Реклами на продукти, които въвеждат потребителите в заблуждение, ще изчезнат от телевизионните екрани и билбордовете в ЕС. Европейският парламент одобри резолюция, която забранява използването на 1600 рекламни слогана, обещаващи магическо възстановяване в резултат на ядене на кисело мляко, извара, мармалади и хлябове. Необходимо е да има научно доказателство за ползите от продуктите, за да бъде разрешено тяхното рекламиране. Подготовката на регламента започна през 2006 г., но се забави, тъй като Европейската агенция за безопасност на храните (EFSA) получи голям брой заявки. Очаква се в кратки срокове ЕК да публикува списък на разрешените добавки. Производителите ще имат шест месеца за премахване на незаконните слогани от всички видове реклама. Забранени са всякакви реклами на кисело мляко с пробиотици. Отсега нататък потребителите няма да бъдат убеждавани, че те са "полезни за имунитета" и "укрепват защитните сили на организма." Също така на производителите няма да бъде позволено да говорят за ползите за здравето на мазнини, сол и захар в продуктите.
Няма коментари:
Публикуване на коментар