Translate

вторник, 13 април 2021 г.

Lidl отвори врати в Троян – 50-ия град, в който веригата стъпва

Ефектът Lidl от дейността на компанията в града възлиза на 890 000 лв. годишно

 

 

Преди дни отвори врати най-новият магазин на Lidl – в гр. Троян. Това е 107-ят магазин на компанията в
страната, а Троян е 50-ият град, в който веригата стъпва.

„Когато в неголям град като Троян влиза световна верига, трябва много да се внимава за баланса между местния бизнес и интереса на потребителите. Но в този случай ние сме убедени, че откриването на Lidl в нашия град е добра възможност, защото вярваме, че ще се създаде здравословна конкуренция и стандарт за качество на конкурентни цени“, сподели при откриването на магазина г-жа Донка Михайлова, кмет на град Троян.

„Поводът днес е много специален, защото това е 50-ти град, в който откриваме магазин. На първо място благодарим на Община Троян и институциите в града за оказаното съдействие и подкрепа през целия период до момента. С всеки нов обект и нов град, в който отваряме врати, правим качествените продукти на оптимални цени още по-масово достъпни за хората. В допълнение на това всеки наш магазин допринася и за развитието на икономиката в града и региона. Само за Троян приносът от нашата дейност по прогнозни данни ще бъде 890 хил. лв. годишно. И това не са просто числа, а работни места, приходи за фирми и хора, по-голямо търсене на местния пазар и цялостно развитие на града и общността. Това е Ефектът Lidl“, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

За първи път социално-икономическа оценка на своята дейност Лидл България направи миналата година, по повод своята 10-та годишнина в страната. Съвкупният ефект върху икономиката на България или Ефектът Lidl, който изчисли Института за пазарна икономика /ИПИ/, възлиза на 1,12 млрд. лв. само за 2019г.

Въодушевени от този резултат, Лидл България възложи на ИПИ да направи оценка и на прогнозния ефект от дейността на Lidl само в един град – Троян. Според прогнозната оценка на експертите Ефектът Lidl в Троян се очаква да достига 890 хил. лв. на годишна база. В това число се включват т.нар. преки ефекти или директно извършените разходи на компанията към местния бизнес и за възнаграждения на служителите – около 550 хил. лв. годишно. Тези разходи създават непреки ефекти – местният бизнес формира допълнително търсене на суровини, материали, оборудване, услуги и работни места, а чрез своите заплати служителите създават потребление на храни, дрехи, обзавеждане, комуникации, развлечения – отново в Троян.

Магазинът на Lidl в града е с търговска площ от 1 100 кв.м, а паркингът предлага 120 паркоместа. Той се отличава с модерна визия, широко вътрешно пространство за повече удобство при пазаруване и висока енергийна ефективност. С откриването на новия магазин, гражданите и гостите на Троян ще могат да се възползват от богат асортимент от стоки с оптимално съотношение качество-цена, както и от висококачествени продукти от български производители. Така могат да пестят време и средства и да намират всичко необходимо за трапезата и домакинството на едно място, в сигурна и безопасна среда

 

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар