Translate

сряда, 8 март 2023 г.

Потреблението, инфлацията и иновациите повишиха с 25% трансакциите с кредитна карта

Броят на покупките на вноски нарасна с 29,5%,а средният им размер достигна 935 лв. Средната сума за онлайн покупки нарасна с 30%,делът им вече е 22% от общия брой
 
 
Ръстът на потреблението, покачването на цените и иновативните функционалности в модерните кредитни карти доведоха до значителен ръст от 25% през 2022г. спрямо 2021г. на броя на трансакциите с кредитни карти, издадени от БНП Париба Лични Финанси, България. Хората използваха картите си не само за покриване на обичайни ежедневни нужди като покупка на храна и гориво, но и за реализация на по-големи проекти като семейни почивки или покупка на мебели и техника за дома.
Според експертите на БНП Париба Лични Финанси, България
ръстът в използването на кредитни карти и на средния размер на трансакциите се дължи на три основни фактора: съживяването на потреблението след Ковид, ръстът на цените от последната година. Тогава много българи, загрижени за спестяванията си предпочитаха да реализират покупки с кредитна карта и да възстановят използваните суми максимално бързо, но да не теглят от спестените си пари.
Третият фактор за нарастващата популярност на кредитните карти е развитието на технологиите и интеграцията на услуги с добавена стойност за клиента в този финансов инструмент. Например, откриването на кредитна карта от БНП Париба Лични Финанси става в рамките на няколко минути, като клиентът може да я използва веднага, ако я е открил през дигиталния си портфейл, дори и да не е получил физическата пластика. Друга услуга предлага възможност за покупка на стоки на равни вноски в рамките на кредитния лимит, а последният успешно реализиран проект осигурява трансформация на покупка с кредитна карта през дигиталния портфейл на Phyre в кредит, който се изплаща на вноски.
Всички тези фактори доведоха до ръст на покупките с кредитни карти. Според статистиката на банката, броят на трансакциите в хранителни магазини супер- и хипермаркети нарасна с 21% /средният размер на покупката е 66 лева/, в бензиностанции – с 34% / средната сума на трансакцията нараства от 41 на 52 лева/, а за пътувания – с 41%. Ръст от 29,5% се наблюдава и в броя на покупките на стоки на равни вноски в рамките на кредитния лимит. Данните показват и значителен ръст от 30% на средния размер на трансакциите за онлайн покупки и техният дял вече е 22% от общия брой. Средната сума на онлайн трансакциите достигна 78,2 лева докато година по-рано беше 60 лева. Тези цифри ясно показват, че хората все повече възприемат кредитната карта като предпочитан инструмент за ползване на заемни средства.
Ръстът в използването на кредитни карти води и до повишаване на финансовата грамотност. Според данните на БНП Париба Лични Финанси, 53% от хората изплащат задълженията си по кредитни карти в рамките на гратисния период. За сравнение, през 2020г. този дял беше малко над 40%. Това показва, че българите използват разумно банковите си карти и не изпадат в ситуации на свръхзадлъжнялост.
Това са някои от най-интересните тенденции от новото издание на проучването „Личните финанси на българина“ от БНП Париба Лични Финанси в България. То е базирано на статистическите данни от 2021 и 2022 за трансакциите с активни кредитни карти, издадени от банката.
Българите използват кредитните си карти основно за покупка на стоки, а не за теглене на пари в брой. През 2022 година 80% от трансакциите бяха на POS терминали, а 18% - за теглене от банкомат.
Данните на БНП Париба Лични Финанси показват, че кредитната карта прогресивно заема своето място като
предпочитан метод на потребителско финансиране на покупки на изплащане. Доказателство за това е ръстът от 29,5% на броя на покупките на равни вноски в рамките на кредитния лимит и по-голямата с 12% средна сума на трансакцията. Така средният размер на покупката достигна 935 лева докато година по-рано беше 834 лева.
Обяснението за този ръст е най-вече в удобството на покупките на изплащане с кредитна карта от БНП Париба Лични Финанси. С издаването на карта, клиентът е предварително одобрен за определена сума и може да купува стоки по свой избор до тази стойност. Предимството е, че благодарение на иновативните решения на банката, покупката може да бъде разсрочена на равни вноски като обичаен стоков кредит, но целият процес е много по-бърз.
Друга иновация, която помага за по-доброто управление на личния бюджет е услугата, разработена в партньорство с Phyre, наречена „Машина на времето“. С нея голяма покупка, например на фотоапарат или хладилник, платена наведнъж с кредитна карта през дигиталния портфейл на Phyre, може да бъде трансформирана в изплащане на равни вноски. Необходимо е клиентът да следва стъпките в портфейла, и сумата за покупката ще бъде възстановена и трансформирана в кредит, който се изплаща с ежемесечни вноски.
БНП Париба Лични Финанси инвестира не само в иновативни решения, които улесняват покупките с кредитна карта, но и разработва инструменти, които да помагат на хората да управляват лесно кредитните си карти. Един от примерите е възможността за плащане на вноски през интернет страницата на банката без такси. Това става много бързо и клиентът получава потвърждение за постъпилото плащане в рамките на няколко минути. Удобна иновация е и чатботът на банката, който предоставя най-важната информация за кредитната карта като разполагаема сума, дата на следваща вноска, размер на вноската и така нататък. Този инструмент става все по-предпочитан от потребителите – той привлича близо 25 000 посещения на месец.
Интегрирахме в нашите кредитни карти много полезни технологични иновации, които помагат на хората не само да пазаруват и да се разплащат бързо и удобно, но и да управляват по-добре личния си бюджет. Така предоставяме на клиентите си отлично изживяване както с продукта, така и с бранда на компанията. Българите харесват нашите кредитни карти, и това се доказва от активното им използване, както и ръста в броя и средната сума на трансакциите, казва Жозе Салойо, управител на БНП Париба Лични Финанси в България.

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар