Данните от представителното проучване „Mediascope Europe
2012”, проведено сред жителите на 28 европейски държави, за медия потреблението
в Европа и България, изнесени по време на Бизнес форума „MySuccess.bg in
pharmacy - С грижа за пациента“, сочат, че 92% от анкетираните смятат, че последния
път, когато са търсили информация за здравето си онлайн, тя е била полезна. 82%
заявяват, че информацията за ново лекарство, която са прочели в интернет, е
по-добра от тази, която са получили от своя личен лекар.
50% от лекарите в Европа и 75% от лекарите в САЩ споделят,
че при посещение в кабинета им болните си носят разпечатки на статии от
интернет, свързани с конкретни медикаменти и в повечето случаи настояват да им
бъдат изписани точно те.
Българските пациенти не правят изключение и поведението им е
сходно с това, което имат пациентите от другите страни, бе категорична
Жанет Найденова,председател на Interactive Advertising Bureau България, експерт
и преподавател по интернет маркетинг. У нас 38% от хората разчитат на интернет
като източник на информация по отношение решения относно здравето им.
По време на събитието беше отчетено, че сайтовете на
фармацевтичните компании и здравните заведения стават все по-интересни и
полезни за потребителите, за да могат да поддържат връзка с пациентите. От
друга страна, глобалната мрежа се превръща от рекламна медия в средство за
постоянно обучение на пациентите.
В мрежата хората търсят конкретни факти за дадени заболявания,
за
алтернативни терапии, за фармацевтични продукти и нови методи на лечение.
Нараства броят на пациентите, които сами си поставят диагноза, въз основа
прочетеното в Интернет. Броят на потребителите, които избират лекар или
лечебно заведение също се увеличава.
Експертите прогнозират, че занапред изборът на пациента ще
се определя все повече от подходящо поднесена информация, в добре оформен и
поддържан личен сайт на лекаря или на лечебното заведение – болница,
лаборатория, диагностичен център.
Лекарите също търсят все повече информация в интернет,
обменят професионална информация, питат, обучават се и поддържат диалог с
пациентите през глобалната мрежа. Като добър пример в тази насока беше посочен
британският сайт Flusurvey, посредством който хората могат да разберат къде и с
какъв интензитет прониква грипът.
Няма коментари:
Публикуване на коментар