Translate

понеделник, 22 юни 2020 г.

Актьорът Христо Мутафчиев помага на 170 000 българи с кампанията "Сърцето помни"


Социалните инициативи на АстраЗенека с номинация от Медицинските Оскари

Актьорът Христо Мутафчиев се включи в кампанията "Сърцето помни" на АстраЗанека в помощ на 170 000 българи, които страдат от сърдечна недостатъчност, а над 64 милиона души в света са диагностицирани това заболяване, което го определя като глобална пандемия, според световните статистики.
Благодарение на палитрата от социални проекти, реализирани от компанията, нейният изпълнителен директор Зоя Паунова получи престижна номинация в категория "Мениджър на фармацевтична компания със социална мисия" от Националните Медицински Награди 2020.
Златните статуетки за светилата в родната медицина ще бъдат връчени на 25 юни в 5-звездния хотел Маринела.
Вярвайки, че образованият пациент е най-добрия партньор на лекаря в грижата за собственото му здраве, биофармацевтичната компания АстраЗенека не спира да разгръща социални проекти, насочени към повишаване на здравната информираност и осъзнатост на българския пациент.  Устойчивите социални кампании, насочени към заболявания като миокарден инфаркт, диабет, астма и ХОББ, онкологични заболявания се провеждат от АстраЗенека съвместно с медицинските научни дружества и пациентските организации. 
Пример e кампанията „Сърцето помни“, проведена с участието на Дружество на кардиолозите в България /ДКБ/ и Българското дружество по интервенционална кардиология /БДИК/. Целта на кампанията е да намали риска от последващ миокарден инфаркт при пациенти, преживели такъв инцидент.
„Данните сочат, че на всеки 43 секунди в Европейския съюз се регистрира смъртен случай вследствие на ОКС, а у нас всяка година 4700 българи умират вследствие на миокарден инфаркт. Тази информация е  ясен знак, че трябва още по-усилено да работим за повишаване информираността и познанието на рисковите фактори, водещи до инфаркт, които могат да бъдат ограничени, контролирани или лекувани“, каза г-жа Зоя Паунова.
С мисъл за здравето на пациентите с диабет, АстраЗенека създаде първия у нас уебсайт за пациенти с диабет – https://диабет.бг/. Уебсайтът съдържа информация за заболяването, подготвена от водещи специалисти в областта на ендокринологията, представена на достъпен за пациентите език.  Материалите, които се подновяват всяка седмица, подкрепят пациентите в намиране на решения за най-честите проблеми, с които се сблъскват. На сайта https://диабет.бг/ е налична апликация, с която пациентите могат да подобрят контрола на заболяването си. Апликацията  е достъпна безплатно за периода на епидемичната ситуация.
„Часът на диабета“ е друга дългогодишна инициатива на компанията, която се осъществява с помощта както на здравните специалисти, така и на журналистите, които като ценни посланици предават полезна информация до българските пациенти, както за превенцията, ранната диагностика и навременното лечение на захарния диабет, така и за различните аспекти на неговото проявление и обвързаността му с други социално значими заболявания. Успешната кампания, която АстраЗенека разгърна и за повишаване информираността на населението за астмата и риска от живото-застрашаващи пристъпи на болестта ако не бъде добре лекувана. Компанията инвестира в създаването и популяризирането на информационен видеоклип  с най-успешния български плувец Петър Стойчев.  
Видеото, което достигна до над 500 000 души има за цел да повиши информираността за астмата и най-честите симптоми, с които тя се проявява. То мотивира пациентите да се грижат за здравето си и да спазват препоръките на лекуващия си лекар.„Не оставяй астмата да контролира живота ти“ е посланието към хората с астма, които биха могли да живеят пълноценно, ако се придържат към препоръките на лекаря, за да бъде астмата им добре контролирана.
Заболяване, от което в България са засегнати над 400 000 души. Видеото, което беше представено за първи път на редовното заседание на Комисията по здравеопазването към 44-то Народно събрание, е част от социалната кампанията под наслов "Да сведем до НУЛА астматичните пристъпи“ , която се организира съвместно с Асоциация на българите боледуващи от астма /АББА/, Българското дружество по белодробни болести (БДББ) и Българското дружество по алергология /БДА/. Компанията, търси различни, удобни за пациентите и техните близки платформи за общуване.
Един от най-новите и успешни социални подходи за достигане до населението е фейсбук страницата „Животът те обича“, която само за 2 месеца успя да събере над 2100 последователи. Страницата обединява и подкрепя пациентите с рак на яйчниците и рак на гърдата, както и техните близки и споделя интересна информация, с цел да повиши обществената чувствителност към тези заболявания. На 8 май тази година в страницата на „Животът те обича“ беше отбелязан Световния ден за борба с рака на яйчника, с интензивна онлайн кампания насочена към обществеността, призовавайки хората, да изразят съпричастността си, като споделят снимки с грим или облекло в цветовете в синьо-зелената гама, добавяйки хаштагове: #ЖивотътТеОбича; #PowerfulVoices #PowerfulVoice, #WOCD2020, #ednaot8. В допълнение беше проведен и онлайн семинар за журналисти, организиран съвместно с фондация „Една от 8“. Инициативата получи силна медийна подкрепа на БТВ и НОВА ТВ. АстраЗенека е партньор и е оказала подкрепа в изграждането на сайта www.onconavigator.info, който цели да събере на едно място информация за онкологичните заболявания, като в него пациентите и техните близки могат да получат компетентен съвет. В допълнение към грижата за пациентите с онкологични заболявания и техните близки, компанията подкрепя социалните мисии и инициативи на фондация „Победи рака“ /cancercare.bg/, която цели да помогне на пациентите при изминаването на неравния път на онкологичните заболявания. Екипът на АстраЗенека взе участие в най-голямото благотворително събитие в подкрепа на борбата с рака на гърдата- Race for the Cure - Бягам за теб. По повод месеца за борба с рака на белите дробове- ноември, АстраЗенека организира семинар за журналисти на тема „Какво трябва да знаем за рака на белите дробове?“. В България ракът на белия дроб е най-честата причина за смърт от злокачествените заболявания при мъжете и на трето място при жените, поради което, компанията полага усилия към повишаване информираността на населението, с цел да се повиши ранната диагностика. „Развиваме проектите си по креативен и разнообразен начин. Всяка кампания се отличава с подход на поднасяне на информацията, със своята специфика и крайна цел, като нашата мисия винаги остава една- да подобрим здравето на българското население“, сподели Зоя Паунова. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар