Новата
функционална бутилка с прикрепена капачка на минерална вода „Банкя“ донесе приз
на компанията в четиринадесетото издание на Националния конкурс за най-добра
опаковка
Новият, по-практичен
и функционален дизайн с прикрепена капачка на минерална вода „Банкя“ получи
заслужено признание на наградите „Приз Пак 2022“, организирани от сп.
Хранително-вкусова промишленост. На четиринадесетото издание на Националния
конкурс за най-добра опаковка, Системата на Кока-Кола в България бе отличена за
въвеждането на първата бутилка с прикрепена капачка в страната, което бе обявено
в началото на годината. Иновацията има за цел да увеличи събирането и
рециклирането на пластмасовите бутилки и капачки и да улесни рециклирането им,
като това е само първата стъпка от страна на компанията в изпълнение на
разпоредбите в Директивата на ЕС относно намаляване на въздействието на
пластмасовите продукти върху околната среда.
„Благодарим за наградата! Тя е поредно признание за усилията и
отдадеността на целия ни екип. Като най-големия производител на безалкохолни
напитки в страната, основният стремеж на Системата на Кока-Кола е всяка част от
бизнеса ни да бъде изградена по устойчив начин, за да бъде ефективна не само
днес, но и в бъдеще. Пътят на устойчивото развитие е дълъг, но само през
изминалата година ние постигнахме предсрочно две от важните си цели до 2025
година - 100% от нашите опаковки са вече рециклируеми и намалихме преките
въглеродни емисии от дейността си с 30%", каза по повод отличието Ива Михова-Митровска, мениджър „Регулаторни
въпроси и публични комуникации“ в Кока-Кола ХБК България.
„Гордеем се, че от началото на 2022г. въведохме първи у нас новите
прикрепени капачки към бутилките ни с минерална вода „Банкя" и тази важна
стъпка бе оценена както чрез тази награда, така и от нашите клиенти, партньори
и потребители. Това ни дава стимул да продължаваме да си поставяме все
по-амбициозни цели в името на визията ни за „Свят без отпадъци“ и на обществото
като цяло", допълни Емил
Колев, ръководител на производствения център Банкя, който е част от Кока-Кола
ХБК България.
Въвеждането на прикрепени
капачки е поредната иновация, която следва стремежа на Кока-Кола към
по-устойчиви опаковки в световен мащаб. Системата за отваряне на новата
минерална вода „Банкя“ е същата като при стандартната бутилка, а иновацията се
прилага чрез пръстен, който с помощта на езиче държи капачката идеално
прилепнала. Капачката остава прикрепена чрез защитния пръстен на бутилката, а
езичето осигурява идеално отворено положение. Според новата Европейска
директива за пластмаса за еднократна употреба всички напитки в пластмасови
опаковки ще трябва да предприемат тази иновация до 2024г., а Системата на
Кока-Кола в България е първата в страната, която стриктно и своевременно
изпълнява този ангажимент.
За поредна година в
наградите „Приз Пак“ взеха участие десетки компании от сферата на опаковъчната
индустрия, а основната цел на конкурса е да стимулира българските производители
на опаковки и опаковъчни материали, както и компаниите, произвеждащи опаковки
за храни и напитки, които отговарят на високите стандарти за безопасност,
опазване на околната среда и иновации. В единствения за България Национален
конкурс за най-добра опаковка бяха отличени компаниите, произвеждащи опаковки,
които съчетават в себе си иновативен дизайн и добро етикиране, като
същевременно гарантират безопасно и функционално съхранение и удобство за
потребителя, с най-добрите физикомеханични и физикохимични качества.
Церемонията по
награждаване се проведе в рамките на четиринайсетата Научно-практическа
конференция, посветена на темата „Тенденции в опаковането на храни и напитки –
безопасност, качество, екология и нормативна уредба“, по време на която бяха
дискутирани новостите и иновациите по отношение на различните видове опакови. В
рамките на конференцията беше поставен и въпросът за въвеждането на депозитна
система в страната и за постигането на пълен кръгов модел на използваните
опаковки.
Няма коментари:
Публикуване на коментар