Translate

събота, 19 ноември 2016 г.

HD е топ приоритет за българските зрители, според ASTRA България



70% от българите считат, че HD съдържанието е важен фактор в избора на доставчик на ТВ услуга

 ASTRA България представи данни от пазарно проучване на „Индекс на ТВ потреблението в България”*, чиято цел е да определи предпочитанията и да разкрие навиците на потребителите на телевизионни услуги в България. 
Резултатите от изследването показват, че за българските зрители, основен фактор при избор на различен вид свързаност са високото качество - 27% и големия брой телевизионни канали -22%. 13% твърдят - методът на свързване е единствен в района на дома им, а 15% посочват, че най-ниската цена на услугата е решаващ фактор за ТВ тяхната свързаност.
По отношение на ТВ доставчика 42% от българите заявяват, че най-важен за избора им е баланса цена/качество. 30% посочват най-ниската цена на пакетната услуга, а един от пет запитани отговаря, че е избрал доставчика си по критерия „най-добро качество“. Това показва, че висококачествената телевизия е оценена за българския зрител и качеството става все и по-важен фактор. А сателитната телевизия е идеален начин за доставката на повече ТВ канали в отговор на повишеното търсене на съдържание. Голямо разнообразие от ТВ съдържание: новинарски канали, международни, сериали и филмови програми е лесно достъпно чрез сателитна телевизия.
Възможността да се избира от много богато ТВ меню и безплатни, некодирани канали със свободен достъп (free-to-air, FTA) дава на сателитната технология голямо предимство, пред останалите технологии за ТВ доставка.
Изследването покрива и отношението на зрителите към програмите с висока резолюция (HD). Анализът на данните сочи, че болшинството от българските зрители определят HD, като ключов фактор за избор на телевизия. HD е от голяма или значителна важност за 34-35%. Нагласата не се променя и при избора на доставчик - 70 % от тях считат, че HD е по-скоро много важен фактор. От запитаните потребители 17% са съгласи да заплатят до 5 лв. повече, към абонамента си на месечна база, за да получат достъп до повече HD програми. Процентът се увеличава във възрастовата категория между 18 и 34 години. Една трета от тях - 32% са съгласни да заплатят повече дори за 5 допълнителни HD канала. От настоящия си ТВ план и наличните в него HD канали само 21% от потребителите са „Много доволни“.
От изследването става ясно, че не цената е водещ фактор при избора на телеком, а допълнителните възможности. На въпроса Какво би ви накарало да си смените доставчика на телевизия, освен цената?” 30% от българите отговарят, че това е възможността за достъп до любимите канали на смартфон, таблет или лаптоп.
За 25% това би било възможността да гледат телевизия с едно единствено дистанционно, а 13% са привлечени от Video on demand услугата. 61% от мъжете и 49% от жените планират следващият телевизор, който закупят, да бъде с full HD възможности, същевременно обаче 38% имат по два телевизора в дома си, а 29% имат по три.
Що се отнася до предпочитанията към телевизионни програми в HD качество, българските зрители най-много предпочитат филми и сериали (64%), документални филми (40%), новини и спортни предавания (35% за всеки от отговорите) и забавни канали. 53% от мъжете споделят че за тях е важно да гледат спортни предавания във високо качество. Това е валидно и за 72% от жените, които предпочитат филмовите предавания и сериали.
81% от българите се придържат към гледането на любимите си политематични канали и канали за развлечения. 59% от респондентите предпочитат филмовите канали, следвани от документалните канали с 52%, новинарски и спортни канали с 42% и 40%.
44% от запитаните гледат по 2-3 часа телевизия ежедневно, през работните дни. Около една трета (31%) твърдят, че гледат дори повече 4-6 часа, а един на всеки осем твърди, че гледа телевизия повече от 6 часа на ден. Тенденцията се запазва и през уикенда. Българите обичат да гледат телевизия и 25% отговарят, че гледат между 2 и 3 часа телевизия на ден през почивните дни, а 40% отговарят от 4 до 6 часа на ден, през уикенда.
Сателитът е идеалната платформа за излъчване на HD съдържание, благодарение на наличието на широколентов достъп и голям обсег който покрива цели държави и континенти. Сателитът неотменно спомага за развитието на HD пазара, тъй като е основния метод за прием на телевизия в Европа с най-голям брой домове с HDTV. Броят на домовете с прием на HD телевизия в Европа се е утроил през последните 5 години, а 56% от сателитните домове се наслаждават на HD съдържание. SES обслужва 78% от домакинствата в Европа с достъп до HDTV.
„Като сателитен оператор за нас е важно да се информираме за предпочитанията на
крайните потребители, да знаем техните предпочитания, навици и настроения, които определят гледането на телевизия. Ние се стремим да бъдем гъвкави и да персонализираме предложението си към нашите клиенти, така, че те да отговорят на търсенето на зрителите. Българският пазар се развива и е силно конкурентен. Повечето от зрителите днес имат достъп до повече от един телевизионен доставчик и могат да избират по-високото качество и по-големият брой достъпни ТВ канали. Потребителите са добре информирани за последните новости в бранша, съдейки по търсенето на съдържание с висока резолюция (HD), а UHD вече демонстрира голям потенциал. В този смисъл сателитът е много гъвкав и е лесно да се настрои от SD на HD и UHD. Пазарът на HD се разраства с голяма скорост в момента и за това става все по-популярен. Нашето изследване показва, че основният ръст на HD идва от интереса към спортни, филмови и тематични канали“, заяви Михай Урсои, генерален мениджър на ASTRA за Румъния, България и Молдова.
-----
*Проучването „Индекс на ТВ потреблението в България е част от по-обхватно изследване на ASTRA проведено в Румъния, Молдова и България. То е разработено от Mercury Research Румъния в партньорство с Маркет Линкс за Бълагрия.
Данните за България са събрани през късната пролет на 2016 чрез национална представителна извадка от 420 души на възраст над 18 години, телевизионни зрители, при риск за грешка от  +/- 5%, ниво на доверие 95%.
SES (Euronext Paris and Luxembourg Stock Exchange: SESG) e водещият в света
сателитен оператор с флотилия от над 50 геостационарни сателита в орбита (GEO) и, благодарение на своите O3b мрежа, 12 сателита на средна земна орбита (MEO). Фокусирайки се върху добавена стойност, от край до край решения за четири основни сфери на бизнеса (Видео, Индустрия, Мобилност и Правителства), SES доставя сателитно комуникационно обслужване и разпространение, съдържание и интернет услуги до доставчиците, мобилни и фиксирани мрежови оператори, както до различни бизнеси, така и правителствени организации по целия свят. Флотилията на SES включва система от сателити ASTRA, които имат на голямото Direct-to-Home (DTH) покритие за Европа. Благодарение на своята O3b мрежа, SES значително усилва наличния си капацитет от данни, и е първия сателитен доставчик, който предоставя диференцирана и гъвкави оферти GEO-MEO в световен мащаб. Друго SES допълнение, MX1, e водещ доставчик на медийни услуги, който предлага пълен набор от иновативни дигитални видиа и медийни услуги.

Няма коментари:

Публикуване на коментар