите. Те могат да бъдат открити във всички
ежедневни действия – малки и големи, които марката извършва: от съвместими и
компостируеми капсули, до цели процеси за рециклиране и намаляване отпадъците с
цел опазване на околната среда. Етикета на марката „Women in Coffee“ със
сигурност е проектът, който най-добре представя ангажимента, който Caffé
Vergnano поема. Създаден през 2018г. в подкрепа на малкия бизнес на жени,
производители на кафе, проектът продължава да се развива и до днес и съвсем
скоро бе представен официално в България. Той цели да подкрепи конкретни
инициативи, фокусиращи се върху овластяването, приобщаването и уважението към
жените.
Културата е друга ключова
ценност на марката, която олицетворява непрекъснатия процес на растеж и
усъвършенстване. Ето защо Accademia Vergnano е специално създадена в стария и
семеен дом в град Киери, където се организират теоретични и практически курсове
за баристи, които искат да научат всички тънкости и детайли за кафето, както и
да подобрят своите умения.
През 2021г. марката
постави началото и на стратегическото си партньорство с Кока-Кола ХБК с цел
ексклузивна дистрибуция на Caffé Vergnano в мрежата на компанията извън Италия,
като България е първият пазар в групата на Кока-Кола ХБК, който започна да
предлага популярната италианска марка на своите клиенти и потребители.
Споразумението бе от изключителна важност за международния растеж и развитие на
износа, като затвърди присъствието на компанията отвъд италианските граници.
Достигайки своята
140-годишнина Caffé Vergnano продължава да се справя с нови предизвикателства,
които ще бъдат следващата глава в историята на марката, която определено има
какво да разкаже за семейството, неговата страст към кафето и мечтите, които
следва. Независимо от предизвикателствата, 2021 г. приключи с общ оборот от 92
милиона евро, доближавайки се до резултата от 2019 г. В частност износът
възлиза на 22,4 милиона евро, търговията на дребно – на 37,6 милиона евро,
ХоРеКа секторът – на 29,4 милиона евро, и вендинг – на 2,6 милиона евро.
Амбициозен резултат за деликатния и несигурен свят, в който се намираме.
Новата година ще
включва 12 месеца на празненства, събития, изненади и подаръци за всички
потребители, като предстои и представянето на лимитирана серия от емблематични
продукти, специално създадена по повод годишнината.
Няма коментари:
Публикуване на коментар