Влиятелният кулинар
опита актуалното източно изкушение - огнената напитка Маутай
Столичният ресторант SASA в хотел InterContinental се превърна в
сцена на ексклузивна презентация, в която дефилира напитката за богоизбрани -
Маутай, миксирана изкусно от Александър Симеонов. Признат в гилдията, като
талантлив майстор на съблазнителни коктейли, той предложи вариации от напитки,
които да допълнят изобилието от азиатски специалитети, присъстващи в менюто на
изискания ресторант. Екзотичните коктейли Green Fire, Dragon`s Tears и Asian Mystery бяха само част от насладата, която домакините
от Kweichow Moutai доставиха на своите гости, сред които
присъстваха професионалисти в бранша и именити журналисти.
Строгият, но справедлив водещ на кулинарното риалити "Кошмари в
кухнята" и коментатор в "Черешката на тортата”, Иван Манчев, опита от
трите вида високо алкохолна напитка байджо, която се разпространява в над 100
страни по света, а от скоро вече и в България. Американският VOGUE определя Куейчоу Маутай Летяща Фея (Flying Fairy), Маутай Принс
(Moutai Prince) и Маутай Йингбин (Moutai Yingbin) като най-предпочитаната напитка в света. На гостите в ресторант SASA бе предложен микс, изграден върху най-мистериозния азиатски алкохол, допълнен с ароматните нотки на ананaс, уасаби, прясно изцеден лимонов сок и оржеат от печен бадем.
(Moutai Prince) и Маутай Йингбин (Moutai Yingbin) като най-предпочитаната напитка в света. На гостите в ресторант SASA бе предложен микс, изграден върху най-мистериозния азиатски алкохол, допълнен с ароматните нотки на ананaс, уасаби, прясно изцеден лимонов сок и оржеат от печен бадем.
Маутай е символ на качество и престиж в Китай. Байджо се произвежда от
сорго – вид житна култура, която издържа на засушавания и горещини, може да се
отглежда в бедни почви и не съдържа глутен. 52-градусовият алкохол е продукт,
превърнал се в национален символ за Китай и е най-известната марка байджо в
света. Kweichow Moutai е резултат от традиционно производство с
вековни традиции, който преминава през 8 ферментации и 7 дестилации в
продължение на една година. Бленд от дестилати, с над 5 години отлежаване в
ръчно произведени глинени съдове, придават на напитката плътен аромат с
остатъчен после-вкус на какаови зърна.
Специалистите откриват над 1200 аромата в огнения еликсир.
Разнообразието от хиляди марки и видове байджо в Китай не успява да засенчи
абсолютния лидер на пазара – Маутай. Компанията отделя огромни средства от
приходите си за устойчиво био-земеделие, медицина и образование, осигурявайки
стипендии за студенти. В световен мащаб китайското байджо предизвика истински
пазарен бум. Призната като „напитката на дипломацията” в Китай, Маутай е
свежото откритие на годината. Летният сезон и в България ще мине под знака на
новата мода в консумирането на коктейли, носещи
вълнуващите имена Green Fire, Dragon`s Tears и Asian Mystery. Освен като изкусителен компаньон на плажа,
коктейлите са чудесен партньор за източната кухня, която се превърна в обичайна
дестинация на изкушените от кулинарните шедьоври. С присъствието на Маутай в
България, експертите в приготвянето и предлагането на напитки побързаха да откликнат на новата мода и
разчупиха статуквото на коктейлния раздел, присъстващ във всяко меню.
Няма коментари:
Публикуване на коментар