Translate

сряда, 21 юни 2017 г.

Кауфланд България създаде пазар за българските производители на плодове и зеленчуци



Над четвърт милион лева инвестира компанията в развитието на производствата на български фермери



Кауфланд България ЕООД енд Ко КД е на българския пазар от 2006 г. За 11 години Кауфланд България е изградил в 33 града у нас 57 хипермаркета. Предстои към края на годината откриване на 58-я магазин във Варна.
1,4 млрд.в. е оборота за м. г. с ръст 8% спрямо 2015 г.
Асортиментът е от над 20 хил. продукта, като в някои категории над 70% са българско производство.
Между 8-10% от оборота се падат на плодовете и зеленчуците, който в активния сезон е близо 60%.
Централният склад на Кауфланд България в с. Стряма е с площ 80 хил.кв. м. Обектите са със средна търговска площ от 3200 кв.м.
От тук за цялата страна в хладилни камиони се разпраща продукцията, но след като е минала специална проверка и контрол за качество, чистота, безопасност, без остатъчни количества пестициди и нитрати.

Сара Окман, Димитър Спасов, Мария Станкова
Партньор на Кауфланд България е Световната банка(СБ) в проекта за сертифициране на български производители на плодове и зеленчуци по световната програма Good Agricultural Practice (G.A.P.)*. Програмата подпомага земеделските производители да спазват правилата и нормите за производство, при защита на околната среда, при безопасните и здравословни условия на труд и по-добре обучени работници, при по-добро използване на почвата и водата, за да произвеждат безопасни, висококачествени,чисти, свежи продукти.
Тя гарантира високото качество на продукцията, като успоредно с това оптимизира процесите по добив и отглеждане на плодове и зеленчуци.
За м.г. са сертифицирани 11 български земеделски производители на плодове и зеленчуци като патладжани, броколи, маруля, зеле, ябълки, сини сливи и др. А втория транш на сертификацията 2017/18 г. ще обхване още 15 производителя в нови култури от рода пъпеши, дини, чушки, царевица и др. Кауфланд България ще инвестира в тях 250 хил. лв.
През м. май представители на СБ са посетили осем от сертифицираните земеделски стопанства в страната. От тях половината заявяват, че вече са увеличили продажбите си, а останалите очакват това да се случи. Но всички фермери споделят, че първоначалата документацията, свързана с прилагането на стандарта, ги е затруднила, но в крайна сметка всички са "за" програмата GlobalG.A.Р.
Сертифицираните земеделски производители по програмата Global G.A.P. предлагат не само във магазинната верига на Кауфланд България своята продукция, но и извън страната. Така напр. „Грийнфрукт БГ” изнася стока и за Индия – ябълки „Гала”.
Стремежът ни е към дългосрочно партньорство, заяви Димитър Спасов, Председател на УС на Кауфланд България.
По думите му сертифицирането по Global G.A.P. дава възможност на производителите, да оптимизират и подобрят процесите във фермите си и отваря за тях път да пласират продукцията си.
“Отговорното производство на хранителни стоки е водеща тема в европейски и световен мащаб. Съвместната ни работа с родните производители е сигурен начин да подкрепим местната продукция, а така и качеството на плодовете и зеленчуците, достигащи до потребителите. През годините компанията ни е доказала, че партнира на местните производители не само като им осигурява достъп до пазара, но и дава сигурност, че продукцията им ще намери реализация.Съдействието, което оказваме на партньорите си при сертифицирането им, е естествената следваща стъпка в развитието на устойчивия ни модел.Целта е да се подобри не само контролът върху цялото производство, качество и проследимост на продукцията, но и да се постигнат по-добри пазарни резултати включително и извън територията на страната“, каза той.
Сара Окман, ръководител на проекта в СВ, подчерта, че мисията им е да се изкорени крайната бедност, да се повишат доходите на най-бедните с 40% във всички страни. „Мисията и визията на Кауфланд България са в пълен унисон с работата на СБ. Сертификатът гарантира, че преходът към професионално изграден земеделски бизнес във всеки един от аспектите му е завършен. Нашият опит в други страни сочи, че този факт носи след себе си всички предимства на високото качество и големите количества на реколтата. Предимствата на сертифицираните производители включват по-стабилни доходи, устойчиво развитие на бизнеса, както и възможността за износ на продукция на световните пазари,” коментира тя.
Мария Станкова, търговски представител на „Грийнфрукт БГ” (обединяваща петима земеделски производители в с. Александрово, Поморие), един от 11-те бенефициенти на програмата в страната образно се изрази, че сертификацията им позволява да са с едни гърди пред останалите български производители.
Тя потвърди, че дългогодишното партньорство с Kaufland България е спомогнало за по-лесната и ефективна интеграция на стандартите на GLOBAL G.A.P. в производството, което ръководи.
„Kaufland България познава производителите и ние познаваме компанията – това е основата, на която стъпихме, когато започнахме заедно този процес. Подкрепата, която получихме във всеки един от етапите, ни помогна да положим основите за устойчиво развитие на производството. При следване на точно определен път и стриктно спазване принципите на Global G.A.P. ние подобрихме начинът си на работа и взаимоотношения си с другите хора и по-лесно си продаваме вече продукцията. За последната година продукцията ни нарасна с 20%, и вече достига до потребителите на други пазари по света. Но за целта всяка година трябва да извършваме ресертификация, в противен случай тя изтича”, сподели тя.

------
*GLOBAL G.A.P. е глобална програма, задаваща световен стандарт в сертифицирането на производители. Програмата свързва производители с търговците с цел подобряване на качеството на продукцията, като по този начин подсигурява качествения избор на крайния потребител в избора му на стока.
У нас серифицирани по Global G.A.P. са едва 60 български производителя. В Румъния те са доста повече, а в Гърция надхвърлят 18 хиляди земеделски стопанства.


Няма коментари:

Публикуване на коментар