Translate

вторник, 16 ноември 2021 г.

„Потребителският кредит на българина” от БНП Париба Лични Финанси: Сумата за обединяване на кредити расте с близо 14%, използва се за финансиране на нови проекти

Младите управляват разумно бюджета си – 1/3 от потребителските кредити на 20-40 годишните са за консолидация. В периода май-октомври 2021 г.средната сума на заявленията нарасна с 9.4%

 

 

Българите на 20-40 години най-често кандидатстват за кредити за обединяване на задължения. Според данните от новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“ за периода май-октомври 2021г., подготвен от един от лидерите на пазара на потребителско кредитиране у нас – БНП Париба Лични Финанси, една трета от заявленията, подадени от хората на тази възраст са за такива проекти. Според експертите на банката, 20-40 годишните кандидатстват за кредити за консолидация на средна стойност 9 330 лева. Това показва, че младите хора са по-склонни да използват иновативни и удобни финансови продукти и да оптимизират месечните си разходи. Интересна тенденция е, че хората използват тези кредити не само, за да обединят стари задължения, но и за да си осигурят средства за нови проекти.

През последните 6 месеца беше отчетен ръст от 13.7% на средната сума на заявленията за кредити за консолидация – от 9 582 лв. в периода ноември 2020г.-април 2021г. до 10 890 лв. към момента. Като цяло средните суми на заявките за потребителски кредити, подадени към БНП Париба Лични Финанси в България нарастват с 9.4%, което показва че в периоди без локдаун хората са по-склонни да реализират големи проекти. Например, средната сума на заявленията за кредити за ремонт на дома нарасна с 6.7% до 9 026 лева, за покупка на употребяван автомобил – с 6.5% до 9 154 лв., а за пари в брой – с 15.3% до 5 718 лв.

Това са някои от основните новини от новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“. Той се издава два пъти годишно – през пролетта и есента. Неговата цел е да представи информация за потребителското кредитиране в България, базирана на представителна извадка от заявленията за кредит, получени от БНП Париба Лични Финанси. Обзорът може да се счита за показателен за развитието на пазара в България, тъй като през последните 20 години БНП Париба Лични Финанси е един от лидерите в българския финансов сектор с повече от 1,6 милиона клиенти, използвали потребителски кредити за финансиране на различни проекти от цялостен ремонт на дома до покупка на стоки на изплащане.

Над 90% от хората използват инструмента обединяване на задължения не само да оптимизират и преструктурират стари кредити, но и за да финансират нови проекти. Това показва, че хората, които използват кредити за обединяване на задължения имат добри доходи и възможности да финансират нови проекти, а кредитът за консолидация при тях не е „лекарство“ срещу висока задлъжнялост, а ключ към ново потребление, с което да повишат стандарта си на живот. Тази тенденция се потвърждава и от факта, че хората консолидират по-малко от два заема, което показва че търсят удобство при изплащането на задължения, а не облекчение на дългово бреме.

Данните на БНП Париба Лични Финанси показват, че финансовата култура на хората расте, което се доказва от промяната при използването на кредити за консолидация. През 2015 г. техният дял беше 17.2% от всички заявления, подадени към БНП Париба Лични Финанси, а днес е 27.6%. Освен това расте и средната сума на тези кредити - през 2015 година хората кандидатстваха за средно за 5 325 лв., а последните данни са, че тя е почти двойно по-висока – 10 890 лв. Според данните на банката, заявленията за обединяване на задължения с най-висока средна стойност са подавани от хора на възраст 40-49 години – 12 834 лева.

В периода май-октомври 2021г. българите най-често търсеха финансиране за реализиране на проекти като ремонт на дома – 35.3% от заявленията, консолидация – 27.6% и покупка на употребяван автомобил – 16.1%. Делът на най-търсените кредити не се е променил значително в сравнение с предходните шест месеца, което показва, че приоритетите на хората остават същите - уютен дом, разумно управление на семейния бюджет и притежание на по-добър автомобил. Сред топ10 цели на проектите са и пари в брой, лечение, покупка на мебели, семейни тържества, почивки, ремонти на автомобили и плащане на сметки.

БНП Париба Лични Финанси в България подкрепя реализирането на плановете на хората като им предоставя потребителски заеми с максимална размер от 80 000 лева и дълъг срок на изплащане до 96 месеца, а за обединяване на кредити – до 120 месеца. Хората се възползват от фиксираните и прозрачни условия на кредита и персонализирания подход на банката и затова препоръчват нейните продукти и услуги на приятели и роднини. Друга причина за високата оценка на потребителските кредити на БНП Париба Лични Финанси е възможността коректните клиенти да отложат 1 месечна вноска годишно без каквито и да е такси. Затова и 9 от 10 клиенти казват, че биха препоръчали услугите на БНП Париба Лични Финанси и сами биха ги използвали отново.

За периода май-октомври 2021г. средният размер на заявките за потребителски кредити, подадени към БНП Париба Лични Финанси в България, нарасна с 9.4% спрямо периода ноември 2020 г-април 2021г. Новото издание на обзора показва, че хората са кандидатствали за средно 8 835 лв., а шест месеца по-рано сумата беше 8 074 лв.

Средният размер на заявките за топ 5 цели, които формират близо 90% от всички проекти нарасна с 11.4%. Например, размерът на заявленията за ремонт на дома нарасна с 6.7% от 8460 до 9 026 лева, за покупка на употребяван автомобил – с 6.5% от 8 596 лв. до 9 154 лв. Ръстът на средните суми на молбите за покупка на автомобил се обяснява както с желанието на хората да притежават по-модерни автомобили, така и с намаленото предлагане заради пандемията.

Средната сума на заявките за пари в брой се повиши с 15.3% до 5 718 лв., а за лечение – с 14.7% до 5 810 лв. Значително понижение беше отчетено при кредитите за финансиране на семейни почивки – от 7 014 лв. в периода ноември 2020-април 2021 до 4 395 лв. през май-октомври 2021.

Пандемията промени навиците за кандидатстване на хората. Българите все по-често използват дистанционните канали на БНП Париба лични Финанси, което се доказва от факта, че в периода май-октомври 2021, 50.8% от заявленията бяха подадени онлайн, а други 21.4% - по телефона. Най-често интернет каналът за кандидатстване се използва от 20 годишните – 68% от техните заявления бяха подадени по този начин. Хората на възраст 50+ все още предпочитат контакта „лице в лице“ и 40% от тях кандидатстваха в офиси на банката.

Хората използват интернет не само за кандидатстване за кредит, но и за следпродажбено обслужване. Като лидер в сектора на онлайн кредитирането, който има амбицията да предоставя все по-добро клиентско изживяване, БНП Париба Лични Финанси предложи голям брой безплатни услуги като плащане на вноски през уеб сайта без такси  или регистрация, която всеки месец се използва от десетки хиляди хора, чатбот за самообслужване и безплатно обаждане от консултант. Високо ценена иновация е „Дигиталната инфокарта“ на банката. Това е безплатно и леко приложение за смартфон, което предоставя 24/7 най-важната информация за кредита – падежни дати, оставаща сума, и т.н.; информира за промоции и осигурява лесен достъп до инструментите за плащане на вноски и до чат-бота на банката.

Данните от обзора показват, че хората на възраст 50-60+ години най-често заявяват кредити за ремонт на дома. Около 40% от техните молби са за такива проекти на средна стойност 4 751 лева. Над тази средна сума за заявленията за ремонт на 40-49 годишните – 10 691 лв.

Покупката на употребяван автомобил е най-честата цел на кредита за 20 годишните – около 1/3 от техните молби са за финансиране на кола на средна стойност 4 751 лв. Често това е първият потребителски кредит на хората от тази възрастова група, които тепърва започват да градят кредитна история. По отношение на кредитите за пари в брой, най-висока средна сума – 8 000 лв., заявяват хората на 50-59 години.

-Като гъвкава и отговорна банка, ние предоставяме на хората не само удобни финансови продукти, но и им помагаме да посрещнат непредвидени обстоятелства като им даваме възможност да отложат една вноска годишно. В същото време, нашите оферти са с фиксирани условия, което позволява на хората да реализират важните си проекти, без да ги отлагат. Този подход, базиран на персонализация, прозрачност и лекота е това, което отличава БНП Париба Лични Финанси на пазара, сподели Жозе Салойо, управител на БНП Париба Лични Финанси в България.

 

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар