Спадът е с около 40% в диагностиката на раковите заболявания в глобален мащаб по време на пандемията
В Световния ден за борба с рака – 4 февруари, АстраЗенека България стартира информационна кампания „Ново нормално, същият рак“, която е част от глобалната инициатива на компанията „New Normal, Same Cancer” и е провокирана от забавянето или отлагането на диагностиката и лечението на онкологичните заболявания в междунарден мащаб вследствие на пандемията от COVID-19.
Данните показват, че през м.г. новодиагностицираните случаи на рак в световен мащаб са намалели с 40% и е вероятно тенденцията да се влоши вследствие на продължаващата пандемия. Тази равносметка звучи още по-притеснително на фона на доклад на Световната здравна организация /СЗО/ от началото 2020г., в който се посочва, че до 2040г. случаите на рак ще нараснат с 81% в страните с ниски и средни доходи, поради липса на инвестиции в профилактика и грижи. В световен аспект увеличението може да е 60%, ако не се вземат мерки навреме. Според СЗО най-малко 7 млн. души могат да бъдат спасени през следващото десетилетие, ако държавите от цял свят обединят усилия в превенцията и контрола на онкологичните заболявания.
Ето защо „Ново нормално, същият рак“ има за цел да насърчи пациентите, диагностицирани с онкологично заболяване, да възобновят лечението си, ако е било временно прекъснато поради страх от заразяване с коронавирус, а хората с вероятни симптоми на рак или тези, които са пропуснали профилактичните си прегледи - да не чакат и да се консултират с лекар, при спазване на всички превантивни мерки за предпазване от COVID-19.
Кампанията у нас се провежда в партньорство с Българското онкологично научно дружество /БОНД/, Българска асоциация по медицинска онкология /БАМО/, Клуб „Млад онколог“, Национална пациентска организация /НПО/, Фондация „Една от 8“ и Фондация „Cancer Care”. Всички партньори в инициативата имат ясен призив към обществото: „Не чакай. Свържи се с лекар. Прегледай се.“. Според тях, тези действия са от решаващо значение, защото докато светът се адаптира към новото нормално, заплахата от рак остава същата и продължава да е глобално предизвикателство.
Инициативата за повишаване на осведомеността за раковите заболявания у нас ще се проведе през официалните канали на АстраЗенека България в социалните мрежи – Facebook страниците „Животът те обича“, „Сърцето помни“ и „Диабет.бг“, както и Linkedin страницата на компанията.
Няма коментари:
Публикуване на коментар