Translate

понеделник, 15 февруари 2021 г.

Нестле се бори с климатичните промени: пътят към нулеви нетни емисии до 2050г.

 

 

Климатичните промени представляват голям риск за бъдещето на храните. Същевременно, производството и консумацията на храна са едни от най-големите източници на вредни парникови емисии. Нестле ще намали наполовина своите парникови емисии до 2030г., за да успее да достигне нулеви нетни емисии до 2050г. Нулеви емисии означава, че компанията драстично ще редуцира въглеродния си отпечатък по целия път на производство - от фермите до потребителя. Нестле ще премахне своите остатъчни емисии от атмосферата чрез проекти за съхранение на въглерод в почви и дървета.

Повече от 2/3 от емисиите, произведени от Нестле, идват от продукцията на земеделските съставки, които се използват в продукти на компанията. Нестле си набавя  тези съставки от повече от 500 000 ферми, с които работи директно и други 4,5 милиона ферми, които ангажира чрез доставчици от цял свят. За да се справи с проблема с вредните парникови емисии, Нестле и производителите, с които работи, ще трансформират начина, по който храната се произвежда. С набор от добри практики Нестле ще допринесе за трансформирането на настоящето земеделие  във възобновяемо, което не само ще е в полза на природата, но и ще увеличи многократно прихода на фермерите. Нестле се фокусира върху здрави почви, ферми за млечни продукти с нулеви емисии и устойчиви методи за добиване на какао и кафе:

Една трета от горния слой на почвата в света вече е деградирала. За да преобърне този тренд, Нестле подпомага фермерите, като ги подтиква да не използват или да намалят драстично използването на пестициди и да прилагат техники като постоянна почвена покривка, сеитбо обръщение и минимална обработка на почвата. Това спомага за задържането на въглерод и вода под земята, което прави почвите и земите по-здрави.

Нестле инициира такива практики във Франция и Великобритания и ще разшири допълнително дейността си в района, стартирайки от Италия и Унгария. През следващите пет години, компанията ще набавя 20% от съставките за своите продукти от възобновяемо земеделие и 50% до 2030г.

Какаото и кафето са две ключови съставки, които Нестле използва в много от своите продукти в региона. Компанията не иска производството на тези съставки да бъде свързано с обезлесяването, което от своя страна води до повече въглеродни емисии. Затова, до 2025г. 100% от какаото и кафето, използвани от Нестле, ще бъдат снабдявани по устойчив начин. Нестле си сътрудничи със земеделските производители, за да избегне обезлесяването, и изготвя амбициозен план за повторно залесяване. През 2020г. компанията започна публично-частно партньорство за опазване и възстановяване на гората Кавали, една от последните останали горещи точки за биологично разнообразие в Кот д'Ивоар. Компанията се е ангажирала да засажда най-малко 20 милиона дървета всяка година до 2030г. в районите, от където набавя своите съставки.

Марко Сетембри, главен изпълнителен директор на Нестле за Европа, Близкия изток и Северна Африка: „Нашите проекти за здрави почви, ферми с ниски емисии и устойчиво отгледани какао и кафе показват обещаващи резултати. Убедени сме, че това сътрудничество със земеделски производители и доставчици може да бъде разширено, за да постигнем нашата цел за нулеви нетни емисии. "

През следващите пет години, Нестле ще инвестира общо 3,2 милиарда швейцарски франка, за да ускори работата по плана за достигане на нулеви нетни емисии, включително 1,2 милиарда за възобновяемо земеделие по цялата линия на производство.

До 2025г., Нестле ще използва 100% възобновяемо електричество във всичките си 800 международни фабрики и офиси. До края на 2023г. Нестле България ще набавя 100% от електричеството си по възобновяем начин. През 2020 компанията в страната успя да достигне 58% на възобновяемо електричество, а през 2021г., планира да достигне 65%. Също така, в България, за последните 10 години Нестле е намалила консумацията на вода с 66% чрез изграждане на затворени цикли за индустриална вода, с което водата се използва многократно, внедряване на по-ефективно индустриално и хигиенно оборудване, както и оптимизиране на дистрибуционната мрежа за индустриална вода във фабриката си в София. Целта на Нестле България за 2021г. е да намали консумацията на вода с още 4% спрямо предходната година.

Компанията не би могла да достигне целта си за нулеви нетни емисии до 2050г., без да направи опаковките си по-устойчиви. За Нестле това означава използване на повече рециклиран материал, създаване на повече опаковки за многократна употреба или премахване на опаковката изцяло. Наскоро Нестле обяви, че тяхната популярна марка Smarties е първата международна марка за шоколадови изделия, която използва 100% рециклирана хартия за своите продукти по цял свят. В България вече се изгражда дистрибуцията на портфолиото на марката Smarties, с които кампанията ще подкрепи усилията насочени към устойчивостта и ще подобри цялостното преживяване на потребителите.

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар