В пандемията купувахме на изплащане по-скъпи смартфони, телевизори, климатици и хладилници. Онлайн покупките на изплащане нараснаха с 14%
Хоум офисът, онлайн обучението и изолацията заради Корона вируса, когато много хора бяха принудени да останат вкъщи, доведоха до значителен ръст на покупките на изплащане на лаптопи. През 2020 година броят на заявленията за финансиране на покупката на такива устройства, подадени към БНП Париба Лични Финанси в България, нарасна с 18,3%, а средната им цена се удвои. През последните 12 месеца най-търсеният модел лаптоп струваше 900-950 лева, а през 2019 година – 450-500 лева. Повишеното търсене доведе и до изкачване на лаптопите от 6-о на 4-о място в популярната класация „Топ 10 на изплащане“ за 2020 година от БНП Париба Лични Финанси в България.
Ръстът на търсенето и на средната цена на преносимите компютри доказва общата тенденция, дефинирана от експертите на банката, че през 2020 година пандемията моделира потреблението на хората и те купуваха на изплащане по-скъпи стоки, които им помагат да работят и учат дистанционно, да са свързани със света и да повишат комфорта в домовете си. Това е и причината осем от 10-е стоки в класацията „Топ 10 на изплащане да са с по-високи средни цени в сравнение с 2019 година. Това са лаптопите, смартфоните, телевизорите, климатиците, хладилниците, диваните, обзавеждането за спалня и матраците.
Според експертите на БНП Париба Лични Финанси хората купуват по-скъпи смартфони, тъй като разбират, че тези устройства не са само за комуникация или разглеждане на публикации в социалните мрежи. През последните години смартфонът се доказа като най-важния инструмент за българите и те използват мобилните си устройства за банкиране, като дигитални портфейли, като „конферентни зали“ за срещи с колеги, като „класни стаи“ и за комуникация с приятели и роднини.
През 2020 година, когато хората трябваше да останат вкъщи, те инвестираха повече пари и за повишаване на комфорта на домовете си. Затова и купуваха по-скъпи и мощни климатици, по-големи и по-модерни телевизори, по-скъпи дивани и по-големи хладилници, тъй като увеличиха покупките на храна заради затворените ресторанти.
Важна тенденция, която беше обусловена от Ковид кризата, е и ръстът на онлайн покупките на изплащане. През последната година броят на онлайн заявленията нарасна с 14% в сравнение с 2019 година.. Този процес беше стимулиран от иновативните процеси, въведени от БНП Париба Лични Финанси в България, благодарение на които онлайн пазаруването на изплащане е толкова бързо и лесно, колкото и покупка в магазина.
Това са някои от най-важните тенденции, които се открояват в 21-то издание на класацията „Топ 10 на изплащане“ която се изготвя от 2009-а година от БНП Париба Лични Финанси. Целта на рейтинга е да даде ясна картина на потребителското търсене. Той класира най-търсените модели сред 10-те най-търсени типа стоки, според данните от постъпилите молби за потребителски кредит от БНП Париба Лични Финанси за покупка на стоки на изплащане. Новото издание е базирано на стоките, за които клиентите кандидатстват за покупка на изплащане през 2020 г. Около 50% от тях са за 10-те най-търсени стоки. Класацията може да се счита за показателна за пазара у нас, тъй като компанията е сред лидерите в сектора на потребителско кредитиране с пазарен дял от над 1/3 при финансирането на покупки на изплащане и предлага най-голямото портфолио от специализирани потребителски кредити.
8 от 10 стоки са с по-високи средни цени
Пандемията принуди много хора да работят или учат от дома си или просто да останат вкъщи заради затворените офиси, училища и бизнеси. Затова те бяха готови да инвестират повече в домакински уреди, които им помагат да се адаптират към новата ситуация, да бъдат по-ефективни и, разбира се – да повишат комфорта в дома си. Затова и 8 от 10-е най-търсени стоки, купувани на изплащане, бяха с по-високи средни цени в сравнение с 2019 година. Това са лаптопите, смартфоните, телевизорите, климатиците, хладилниците, диваните, обзавеждането за спалня и матраците. Хората инвестираха не само в нови бяла и черна техника и обзавеждане, но и в по-висок клас модели, които да използват по-дълго.
„Топ 10 на изплащане“ 2019 |
„Топ 10 на изплащане“ 2020 |
|
|
Таблица 1: Сравнение между класациите „Топ 10 на изплащане“ за 2019 и 2020 година.
Средната цена на лаптопите нарасна с 90%, а на смартфоните – с 64%. Телевизорите са по-скъпи с 10%, а хладилниците – с 21%.
Кризата доведе до значителен ръст на използването на иновативни онлайн инструменти и канали. Тази тенденция се доказва от ръста от 14% на онлайн заявленията за покупка на стоки на изплащане през 2020 г. в сравнение с 2019 г. Очевидно хората търсеха безопасни и в същото време удобни начини за покупка на стоките, от които се нуждаят и затова избираха продукти и ги купуваха на вноски изцяло онлайн.
Ръстът на покупките на изплащане през интернет беше подкрепен и от иновативния и лесен процес за дистанционно подписване на договор на БНП Париба Лични Финанси, благодарение на който клиентът може да пазарува на изплащане онлайн, да бъде одобрен за кредит и да подпише договор в рамките на по-малко от 10 минути, а стоката да бъде изпратена от търговеца още на следващия ден. Преди въвеждането на тази услуга, процесът отнемаше поне 5 дни. Сега хиляди българи, които желаят да разсрочат плащането на стоката в продължение на няколко месеца, могат да закупят желаните продукти изцяло онлайн по същия удобен начин, както и в магазините на търговците.
По време на кризата хората не само пазаруваха на изплащане през интернет, но се възползваха и от редица други онлайн иновации. Ковид-19 ускори дигитализацията на финансовия сектор и сега хората могат да използват множество удобни финансови инструменти. Като лидер в е-кредитирането с амбиция да предоставя все по-добро клиентско изживяване, БНП Париба Лични Финанси успя много бързо да прехвърли дейността си в дигитална среда и предложи множество безплатни услуги. Сред тях са плащане на вноски през уеб сайта на банката без такси или необходимост от регистрация, чат-бот за самообслужване или заявяване на безплатно обаждане от консултант. Клиентите оцениха високо този подход и през последната година беше отбелязан значителен ръст на използването на дистанционните канали.
Във връзка с новото издание на класацията „Топ 10 на изплащане“ управителят на БНП Париба Лични Финанси в България Жозе Салойо заяви: „Като доверен партньор на над 1.5 милиона българи и на повече от 1 000 търговски партньори, ние успяхме да подкрепим промените в живота на хората и плановете им за покупки в новите условия. Подкрепихме и бизнеса на партньорите ни, като въведохме нови процеси и улеснения за тях и клиентите им. Адаптирахме се бързо към новата реалност, предложихме множество иновативни дигитални и „хибридни“ услуги и стриктно следвахме политиката ни да бъдем отговорен кредитор и партньор, който предлага удобни и прозрачни финансови продукти и услуги и висок стандарт на клиентско изживяване.“
Няма коментари:
Публикуване на коментар