Проучване сочи, че за най-добрият начин да възпитаме милосърдие у децата е като им дадем личен пример
Официално проучване измежду 200 българчета разкри редица ключови зависимости при добротата на децата. То бе проведено от агенция BluePoint, като целта е данните да покажат най-важните начини, по които може да се възпита доброта у следващото поколение. Изследването е с тема „Нагласи и възприятие за доброта сред децата“ и е част от инициативата на Cartoon Network „Имаш силата – бъди приятел“. Вече 6 години кампанията популяризира извършването на добрини и милосърдието сред децата.
В проучването участваха българчета на възраст между 6 и 12г. А резултатите показаха, че основните асоциации на децата с думата „доброта“ са свързани с оказване на помощ на нуждаещ се /49%/. Те също посочват, че извършват широк набор от добри дела, като главно едно дете извършва около 11 вида такива. Най-силно застъпени са: покана към приятели за рожден ден /86%/; играенето на игри с други деца /82%/; оказване на помощ при нараняване /73%/. Позитивен факт е че значителна част от подрастващите консистентно дават прегръдки, споделят лакомства, вещи и помагат с домакинските задължения. Децата отбелязват, че средният брой добрини, които правят в рамките на един ден е 3. 90% от малките споделят, че тези, които главно ги вдъхновяват да бъдат добри са родителите им. Те са последвани от баба и дядо /50%/, учителите /38%/ и приятелите /36%/.
По отношение на това какви постъпки ги стимулират да бъдат по-добри, децата посочват: „Ако видя родителите ми да се държат добре“ /90%/; „Ако учителят/ те ми се държат добре“ /86%/; „Ако мой приятел е добър“/78%/; „Ако видя анимационен герой да е добър“ /45%/. Добрите постъпки, които виждат в семейството, училището, сред приятелите или героите от малкия екран определено оказват влияние и ги мотивират да бъдат по-мили.
Част от цялостните усилия на кампанията, по възпитаване на децата като по-добри индивиди, е и „Наръчникът на добротата“. Той беше безплатно разпространен по време на инициативата и продължава да е на разположение на сайта на кампанията. До този момент е прочетен приблизително от 56 500 деца, родители и учители в страната. Той е създаден от психологът Виниций Петров и подкрепен от експертите от Фондация „Асоциация Анимус“. Някои от въпросите, на които наръчникът търси отговори са: Какво означава да бъда добър?; Добър човек ли съм? Как мога да бъда истински добър приятел?. А към родителите и възпитателите: Как мога да науча децата и учениците си на доброта?. Тези въпроси могат да мотивират не само децата, но и възрастните да полагат повече усилия в проявяването доброта и създаването на по-добро бъдеще.
Партньори на инициативата
тази година са Фондация „Асоциация Анимус”, психологът Виниций Петров ,
детската медия Bebok.eu, обществото за
психология и психотерапия hOUR SPACE
и агенцията за проучвания BluePoint.
Няма коментари:
Публикуване на коментар