Пивоварни отварят
врати, за да представят производствения си процес
Бритос - така още траките са наричали бирата. Името на пивоварната –
„Бритос“, открита през 2012 година във Велико Търново, не е избрано случайно,
то отговаря на духа и философията и, а именно да създава качествен продукт с
естествени съставки и най-модерни технологии.
Пивоварна „Бритос“ - е изградена на площ от 13 декара и е с годишен
производствен капацитет - 20 млн. литра. Инвестициите надхвърлят 27 мил. лв., а
фабриката е изградена само за осем месеца. Инсталацията, на семейната,
независима пивоварна, е едно от най-модерните и високотехнологични съоръжения
на Балканския полуостров към момента. Машините са на GEA – Huppmann, Германия,
успокоителни съдове и ферментатори от Holvrieka, Белгия, филтрираща Filtrox от
Швейцария и бутилиращата система Krones – Германия, сертифицирана по ISO
22000:2005, HACCP. Най-характерното за пивоварната е, че всички нива от производството
(смилане на малца, майшуване, изцеждане и варене, ферментация и отлежаване,
филтрация, успокояване на пивото и бутилиране) са в една сграда. Целият
производствен процес е напълно автоматизиран, като процесите се следят и
управляват от един команден пулт. С други думи производственият цикъл е напълно
затворен – от силозите за съхранение на суровината за производство; високо
технологичните и високоефективни ЦКТ (съдове за ферментация и отлежаване),
специално конструирани и изработени за пивоварна „Бритос“; автоматичната линия
за бутилиране на пиво в стъклена бутилка за еднократна употреба и складови
помещения за амбалаж и готова продукция. Така се осъществява пълен контрол
върху качеството и безупречните характеристики на крайния продукт.
За инвестициите си пивоварната е отличена за инвеститор на годината за
2013 г., а в предходната година - като втората най-динамично развиваща се
компания в страната, в класацията "Гепард" на "Капитал".
По думите на собствениците на компанията семейство Габриела и Христо Попови, както и на
По думите на собствениците на компанията семейство Габриела и Христо Попови, както и на
главния оперативен директор Антон Ненов, който има рекорден 40 годишен
опит в пивоварната индустрия, пивоварна "Бритос" дължи своя успех не
сам на високото качество, добрите си рецепти, но и на инвестициите в
най-модерно оборудване, но така също и на персонала си. Днес само 36 човека
произвеждат годишно около 190 000 хектолитра бира, което е почти двойно
по-високо от средната производителност на пиво в Европа.
Контролът върху качеството в пивоварната – дали се спазва оригиналната
рецепта при Бритос и дали суровината (ечемик,, малц и т. н.) отговаря на
немските стандарти за качество се осъществява от Берлинския институт по пивото
– VLB.
Пивоварна „Бритос“ уверено стои, както на родния пазар, така и извън страната. Основният бранд на компанията – „Бритос“, се предлага в търговската мрежа в цялата страна, но има най-силно присъствие в Гърция и Кипър.
Пивоварна „Бритос“ уверено стои, както на родния пазар, така и извън страната. Основният бранд на компанията – „Бритос“, се предлага в търговската мрежа в цялата страна, но има най-силно присъствие в Гърция и Кипър.
В края на м. г. пивоварна „Бритос“ зарадва своите почитатели с нов,
уникален за пазара ни продукт – „Бритос опушена бира“. Тя се отличава с плътен,
тъмнокехлибарен цвят, хармоничен, деликатен и балансиран вкус. Подходяща е за
всички сезони. Рецептата, технологията и пропорцията на използваните суровини е
изцяло дело на висококвалифицирания екип на „Бритос“, а специалните малцове и
хмел - от най-високо качество са доставени от най-добрите производители. Новата
разновидност Бритос опушена е отличена със златен медал през 2017 г. от
най-авторитетната в света класация за
качество Mond Selection в Брюксел.
Христо Попов, изпълнителен директор на пивоварната, по време на първият тур от Националната бирена академия,
подчерта, че постоянно се инвестира в нови машини, а вече имат и нова линия за
стъкло.
Според него безкомпромисното качество и уникалните рецепти, които сами
създават са най-голямото им оръжие в бизнеса.
Горещата новина е, че пивоварна „Бритос“ стартира производството на
новото пиво Hoppy Blond.
След Бритос, в рамките на Националната бирена академия ще бъдат
посетени още няколко от пивоварните
компании в страната. Целта на инициативата е да покаже пред широката
общественост и любителите на бирата производствения процес, новите технологии -
машини, бутилиращи линии, опаковки и екосъобразни практики, иновациите, както и
стриктните процедури, благодарение на които крайния продукт е висококачествен и
успешен на пазара.
Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите, бе
категорична:
-Кредото на пивоварната индустрия е “Гордеем се да сме прозрачни”. То е израз на
желанието ни да представяме пълна информация, както за съставките и
хранителната стойност на бирата, така и за производствения процес в реални
условия. Посещенията на медиите по пивоварните са част от инициативата в тази
посока. Зад всяка иновация стоят сериозни вложения и високите компетенции на
човешките ресурси в пивоварната индустрия. През миналата година капиталовите
инвестиции в бранша надхвърлят 41 милиона лева; произведени са над 5 милиона
хектолитра пиво, а платеният
акциз е 80 милиона лева. Общо членовете на Съюза на пивоварите произвеждат
98-99% от бирата в страната.
.
Няма коментари:
Публикуване на коментар