Translate

сряда, 21 юни 2017 г.

Observatoire: Българите най-много в ЕС вярват на семейството, евро институциите и интернет



като 95% са заявили, че вярват най-вече на най-близките си. Доверие в евро институциите
Нели Недялкова
 45% от сънародниците ни, докато средното ниво за ЕС е 32%. Близо 60% от българите вярват на интернет, срещу средното за ЕС - 40%. Над 50% от хората у нас се доверяват на социалните медии, докато средния процент за ЕС е 31%.


Страната ни е сред водещите в ЕС по отношение на скоростта на мобилния и фиксирания интернет и поради това все повече хора използват мрежата за информиране и забавление за сметка на традиционните медии.
Това показва изданието за 2017 г. на „Observatoire” („Наблюдател“) – голямото годишно проучване на водещата финансова група в Еврозоната – BNP Paribas, което разглежда потребителските нагласи в страните от ЕС от 1985 година насам и е утвърдено като важен индикатор за ключови участници в потребителския сектор и автомобилната индустрия. За първи път от 32 години България е включена в проучването, чиято тема т. г. е „Потреблението в Европа: Нови пътища към доверие“. То беше проведено в 15 държави: Австрия, Белгия, България, Чехия, Дания, Франция, Германия, Унгария, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Испания и Великобритания като бяха интервюирани над 12 000 европейци във възрастовия диапазон 35-75 години.
Данните от проучването показват още, че хората в България са сравнително оптимистично настроени за своето бъдеще близо 70% вярват, че ще харчат повече, а 33%, че личното им положение ще се подобри през следващите 2 години, което е близко до средното ниво за ЕС от 32%. Най-оптимистично настроени са румънците с 50% и датчаните с 49%. На дъното на таблицата са италианците с 19% и германците с 21%.
За 59% от българите ръстът на заплатите е най-важен фактор за увереността им в бъдещето.  В това отношение също сме на първо място в целия ЕС, където средното е 40%. Обяснението е значителната разлика между жизнения стандарт в България и по-развитите западни страни. Ръстът на заплатите е от най-малко значение за хората в Дания със 17%, Великобритания с 26% и Германия с 27%.
Вторият по важност фактор за увереността в бъдещето е спадът на безработицата. Той е бил посочен от 44% от българските участници в „Observatoire”. Средното за ЕС е 32%, а този фактор е най-маловажен за италианците, от които едва 4% са дали положителен отговор.
На трета позиция 35% от хората в България поставят ръста на икономиката. Средното за ЕС е 29%, а това е най-важно за италианците и испанците с 41%. Най-малко внимание на ръста на икономиката отдават германците с 12%.
Българите търсят съвет и мнението на други хора, когато вземат решение за покупка. Най-много вярваме на препоръките на семейство и приятели с 92% положителни отговори, което е по-високо от средното ниво за ЕС от 84%. При нас е по-високо и нивото на доверие към мненията, споделени в социалните медии – 74% при средно ниво за ЕС от 63%.
Повече от половината хора в България вярват на марки, показват данните от проучването. С 51% сме близо до средното ниво за ЕС от 46%. Най-голямо доверие към марки имат британците с 55% положителни отговори.
По отношение на лоялността към марки ние и румънците сме с най-високи показатели. В Румъния 81% от хората избират един и същи бранд, а в България – 80%. Средното за ЕС е 71%.
Друга интересна тенденция е, че 77% от хората в България знаят предварително продукт на коя марка ще купят и сме близо до средното ниво за ЕС, което е 72%. По отношение на новите брандове, 56% от българите посочват, че биха пробвали такъв продукт, което е по-високо от средното ниво за ЕС от 47%.
Качеството на продуктите и услугите е най-важно за 84% от българите, когато избират бранд. За гражданите на ЕС средното е 78%. Това е най-важно за хората в Португалия с 86%, а най-маловажно за датчаните с 62%.
Положителният имидж на бранда е на второ място сред важните критерии при избор на марка. Той е посочен от 59% от българите и 55% от европейците. Хората търсят и брандове с опит. Това е най-важно за чехите с 63% положителни отговори. Средното ниво за ЕС е 52% и България е близо до него с 50%.
Българите имат най-високо ниво на доверие в ЕС към сертификатите за качество – 84% са посочили, че вярват на брандове с такива етикети. Средният показател за ЕС е 68%. 
Във връзка с новото издание на „Observatoire” Нели Недялкова, заместник изпълнителен директор на БНП Париба Лични Финанси, България заяви: „Ние сме много щастливи, че България беше включена в едно от основните проучвания на BNP Paribas Personal Finance.Observatoire” съдържа много полезна информация, която ще помогне на нашите бизнес партньори да съобразят бизнес стратегиите си с основните стълбове на доверие на хората. Уверени сме, че така ще подпомогнем ръста на техния бизнес и ще допринесем за предлагането на по-добри продукти и услуги.“







Няма коментари:

Публикуване на коментар