През 2022 година Нестле България инвестира
близо 2 000 000 лева за повишаване на безопасността на служителите, а
от 2023 година стартира мащабен
целогодишен проект за насърчаване на безопасното поведение на работното място
Нестле на глобално
ниво приема темата за безопасността на работното място като топ приоритет и всяка година компанията инвестира между 10-15%
от инвестиционния си портфейл в активности, свързани с повишаване на
безопасността на хората и продуктите.
От 2023г. Нестле
обединява политиките за безопасно поведение в мащабен целогодишен проект, целящ
да превърне безопасността в приоритет за всички служители на компанията и да
постигне нулева степен на произшествия.
Според официалната
статистика на Нестле през 2022г. най-многобройни са трудовите злополуки в САЩ,
Франция и Мексико, най-малко са тези в
Италия и Малта, а страните от Източна Европа, сред които и България, са по
средата на класацията. Сред най-честите причини за трудови злополуки са на
първо място инциденти, свързани с подхлъзване, падане или спъване по стъпала и
тесни коридори в сградите /23%/, следвани от работа с ръчни инструменти и остри предмети и работа с
машини и оборудване /10%/.
В Нестле България
работят над 1100 души, работещи във фабриката, дистрибуционния център, търговци
и служители в административния офис на компанията.
В зависимост от
спецификите на четирите групи служители са обособени 8 области на безопасност
със съответните правила и инструкции за следване – работа със специфични
предпазни средства, работа с машини, работа на височина, работа в закрити
пространства, безопасно шофиране, противопожарна безопасност, оказване на първа
помощ при инциденти, ергономия и правила за безопасно поведение в офисна среда.
„Безопасността винаги е била част от
идентичността на Нестле като компания. За нас хората са най-голямата ценност и
тяхната сигурност е приоритет номер едно, много по-важна от производството, от
продажбите, от финансовите резултати – безопасността е преди всичко! Ние от
години работим в тази посока, през 2022 година Нестле България инвестира
1 800 000 лева в повишаване на безопасността на работното място, имаме
ясно разписани правила и процедури, 13 поредни години организираме нашия
традиционен ден за служителите и техните семейства, посветен на безопасността,
провеждаме множество кампании по темата, а сега за първи път обединяваме всички
активности в целенасочена целогодишна кампания, която обхваща в дълбочина
всички политики и всички хора в компанията. Личният пример е от съществено
значение, затова и мениджърите в Нестле
България сме сред първите, които се включват активно в кампанията. Аз избирам
безопасността, а вие?“ – каза Петър Стоилов, изпълнителен директор на
Нестле България
Символно начало на
кампанията „Безопасността е моят избор“ в България постави изработването на
интерактивен банер с ясни послания, на който всеки от мениджърите се подписва лично.
Активностите включват персонални видео послания от лидерите на компанията,
интерактивни уроци и упражнения с VR очила, демонстрации на живо, дни на безопасността, игри с награди и
викторини за всички групи служители.
Основната идея на
проекта „Безопасността е моят избор“, която е в унисон с ценностите на
компанията е, че безопасността е личен избор, от който обаче зависи живота и на
останалите – колеги, близки, приятели, затова най-важната стъпка е да се
осъзнае взаимната свързаност и отговорност на всеки един поотделно като част от
цялата екосистема на компанията, което е в основата на проекта „ Безопасността
е моят избор“.
Няма коментари:
Публикуване на коментар