Седемте
нови цели, които компанията планира да изпълни до 2020 г. са насочени към намаляване на въздействието
върху околната среда, подобряване ефективността на производството и развитието
на общностите и работа в подкрепа на 17-те глобални цели за устойчиво развитие
на ООН
Кока-Кола ХБК, която по-рано този месец бе обявена
за световен лидер в устойчивото развитие в категория „Напитки“ в класацията на
Дау Джоунс (DJSI), представи новите си
цели за устойчиво развитие.До 2020 г. компанията възнамерява да:
-използва 40% от общата енергия от възобновяеми и
чисти енергийни източници;
-рециклира мин. 40% от опаковките на продуктите си на
пазара;
-въведе използването на рециклирани (или произведени
от възобновяеми материали) РЕТ опаковки, които ще представляват мин. 20% от
общото количество, лансирано на пазара;
-намали количеството на първични опаковки с 25% на
литър произведена напитка;
-сертифицира над 95% от основните селскостопански
суровини в съответствие с водещите принципи за устойчиво земеделие на системата
на Кока-Кола;
-инвестира поне 2% от своята годишна печалба, преди
данъчно облагане, в обществото;
-удвои броя на служителите, които участват в
доброволчески инициативи през работно време, като достигне 10%.
Седемте
нови цели надграждат първоначалните ангажименти за 2020 г, обявени миналата
година, за намаляване на консумацията на вода и интензивността на преките
въглеродни емисии на компанията съответно с 30% и с 50%.
През
последните няколко години Кока-Кола ХБК намали използването на вода с 2.1
милиарда литра, което се равнява на чаша вода за всеки човек на планетата. За
последните пет години глобалният въглероден отпечатък от продуктите на
компанията бе намален с 1.07 млн. тона, като резултат от инвестирането в
нисковъглеродни технологии и технологии за енергийна ефективност. Това се
равнява на годишните емисии на парникови газове на над 200 000 леки
автомобила.
През
2015 г. компанията инвестира 8.2 млн. евро – 2.3% от печалбата си преди данъчно
облагане, в подобряване на благосъстоянието на общността, опазване на околната
среда и водите, развитие на младежта, в партньорство с над 230 неправителствени
организации.
Димитрис
Лоис, главен изпълнителен директор на Кока-Кола ХБК, каза: „Амбициозните цели,
които обявяваме днес отразяват нашия ангажимент да сътворим по-добро бъдеще за
нашите служители и за общностите, на които служим. Те са част от цялостната ни
стратегия, която издигна Кока-Кола до лидерската позиция за устойчивост сред
компаниите за напитки и която показа решителността ни да развиваме бизнеса си
отговорно, успешно и продължително.“
------
Кока-Кола ХБК е водещата по обем бутилираща компания на марките на The Coca-Cola Company, с продажби от над 2 милиарда унифицирани* каси. Тя има широко географско покритие с производство в 28 страни, обслужващи население от приблизително 589 милиона души. Кока-Кола ХБК предлага разнообразна гама от готови за пиене безалкохолни напитки в категориите сок, вода, спортни, енергийни и газирани напитки, чай и кафе.
* Унифицирана каса = 5.678 л напитка.
------
Кока-Кола ХБК е водещата по обем бутилираща компания на марките на The Coca-Cola Company, с продажби от над 2 милиарда унифицирани* каси. Тя има широко географско покритие с производство в 28 страни, обслужващи население от приблизително 589 милиона души. Кока-Кола ХБК предлага разнообразна гама от готови за пиене безалкохолни напитки в категориите сок, вода, спортни, енергийни и газирани напитки, чай и кафе.
* Унифицирана каса = 5.678 л напитка.
Няма коментари:
Публикуване на коментар