събота, 15 февруари 2020 г.

Над 170 млн. опаковки лекарства са включени в българската система за верификация през първата година от старта ѝ у нас


До момента са получени 2870 заявки за включване от аптеки, болнични аптеки и търговци на едро. Системата работи много стабилно, за което говори и ниският процент на сигналите за грешки – у нас през последните 3 месеца той е в рамките на 0,5% - 0,7% при средно ниво за ЕС около 0,9%.
Това съобщи Илиана Паунова, изпълнителен директор на Българската организация за верификация на лекарствата /БОВЛ/ по повод годишнината от въвеждането на Единната система за верификация на лекарствата в ЕС.
Стартът на системата бе даден на 9 февруари 2019 г. Целта на нейното въвеждане е да се гарантират произходът и качеството на предписаните лекарства. Всяка страна членка на ЕС е задължена да има своя национална система по силата на европейска директива и делегиран регламент. Националните системи са свързани в Единна европейска система за верификация на лекарствата. България е една от първите 5 страни, в които системата заработи в пилотен режим още през 2018 г.
Системата гарантира автентичността на лекарствените продукти чрез уникален код, който се сканира при търговците на едро и в аптеките. Тя обхваща всички производители у нас и е първата електронна система, която включва всички участници във веригата на лекарствоснабдяването. Над 1400 аптеки и 60 търговци на едро сканират опаковките лекарства, което е 50% от свързаните аптеки и търговци.
В системата вече има данни за 4270 продукти. Регистрират се над 1 млн. транзакции седмично. При 100% свързване и активност на аптеките се очаква транзакциите да бъдат над 3,5 млн. седмично, каза Илиана Паунова.
Има много положителни резултати за работата на Българската организация за верификация на лекарствата при проведено проучване за удовлетвореността на производителите, отбеляза още Паунова.
Системата за верификация не използва обществено финансиране и не натоварва държавния бюджет. Тя се финансира изцяло от производителите и не води до повишаване на цените на лекарствата.
Предстоят законови промени, които ще регламентират верификацията нормативно и като задължения, отговорности и санкции за всеки участник в лекарствоснабдяването.

Карготек България с две награди от конкурса за налагане на работодателска марка Employer Branding Awards 2020


Карготек България, центърът за бизнес споделени услуги на финландската Cargotec /Nasdaq Helsinki: CGCBV/, глобален лидер в предоставянето на високотехнологични услуги и решения за обработка на товари, спечели две награди в годишния конкурс за налагане на работодателска марка Employer Branding Аwards 2020.
На специална церемония в София Карготек България бе отличена с първо място в категорията “Отлична офис среда” /Excellence in Office Space/ за своя офис в София и за програмите си за здраве и безопасност на служителите. Някои от програмите включват редовни обучения за служителите по здравословна и безопасна работна среда, създаване на екипи от служители доброволци за първа помощ и евакуация, комитет по работните условия, дефибрилатори в офиса и др. Компанията получи отличие и в категорията “Технология на годината в човешките ресурси” /HR Technology of the Year/ за глобалната си обучителна платформа LEARN. Платформата предоставя над 1000 обучителни модула и материали за служители на “Карготек” в 47 държави.
“За мен е чест да приема тези награди от името на “Карготек България.Това признание е за всички наши служители, без които успехът ни като бизнес до момента не би бил възможен. Ние сме финландска компания с уникална корпоративна култура и за нас е изключително важно да осигуряваме на нашите служители най-добрата работна среда и да им даваме възможности за обучение и професионално развитие ”, каза Миклош Шмит, директор на “Карготек България”. 
Конкурсът Employer Branding Awards се организира от b2b media и отличава личности и компании за постижения в налагането на работодателската марка.

Мусала Софт е Работодател на годината


Мусала Софт спечели голямата награда за Работодател на годината, а директорът уеб решения в компанията Емил Алкалай беше отличен в категория „Бранд лидер“ на Годишните награди на b2b Media за постижения в областта на изграждането и утвърждаването имиджа и популярността на Работодателския бранд - Employer Branding Awards 2020!
Мусала Софт получи отличието заради ангажираността си към служители, която започва още преди постъпването им на работа и продължава и след напускане. „Вярвам, че получаваме тази награда благодарение на устойчивия прогрес на програмата ни за развитие на таланта. Хората ни успяват заедно с нас, и Мусала Софт променя бъдещето в резултат на инвестициите в креативни, мотивирани, учещи хора!“, каза Елена Маринова, президент на Мусала Софт и продълж:
Работим с тях, използвайки интегрирана стратегия от политики, процеси и практики в четири направления:
-EMPLOYER BRANDING, където си партнираме с най-добрите училища и университети, локални ИТ общности, ИТ състезания и олимпиади;
-TALENT ACQUISITION, при който оценяваме техническа експертиза и личностни качества на кандидатите, така че да сме сигурни, че отговарят на ценностите ни и ще бъдат ефективни в работата, а през 2019 акцентирахме върху модул DIVERSITY и при нас работят хора от 7 нации, което помага за развитието на екипа и на бизнеса ни;
-TALENT DEVELOPMENT, където, вземайки предвид индивидуалното желание и мотивация за развитие, заедно със служителя дефинираме цели, които да надградят уменията и начертаят личния кариерен път в компанията;
-PEOPLE CARE – грижим се на работното място да има уют, разбиране и взаимно уважение. Организираме незабравими събития – за сплотяване, празнуване на успехи, семейство и приятели.
Емил Алкалай, който празнува 16 години в Мусала Софт, е сред служителите, които имат висок принос към компанията и са й помогнали да израсне и да утвърди позицията си на един от водещите доставчици на софтуерни решения. Той е ръководил разнообразни екипи по много от мащабните проекти за компанията и е имал определяща роля за успеха им. Сред тях са IBM WATSON за онкология – приложени, което включва синтезиране на масиви от данни и анализ на специфичното съдържание, извършвано с огромна бързина –над 200 милиона страници в 3
секунди, BMW CONNECTED DRIVE платформа, която включва всички иновативни функции, които правят интелигентна интеграцията между пътниците, автомобила и външния свят, -информационна система „контрол“ на НАП, която подобрява ефективността на контролната
дейност на НАП и, като следствие от това, повишава събираемостта на данъчни и осигурителни задължения и удовлетвореността на клиентите на Агенцията, софтуер за управление на приходите на нап, еисоукр на гаранционен фонд - Електронна информационна система за оценка, управление и контрол на риска и много други.



"Неща с душа" е големият победител в ПРОМЯНАТА 2019/2020


Победителят получава 30 000 лв., всички петима финалисти стават част от Инкубатора на ПРОМЯНАТА

"Неща с душа" са големият победител в шестото издание на ПРОМЯНАТА - най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп и Фондация Reach for Change България.
Кунка Великова и Николинка Димова от „Неща с душа“ създават образователни игри и материали, които помагат на децата да учат по-лесно и чрез игра. Чрез тях децата могат да развиват важни умения като фината си моторика, координацията, речта, въображението си. Спомагат и за научаването на буквите, цифрите, интересни факти за природата и света. Материалите са адаптирани към образователната система и могат да се използват от всички деца, за да упражняват наученото в клас. Но са особено полезни за деца със специални потребности, които се затрудняват да усвояват учебния материал от учебниците и хартиените помагала. Всички материали са създадени в партньорство със специалисти и са ръчно изработени с много любов от хора с увреждания.
"Неща с душа" бяха избрани сред 136 кандидатствали в шестото издание на конкурса след осем етапа на селекция. В предпоследния етап – онлайн гласуване, което се проведе между 14 януари и 3 февруари - публиката имаше възможност да подкрепи своя фаворит сред петимата финалисти в конкурса - "Академия за Родители", "Академия Миротворци", "Неща с душа", "Пукльовците" и "Тинузавър". Общо 28 401 души дадоха своя глас и класираха на финала "Неща с душа", "Тинузавър" и "Академия за родители", които получиха най-много гласове. На 13 февруари тримата бяха оценени от  възрастно и детско жури, които взеха финалното решение "Неща с душа" да бъде големият победител в ПРОМЯНАТА 2019/2020.
Победителят беше обявен на специална Церемония на ПРОМЯНАТА вечерта на 13 февруари, в която се включиха любими лица от ефира на NOVA като журналистите Невена Василева и Лора Инджова, както и актрисата Диана Димитрова.
За нас в Нова Броудкастинг Груп ПРОМЯНАТА е преди всичко мисия и отговорност. Благодаря на всички колеги от компанията, както и на Reach for Change за всеотдайната работа вече шест поредни години. Всички ние, заедно със социалните предприемачи, сме обединени от една кауза и знам, че общността на ПРОМЯНАТА ще става все по-голяма. Ако в момента децата и младежите, на които инициативата е помогнала, са близо 200 000, вярвам, че с общи усилия те ще станат много повече.” – сподели изпълнителният директор на Нова Броудкастинг Груп Николай Андреев на церемонията по награждаването на победителя.
България заема ключово място в глобалната мрежа на Reach for Change. 38% от всички подкрепени деца в нашата мрежа през 2019 година, са подкрепени от социалните предприемачи в България. Гордеем се с нашата общност от смели, умни и отдадени на каузите си герои, които се борят за това децата да имат възможност да достигнат своя пълен потенциал." – допълни Мари-Луиз Харитсо, регионален директор на Фондация Reach for Change за Европа.
"Неща с душа" ще получи безвъзмездно финансиране от 30 000 лв., а "Тинузавър" и "Академия за родители"   – по 15 000 лв.
Освен финансовата подкрепа и петимата финалисти - "Академия за Родители", "Академия Миротворци", "Неща с душа", "Пукльовците" и "Тинузавър" - стават част от Инкубатора на ПРОМЯНАТА за период между една и пет години. Те ще получат обучения, консултации от бизнес ментори, достъп до международната мрежа от социални предприемачи на Reach for Change и медийна подкрепа, благодарение на Нова Броудкастинг Груп.

Спасение сред преспите на Върховръх – в bTV Репортерите тази неделя


Журналистът Марин Николов проследява от първо лице премеждията по спасяването на блокираните хора в Родопите

Тази неделя, филмът „Снежни игри“, с автори Марин Николов и оператора Мариан Александров, ще проследи историята на няколко души, блокирани в хижа сред преспи сняг в горите на Родопите.
Да търсиш удоволствие в опасностите - тази страст живее у повечето хора и е стара като света. Каква обаче е цената на приключенията през зимата, когато опасността от инциденти и беди е много по-голяма? В неделната вечер на 16 февруари, екипът на bTV Репортерите ще направи зрителите свидетели на всички премеждия по спасяването на бедстващите хора в местността Върховръх, след тежкия снеговалеж в началото на февруари.
Приключенията сред преспи от метър и половина сняг траят три дни и с помощта на тежка техника завършват с щастлив край. Как протича операцията в планината с верижен булдозер и частен бронетранспортьор, и какво мотивира в нея да се включат доброволци, откликнали на зова за помощ на блокираните хора? Отговорите гледайте в bTV Репортерите тази неделя, от 19.30 ч.