Като компания, която бе сред първите подписали инициативата на ООН „Бизнес амбиция за 1,5 C“, Нестле изготви предсрочно план за борба с климатичните промени. Нестле предприема мерки за намаляване наполовина на емисиите до 2030 г. и постигане на нулеви нетни емисии до 2050 г., независимо че е в период на бизнес растеж. Компанията ще се фокусира върху подпомагане на земеделските производители и доставчици за развитие на регенеративното земеделие, засаждане на стотици милиони дървета през следващите 10 години и преминаване към 100% възобновяема електроенергия до 2025 г. Освен това Нестле има амбицията непрекъснато да увеличава броя на „въглеродно неутралните“ марки в портфолиото си.
Председателят на борда на директорите на Нестле Пол Булке заяви: „Управителният съвет съзнава стратегическото значение на необходимостта от предприемане на решителни мерки за справяне с измененията на климата. Подкрепяме увеличаването на обема от работа и ускоряването на процесите, за да осигурим дългосрочния успех на компанията и да допринесем за устойчиво бъдеще за бъдещите поколения. "
Разработения план е резултат от обстоен преглед на бизнеса и работните процеси в Нестле с цел осъзнаване в дълбочина на предизвикателствата и предприемане на необходимите действия. През 2018 г. компанията емитира 92 млн. тона емисии парникови газове, което ще послужи като основа за измерване на напредъка.
"Справянето с измененията в климата не може да чака, ние също не можем да се бавим. Наложително е да предприемем мерки за дългосрочния успех на нашия бизнес", отбеляза Марк Шнайдер, главен изпълнителен директор на Нестле. "Имаме уникалната възможност да се справим с промените в климата, тъй като оперираме в почти всяка държава по света и притежаваме размера, мащаба и обхвата, за да постигнем промяна. Ще работим заедно с фермерите, нашите бизнес партньорите, правителствата, неправителствени организации и потребителите, за да намалим отпечатъка, който оставяме върху околната среда. "
Дейностите на Nestlé за достигане до нулева нетна емисия обхващат три основни области:
- Компанията вече работи с над 500 000 земеделски производители и 150 000 доставчици, за да ги подкрепи в прилагането на регенеративни земеделски технологии. Подобни практики подобряват здравето на почвата и поддържат и възстановяват разнообразието в екосистемата. В замяна на това Nestlé възнаграждава земеделските стопани, като осигурява закупуване на техните стоки на премиум цени и в по-големи количества и съвместно с тях инвестира в необходими капиталови разходи. Nestlé има амбицията да осигури над 14 млн. тона, необходими за хранителни съставки за продуктите, чрез регенеративно земеделие до 2030 г., увеличавайки търсенето на такива стоки.
Нестле също така надгражда програмата си за повторно залесяване, като ще засажда 20 млн. дървета всяка година през следващите 10 години в районите, в които се произвеждат хранителните съставки за продуктите. Повече дървета означават повече сянка за посевите, повече въглерод, поет от атмосферата, по-високи добиви и подобрено биологично разнообразие и здраве на почвата. Основните вериги за доставки на компанията на ключови хранителни съставки като палмово масло и соя ще бъдат обезлесени до 2022 г. Нестле предприема тези мерки с цел изграждане на дългосрочни партньорства и предоставяне по-голяма сигурност и по-високи доходи на земеделските общности.
- С прилагането на плана и набелязаните действия Нестле очаква да завърши преминаването към 100% възобновяема електроенергия през следващите 5 години в 800 обекта в 187 страни, където компанията оперира. Нестле възнамерява също да промени цялостния си автомобилен парк с цел постигане на по-ниски емисии и да намали бизнес пътуванията до 2022 г. При извършване на ежедневните производствени дейности компанията също така прилага мерки за защита и възобновяване на източниците на вода и минимизиране на хранителните отпадъци.
- В рамките на продуктовото си портфолио Нестле непрекъснато разширява предлагането на растителни храни и напитки и променя продуктите с цел запазване на природата. Компанията увеличава броя на „въглеродно неутралните“ продукти и брандове, за да даде възможност и на потребителите да се включат в борбата срещу измененията на климата. Например бургерът на растителна основа Garden Gourmet, както и Garden of Life ще постигнат въглероден неутралитет до 2022 г . Наред с тях и брандът Sweet Earth ще постигне същата цел, като ще я реализира до 2025 г. Nespresso, S.Pellegrino, Perrier и Acqua Panna също поеха ангажимент за постигане на въглероден неутралитет до 2022 г., а останалите брандове от категорията Nestlé Waters ще реализират нулеви емисии до 2025 г.
Магди Батато, изпълнителен вицепрезидент и ръководител Оперативна дейност, коментира: „Тъй като близо две трети от нашите емисии идват от селското стопанство, е ясно, че регенеративното земеделие и повторното залесяване са основен приоритет в постигане на целта за нулеви емисии. Тези усилия ще намалят парниковите газове и ще подобрят биологичното разнообразие. Ние също така ще продължим да елиминираме емисиите от нашите производствени дейности и ще подобряваме продуктовото си портфолио. Вече си поставихме конкретни цели и се ангажираме да ги изпълним. “
Стойностите за намаляване на емисиите на Nestlé, одобрени от инициативата Science Based Targets /SBTi/, са в съответствие с нивата, необходими за постигане на целите на Парижкото споразумение. SBTi представлява сдружение на на организации с нестопанска цел, което се счита за международен златен стандарт за оценка на нетни нулеви ангажименти. Nestlé ще предоставя ежегодна актуализация на данните, за да осигури прозрачност за напредъка в реализирането на обявения план.
В България, Нестле подхожда също с грижа за околната среда и през 2019 г. и намали употребата на пластмаса с 32 т.. Компанията спря употребата на нерециклируема пластмаса и диспенсърите за вода. За 2019 г. Нестле България спести 44 т. хартия и постигна 13% CO2 кг/т по-малко парникови емисии спрямо 2010 г., намали използването на водни ресурси - 50% m³/т по-малко вода за тон продукция спрямо 2010 г. От 2014 г. Нестле България не депонира отпадъци на сметища с цел опазване на природата. През септември 2020 г. инициативата на Нестле България „Recover green” мотивира стотици българи да почистят място по свои избор с най-близките си, спазвайки всички мерки за безопасност.
Няма коментари:
Публикуване на коментар