Общо 9423 ученици от различни класове преминаха през обучение в училище за
безопасно използване на интернет. Уроците бяха част от кампанията “Безопасен интернет” на издателство „Клет България” в партньорство с Националния център за безопасен интернет и Yettel. Целта бе да се повиши информираността на децата за рисковете в онлайн пространството и да им покаже начини за справяне с тях. Уроците са разработени по интересен и увлекателен начин, и включват интерактивни упражнения и кратки анимирани видеа с полезна информация и съвети.
В кампанията се регистрираха над 390 учители със своите класове, които включиха в учебните часове темата за безопасността в интернет. Учениците, преминали през обучението, придобиха знания и умения по важни основни точки - къде се крият опасностите онлайн, как да ги различават, как да реагират в конкретни ситуации, към кого да се обърнат за помощ, както и развиха своята дигитално-медийна грамотност.
Всички предоставени материали са разработени от специалисти от Националния център за безопасен интернет, с подкрепата на Yettel. Ориентирани са както към учениците, така и към учителите и родителите, включвайки полезна информация и препоръки за балансиране на времето, което подрастващите прекарват онлайн и офлайн, приложения за родителски контрол и ефективни методи за развиване на дигитално-медийната грамотност у тях. Всички ресурси, част от кампанията, са свободно достъпни и могат да бъдат открити в образователната платформа iZZI на издателство „Клет България”.
Кампанията стартира с безплатни специализирани уебинари за учителите “НЕ/Зависими в интернет”, които бяха проведени от експерти от Националния центъра за безопасен интернет. По време на онлайн срещите бяха представени тематични уроци за децата от 1. до 4. клас. Също така преподавателите получиха полезна информация как да проведат успешно часовете със своите класове. Уроците, които им бяха преподадени включваха: “Разпознаване на емоциите и вредното съдържание в интернет за учениците” от 1. клас; “Правила за комуникация и поведение в Интернет” за второкласниците; “Онлайн и офлайн баланс” за децата от 3. клас; и “Онлайн тормоз между ученици” в две части за четвъртокласниците.
“Изключително радостни сме, че успяхме да достигнем до толкова много деца от цялата страна. Темата за безопасността в онлайн пространството е много важна и вярваме, че трябва да влезе във всяка една класна стая. Учениците, дори и най-малките, прекарват значително време в интернет за учене и забавление, а заплахите, за съжаление, не намаляват. Вярваме, че колкото повече внимание обръщаме на тази тема, толкова по-малко деца ще станат жертва на хакери, тормоз, измами, изнудване или друга опасност в интернет”, коментират от издателство “Клет България”.
Всички класове, които са преминали през обучението до 17 ноември, ще получат награди от Yettel. Кампанията на издателство “Клет България” и Националния център за безопасен интернет е подкрепена от телекома и е част от дългосрочната програма на оператора “Безопасен интернет”.
Няма коментари:
Публикуване на коментар