През 2020г. Нестле
България планира да инвестира 17 млн. лв. за повишаване на производителността и
разработването на нови продукти и 1.4 млн. лв. за осигуряване на максимална
сигурност и безопасност на служителите и продуктите. В допълнение компанията се
ангажира и с инвестиции от 0.4 млн. лв. в информационни технологии, 0.9 млн.
лв. в централния офис и дистрибуционния център и 2.4 млн. лв. във вендинг
машини.
Нестле България остава
пазарен лидер в 5 от 7 категории продукти, в които оперира – това са силните за
компанията - Кафе, Кулинарни продукти, Млечни продукти, Храни за домашни
любимци и Зърнени закуски. Продажбите за 2019 г. са увеличени спрямо
2018 г. и достигат до 268 млн. лв. Само за първото тримесечие на 2020 г.
продажбите възлизат на 65 милиона лева и реален вътрешен ръст от 1.7%.
Инвестициите на компанията в иновации тази година ще бъдат 22.5 млн. лв.
През 2019 г. и 2020 г.
Нестле България лансира на пазара и нови ключови продукти, отговаряйки на
постоянното потребителско търсене на нови вкусове. Kit Kat, която е и
стратегическа марка номер 1 с ръст от 8.5% за 2019 г., представи новия Kit Kat Gold. Мура пуска два изцяло нови
варианта на МУРА Минис, подходящи
за контрол на порциите. Така компанията цели да засили
позициите на традиционната българска марка в най-големия сегмент на целия
шоколадов пазар в България - вафлите. Нестле е производител номер 1 и в категорията на зърнените закуски с
пазарен дял от 35,1%, 72% от ръста на категорията е от Нестле продукти, 47% от които
са от новите продукти за 2019 г. – Nesquik Cocoa Crush и Lion Wild crush, а
сега започва лансирането и на новия NESQUIK BANANA CRUSH. В категорията „Детско
хранене“, след десетилетия изследвания, Nestlé направи нов научен пробив, като
разработи мляко за малки деца с олигозахарид, структурно идентичен с този в
майчината кърма. Нестле България бе сред първите пазари, които допълниха гамата
NAN с новия продукт. В същата категория компанията лансира и нова гама
натурални бебешки храни от марката Nestle Gerber. В сегмента на кулинарните
продукти MAGGI® демонстрира ръст в продажби тази година спрямо същия период на
2019 г. като достига до впечатляващи нива на пазарния дял от 87.6%. Тази година
марката предвижда и лансиране на три разновидности на БИО бульони, както и
иновативно предложение на три вкуса течен бульон. В категория „Кафе“ марката NESCAFÉ®
DOLCE GUSTO® се явява двигателят на ръста в сегмента – с 83.9% пазарен дял. Не
на последно място категорията на „Храни за домашни любимци“ бележи двуцифрен
ръст /10.6 % MAT/ през последната година, като основен двигател за този тренд
на пазара е PURINA® /27.2 % MAT/. През 2020 г. се лансира продукта Purina ONE
Dog в сегмента Супер премиум суха храна за кучета, специално разработен
асортимент от висококачествени рецепти, съобразен с нуждите на кучетата от
дребни породи /<10kg/.
Нестле България ще
продължи да затвърждава позицията си на устойчив партньор и бизнес лидер, както
и да развива дългогодишните си инициативи в подкрепа на активния начин на
живот, балансираното хранене, младежката заетост и отговорното отношение към
природата през 2020г., трансформирайки активностите по най-ефективния начин,
съобразен с кризисната обстановка.
Тази година най-голямата
инициатива за балансирано хранене и активен начин на живот у нас Нестле за
Живей Активно! празнува своята 15-годишнина. Както всяка година досега
основният приоритет е борбата със затлъстяването у нас, промотирайки активния
начин на живот и балансираното хранене. От старта на Нестле за Живей Активно!
през 2006 г. досега, инициативата е излязла от рамките на кампания и се
превръща в национално движение. Повече от 450 000 българи са участвали
през годините, а над 170 партньори подкрепят посланието за ползите от активен
начин на живот. През 2019 г. „Нестле за Живей Активно!“ успешно си партнира с
над 100 институции, спортни клубове и федерации, експерти и известни личности и
осъществи над 120 съпътстващи събития из цялата страна – в партньорство с
Национално сдружение на общините. Тази година се проведе и първото по рода си
зимно издание на инициативата в Боровец, което събра почитателите на зимните
спортове. Голямото традиционно събитие се измества за месец септември, като ще
претърпи трансформация на формата си предвид спазването мерките за сигурност.
През 2019 г. „Нестле за по-здрави деца“ се фокусира върху посланието, че
балансирането хранене в началния етап на живота води до едно по-здраво бъдеще
за всеки човек. През учебната 2018/2019 г. в програмата се включиха близо 13
000 деца от 124 училища, а през 2019/2020 г. програмата разшири обхвата си,
включвайки и детските градини и достигайки общ брой от близо 24 000 деца.
Нестле България, съвместно с партньорите на Програмата, продължават да следват
ангажимента за подобряване на хранителните навици и насърчаване на активния
начин на живот в училище. За постигане на голямата цел, а именно българските
деца да растат здрави и щастливи, компанията разработи и учебно-занимателните
видеа от програмата и играта "Порция Баланс". През месеците март и
април над 600 семейства се възползваха от интерактивните видеа, които все още
могат да се гледат от комфорта на дома. Програмата предвижда още повече
активности и стимули в посока устойчиво развитие на учениците и тяхната
мотивация сами да изработят модел на здравословен начин на живот като от началото
на месец май стартираха игрите "Порция Баланс" и "ЗАРеди
порцията", чрез които родителите могат да научат повече за хранителните
предпочитания на техните деца, а те да се превърнат в откриватели на полезни
знания за храната. През 2020 г., в рамките на Програмата, ще бъдат проведени и
междуучилищни футболни турнири.
Нестле България следва
неотлъчно своята политика за корпоративно-социална отговорност, насочена към
насърчаване на младежката заетост и продължава да бъде устойчив инвеститор в
човешкия капитал. Тази година предстои завършване и на първия випуск дуално
обучение по програмата ДОМИНО, като това поставя въпроса и за потенциална
подкрепа за нова паралелка от учебната 2020-2021 г. В периода юни-юли 2020 г.
Нестле България, заедно с колегите си от
Румъния, Сърбия и Хърватска, стартира и международно виртуално лятно училище, в
което ще могат да се включат 20 студенти от четирите страни. Компанията продължава
и ползотворното си партньорство с JA България в ключови форуми и обучения, целящи развитието на младите
таланти в страната. През тази година компанията ще осигури и 50 възможности за
работа, стаж или практика в Нестле България.
През 2019 г. Нестле
България премахна на 100% употребата на пластмасата за еднократна употреба от
Фабрика и Администрация, намали употребата на пластмаса с 32 тона в
производствената си дейност, а на хартия с 43 тона, както и получи сертификат
за зелена енергия. През 2020 г. Нестле България се ангажира да надгради
постигнатите резултати и да започне кова кампания „Recover Green“, целяща да ангажира и стимулира поведението
на повече хора към отговорно отношение към природата. Компанията планира да намали употребата на вода с с 2643 m³ , както и консумацията на електричество с 1487GJ, както и се ангажира с 214 т по-малко парникови емисии.
Няма коментари:
Публикуване на коментар