Изложбата ще отведе посетителите си на милиони
километри от Земята, разказвайки им вълнуващия план за колонизирането на
Червената планета през 2033 година
„МАРС“ е глобалното
събитие, с което National Geographic поставя ново начало в 128-годишната си
история, като обявява ребрандирането на всички медийни платформи и на
организацията с
нестопанска цел – National Geographic Society. Промяната
обхваща визията на канала в 171 държави, списанията, сайта
nationalgeographic.com, всички социални и дигитални канали и т.н.
„Новото послание на
National Geographic e Further, което на български означава - напред, по-далечe,
отвъд възможното. Сигурни сме, че нашите зрители ще намерят най-добрия превод
за себе си. Further отразява целите ни да бъдем водеща дестинация за
висококачествено съдържание в областта на науката, грижата за природата и
откривателството и улавя стремежите на аудиторията на National Geographic и на
хилядите ни съмишленици – изследователи, фотографи, продуценти, експерти,
работещи за Nat Geo“, коментира Милена Филчева, маркетинг и PR директор на FOX
Networks Group за Балканите.
По думите и ежегодно 20%
от печалбата на всички бизнеси под бранда National Geographic ще се инвестират
в научни проекти и образование.
Интерактивната изложба e
част от глобалния проект на National Geographic, който включва телевизионната
поредица „МАРС”, ексклузивно съдържание за Марс в ноемврийските издания на
списанията National Geographic и National Geographic Kids, работилници за деца
в детски научен център „Музейко“.
Пътуващата изложба на
National Geographic Museum – “МАРС отблизо” предлага любопитни и малко известни
факти за Червената планета. Посетителите ще могат да разберат докъде е стигнало
човечеството по пътя към Марс и да усетят как биха се чувствали, когато кацнат
там.
В рамките на изложбата за
първи път у нас е представен анти-гравитационен тренажор, разработка на НАСА.
До 21-ви ноември посетителите могат да тестват машината и да изпитат това,
което биха усетили, ако се движат по повърхността на Марс. Тренажорът създава
налягане, което кара човек да усеща едва 20% от теглото си в максимален режим
на работа.
С помощта на очила за
виртуална реалност и специално разработено видео съдържание Марианската
разходка става още по-реална.
Сред уникалните експонати
са българската разработка на космическата апаратура „Люлин-МО“ за измерване на
параметрите на йонизиращата космическа радиация по пътя до Марс и мостри на
български лиофилизирани (космически) храни, предоставени от Института за
космически изследвания и технологии към Българската академия на науките (БАН).
„Марс интригува
човечеството от дълго време. Едва днес обаче технологиите реално започват да настигат
желанието на хората да посети и трайно да засели Червената планета“, каза
Тихомир Димитров, лектор в Детски научен център Музейко.
При откриването на
интерактивната изложба Райчо Райчев, създател на програмата „Космически
предизвикателства“ и на компания, разработваща ново поколение наносателити,
представи няколко от последните мисии до Марс.
Изложбата „МАРС отблизо”
е позиционирана в Paradise Center, етаж +1, до 2 декември.
Всеки уикенд от 12
ноември до 18 декември в Музейко пък ще се провежда „Работилница МАРС“ за деца на възраст между 6 и 12 години.
Заниманията са в групи по 15 деца и са всяка събота и неделя от 11:00 ч. до
12:30 ч. в Creativity Studio на 3 етаж в основната сграда на Музейко. Всички
деца, които се включат, получават специален „МАРС паспорт“ и имат шанс да
спечелят страхотни награди от National Geographic.
Няма коментари:
Публикуване на коментар