Медицинските специалисти и пациентите могат да се
възползват от дигитални решения за улеснение на работата им в кризата
След повече от месец в
карантина и строги изолационни мерки, плановите детски консултации, основните
задължителни имунизации, женските консултации, както и плановият прием в
лечебните заведения се възобновиха от 21 април, след издадена Заповед на
Министърът на здравеопазването. Все още обаче, всички тези дейности ще бъдат
провеждани при строго спазване на противоепидемичните мерки и след предварително
записан час, с цел предотвратяване струпването на хора пред лекарските кабинети.
„Предварителното записване на час е задължително и за провеждането на женските
консултации, и за осъществяването на медицински прегледи и консултации в
диагностично-консултативните центрове и медицинските центрове“, категоричен е
министър Ананиев.
След възобновяване дейността
на доболничната помощ, остава риска за струпване на много хора пред лекарските
кабинети и неспазване на дистанция между часовете за преглед. Точно поради тази
причина е критично важно да има правилно и стриктно менажиране записването на часове, така
че максимално да бъде избегнат риска от засичане на повече хора на едно място,
а медицинските специалисти да разполагат с време за дезинфектиране на кабината
и пред него.
За да подпомогне този
процес, дигиталната здравна екосистема в България, предоставя две работещи
решения за предварително записване на час за преглед при лекар – Консенто и Супердок.
Двете компании са част от Български клъстер за дигитални решения и иновации в здравеопазването /http://dhicluster.bg/,
който активно подкрепя държавата и противоепидемичните мерки с предоставяне на
различни технологии за справяне с кризата.
Платформата Consento.bg предлага лекарски график, календар и
предварително записване на час за преглед, както за индивидуални лекарски
практики, така и за медицински центрове и ДКЦ-та, през браузър, мобилно
приложение или с обаждане по телефона към специализирания кол-център, който
работи 24/7. Модулът за онлайн записване на час може лесно да се интегрира в официалния
сайт на лекаря или лечебното заведение и по този начин да се съкрати пътя на
пациента, както и да му се предложи достъп до важна допълнителна информация.
Пациентите пък могат да
запишат час за преглед при 300 лекари, от които 80 ОПЛ и 220 специалисти.
Платформата обслужва 10 медицински центъра в 3 града на страната – София,
Плевен и Перник. В Консенто са регистрирани над 200 000 пациента, от които
близо 20 000 ползват мобилните приложения на платформата.
Superdoc.bg е другото решение за онлайн записване на часове. Към момента над 500
семейни лекари и педиатри, над 300 акушеро-гинекологични кабинет вече използват
платформата за онлайн резервации на лекарски прегледи. Общият брой лекари,
които работят с онлайн запазване на часове в цялата страна е 2 000, а над 300
000 са регистрираните потребители, които са резервирали час по този начин за
избрания от тях лекар. Месечно в платформата Супердок се правят над 80 хиляди
онлайн резервации от потребители. Ползването на платформата спестява време на лекарите
и пациентите и улесняват достъпа до здравни грижи, като предлага работещо и утвърдено
решение за абсолютно правилно менажиране времето на лекари и пациенти, без да
има струпване на хора, застъпване или дублиране на часове за преглед.
Платформата е изключително лесна и удобна за ползване, резервация може да се
направи от всяко устройство, по всяко време, включително и в извънработното време на кабинета. Супердок
информира пациентите със запазен час за закъснения в графика на лекаря, така че
да се избегне допълнително струпването на пациенти пред кабинетите.
В коментар по Заповедта
на министъра на здравеопазването д-р Маджаров, председател на БЛС сподели, че
навлизането на подобни решения е критично важно за поддържане на физическата
дистанция и допълва по изключително ефективен начин мерките на Министерството
на здравеопазването. Българският лекарски съюз е официален партньор на
Българския клъстер за дигитални решения и иновации в здравеопазването и в
последните две години активно подкрепя оптимизацията работата на медицинските
специалисти, благодарение на технологичните решения, които дигиталната здравна екосистема
развива в България.
Няма коментари:
Публикуване на коментар