понеделник, 29 януари 2018 г.

„Кадифена роза“ е цветът на 2018 година според специалисти в интериорния дизайн


Оргахим АД, със съдействието на Асоциацията на интериорните дизайнери и националната платформа за интериорен и продуктов дизайн „ДИБЛА“ обявиха Цвят на годината за 2018 - Кадифена роза. Процесът по избора,в него  участваха дизайнери, продуктови мениджъри и специалисти по колористика, се проведе в два етапа на специално организирана работилница, като за целта участниците бяха разделени на групи, за да намерят настроението и стила, които ще подхождат на 2018 година. С помощта на специално подготвени „табла за вдъхновение“, включващи въпроси, свързани с вижданията на участниците за настоящата 2018. Те бяха изразени с комбинации от думи и цветове, асоциирани със съответния въпрос. Във втори етап на базата на отличилите се цветови посоки бяха изработени колажи (т.нар. Mood boards) от разнообразни мостри (текстил, дамаски, цветови листчета, плоскости, камъни) и материали (снимки и изображения).
„Кадифена роза“ е цвят, по каталог на Оргахим, който съчетава в себе си няколко нюанса: розово-виолетово, кафяво и сиво. Цветът е успокояващ, комфортен, натурален, деликатен и мек. В същото време предлага самоувереност, и се възприема като луксозен, изискан и елегантен. „Кадифена роза“ е творчески цвят, който предизвиква и позволява да се съчетава с десетки нюанси и материали в интериора. 
„Цветът на годината изразява непреходността на красотата, значението на изисканите елементи, пред тренда на деня, изместването на логоманията от деликатните форми, ръчната изработка, отношението към детайла. Цветът е едновременно лесен за съчетаване защото не
се откроява контрастно. Подчертава естествената красота на тъкани и материали: кашмир, кадифе, коприна, сатен, велур, скъпоценни и полу-скъпоценни камъни. Внася разнообразие и свежест, като същевременно не се натрапва с яркост или рязък контраст," коментира Ана Динкова, автор и моден блогър.
Цвят на годината е инициатива на Оргахим АД, която се провежда за трета поредна година. Целта е тя да се превърне в платформа и стартова площадка за нови идеи в работата с цветове, както и да зададе тенденции и перспективи за вида на обграждащата ни среда. Според представители на компанията, това е активност, която успява за трети път да провокира въображението на интериорните дизайнери и улеснява потребителите в избора на бои и материали за декорация. Амбицията на инициативата е да се наложи като водещо събитие в бранша и да даде възможност на професионалната гилдия да задава тенденции на локално ниво.

Няма коментари:

Публикуване на коментар