76% от оборота на
Лидл България за 2022г. е реализиран от собствени марки
С над 1550 продукта
Лидл България е търговската верига с най-богат асортимент от продукти собствена
марка. Част от тях се произвеждат в България – към момента от над 60 български
компании. Собствените марки са в основата на бизнес модела на Lidl и са ключов инструмент за постигане на
характерното за веригата оптимално съотношение качество-цена.
„В предизвикателната
икономическа среда през последната година потребителският интерес към
собствените марки расте все повече. Това отчита статистиката на пазари като
Германия, Великобритания, САЩ. Нашите наблюдения показват, че българският
потребител е също толкова прагматичен и все по-често избира нашите собствени
марки заради доказаното качество, изгодната цена и добрия вкус. Това се
потвърждава и от факта, че над 76% от оборота на компанията за 2022г. е
постигнат от продажбите на продукти от собствени марки. Не са един и двама
клиентите, които предпочитат ваниловия сладолед Gelatelli в Lidl, ядките Alesto
или шунката Dulano“, каза Драгомир
Илиев, управител „Стоково снабдяване и маркетинг“ на Лидл България.
Собствените марки са
световно признат инструмент за постигане на оптимално съотношение качество-цена
чрез строг контрол на качеството през целия производствен процес. Дискаунтър №1
в Европа – Lidl, е веригата, която
наложи модела на собствените марки в България. За да контролира качеството на
продуктите под собствени марки, компанията прилага цялостна система за контрол,
която започва от подбора на производители,през регулярни одити на
производствени бази, до сертификати и лабораторни анализи на готовия продукт.
Изгодните цени на
собствените марки на Lidl
са резултат от големите производствени обеми, оптималната логистика,
ефективните процеси и по-ниските маркетингови разходи в сравнение с големите
търговски марки. Така, чрез собствените марки на веригата, потребителите не се
налага да избират между качество и цена, защото получават и двете.
Широкото разнообразие от собствени марки на Lidl покрива всички продуктови групи. Сред тях са
Pikok, Dulano и Baroni за колбаси, млечни продукти Milbona и Pilos, както и традиционни
български вкусове от „Родна стряха“. При нехранителните продукти особено
предпочитани от потребителите са
качественият текстил за цялото семейство под марките Lupilu, Esmara, Livergy, Pepperts, инструменти за домашния майстор Parkside,
почистващи препарати за дома W5, козметика Cien, и др.
Няма коментари:
Публикуване на коментар